Arvaappa juokseeko siellä stetoskoopin lainaajia...
Meilläkin on tullut murhaavia ilmeitä, kun olen kans ruinannut muutamaa kalkkunaa, mut eihän sitä ikinä tiedä, jos vaikka vahingossa laitan haudontakoneeseen niitten munia
Täällä näiden hautomisjuttujen lukeminen on suorastaan itsekidutusta, kun 'kanala' on vielä täynnä puita. Pitää taas huomenna lämmittää saunaa, että saa kantaa puita saunalle. Ja sisällekin vois tuoda valmiiks kuivamaan jos vaikka satuis ikkuna unohtuu yöks auki ja pääsis lämmittää huushollia
*hiipii aukaisemaan ikkunaa nukkumaan mennessään*
se on äärimmäisen tuskallista ja jännää tuo odottelu tapahtuu haudonta sit koneen tai kanan alla mulla ei oo konetta mut kanalassa hypin kuoriutumisen aikaan tämän tästä veli sanoi et vie patja sinne
Meillä juur eilen illalla alotti Ujopiimän pesua kuoritumisen. Jännittää vähän montako sieltä tulee. 11 laitettiin alle, mutta kun ei frouva enskertalaisenä oikeenmeinannu tajuata asettua niille. Ekan viikos sähläs ja seilas ees taas, että saa nähä mikä tulee olemaan kuoriutumisprosentti tällä kertaa. Helga edelleen koittaa mulle vakuuttaa että kolmas satsi tälle kesälle vielä ehtis kun heti toimis. Mä oon sille koittanu selitää että pidä ny vähä taukoo... Ja klaara makaa viereises pesäs.
Munia saadaan kaikki yks sillon tällön kun kaikilla on joko tiput alla tai haudontakuume
Kop kop! Jokos ne kanamummon lapsukaiset on punnannu ittensä ulos munista? Täysi hiljaisuus vallitsee, ollaanko siellä niin nenä kiinni hautomakoneen kuvussa, että muu maailma hämärtyy!
Ja onkos Klaran Ujopiimä saanu jo urakkansa päätökseen?
Puol neljältä kävin aamulla eka kerran kurkkaamas joo Lämmöt on kait olleet vaihteeks himpun liian alaalla, nyt vasta aamulla kuulu eka piipitys! Päivä on 21/22, en hermostu vielä, en
kanamummo kirjoitti:Päivä on 21/22, en hermostu vielä, en
Juu juu, joko sytkä on kulutettu loppuun . Taitaa munakoneen ympärillä mennä jo syvä ura, kun oot hermostuksissas kiertäny ympyrää... . Peukutusta tipuuntumiseen
Rusina. Ujopiimälle tuli 11 munasta viis vaaleeta tipua. Jäljelle jääneissä oli yhdessä munassa sellanen 3cm pituinen punainen tipu, jolla oli nokka, pientä untuvan alkua ja jalat varpaita vaille valmiit. Ihas selkee tipu siis jo, mutta kuollut jossain vaiheessa ja jääny tollaseksi pieneksi ja puolivalmiiksi. Muissa oli sitte vaan ruskeeta hyhmälitkua. Mä luulen että noi kehittymättömät on peräisin mein Hulda goljatti kuknalta. Se kun taitaa olla "muniva kukko" ei sentään kieu.
Yhellä mun ystävällä aikanaan oli kotikotonaan iso kanala, siis ihan munantuotantoon ja niillä oli pari kummallista kukkoo (pitivät siis kukkojakin kanoille jöötä pitämässä)... Yks hautoi ja yks muni.. muuten olivat ihan isoja kukonrötkäleitä komeine kiekumisineen ja kannuksineen, mutta yks tosiaan aina kakutti pesässä ja se toinen aina sillon tällön pyöräytti ihan pyöreen pallon muotosen pikkasen munan
Jotta on nuata kakenmaaliman kummallisuuksia - tuo mein mukuka jää komiasti kakkoseks noille kahelle edellä mainitulle