Kaupanmunat houkutusmunina?Ja tulosta on syntynyt
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Kaupanmunat houkutusmunina?
Tarkkaile parin yön yli, että varmasti pysyy pesässä. Sitten vasta laita alle haudontaan tarkoitetut munat. Kana yleensä virittäytyy hautomaan niin, että viettää aina vaan enemmän ja enemmän aikaa pesässä. Sitten vasta aloittaa istunnon tosimielessä, kun on saanut munahanansa kiinni. Saattaa nyppiä mahansa ihan paljaaksi ja pitää kirkuvaa ääntä, jos sitä lähestyy tai käpälöi pesässä ollessa. Ja varma merkki hautojasta on iso ja todella vinkeän hajuinen kakkakasa
Siitä ei voi erehtyä!

millasella tussilla merkkaan munat, jottei siirtyis mitään myrkyllistä kuorenläpi tulevaan tipuun?
- maatiaiskukko
- sussex
- Viesti:
Minä olen varalta käyttänyt aina vain lyijykynää merkkaamiseen. Muut taitaa merkata tussilla. 

Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Mä kanssa merkkaan vain lyijykynällä...kanan alla se pysyy yllättävän hyvin. Mulla ei kylläkään muut kanat tuppaudu hautojan pesään hämmentämään. Kalkkunoita kun oli kaksi hautomassa samassa pesässä, niin niiden alla lyikkärimerkinnät eivät kestäneet.
Pehmee lyijäri täälläki, en oo tohtinu tussia käyttää. 

Haudottavat munat asetettu pesään, lähtölaskenta alkaa...
en uskalla mennä pöyhimään, joten ei ole hajuakaan ketkä piippaa..
lattialla olevassa, jossa etureunassa ripa, jotta pehmukkeet pysyy.. laitoin keitettyä kananmuna mössöä ja vettä tassilla, jossa kiviä, yhtään tipiä en ole vielä nähnyt , ääni kuuluu. mamma tiiviisti päällä. samassa tilassa ovat muiden kanssa. pitäiskö tehdä jotain muuta vielä.
Ole ihan rauhassa vaan!
Kyllä ne sieltä syömään tulee kunhan kaikki on kuoriutunut. Ruskuaispussi kestää muutaman päivän! 

2 tipiä nähty ( ihania vaaleankelt. pääsiäistipejä), mamma hautoo edelleen(6 munaa oli alla).Mamma opettaa lapsia syömään, nokkaa tassilta kananmunaa ja asettaa tipin eteen. Kukko pitää vahtia kanalan rappujen edessä, isoilla ei ole mitään asiaa sisälle näin päivällä, viimeyön kyllä saivat olla sisällä. Todella mielenkiintoista. En uskalla vielä mennä kameran kanssa huseeraan.