No ei mullakaan kyllä viiriäiset oksilla istuskele, eivätkä kyllä syliinkään pyri Mistäs noin erikoisia viiruja saa?
Siniviiriäisillä on kuusenoksia terraariossa ja ne joskus satunnaisesti lennähtävät sinne päälle mutta eivät jää istumaan. Ennemmin tykkäävät lymyillä siellä alla "kuusimajassa".
Viiriäiset alkaa munimaan tosiaan n. 6-8 viikon iässä, siniviiriäiset vähän vanhempina.
Mulla siniviiriäiset alkoi kaikki eri aikaan munimaan, yks 17viikkoisena, toinen samasta poikueesta 22viikkoisena, toisesta poikueesta yksi alkoi 16viikkoisena munimaan.
Mulla noi syliin tuppaa kyllä, ja hyppii kyytiin koriin kun jaan niille ruokaa. Mutta ei kans mee oksille..
Nyt tekee mieli nähdä ne Maritan viirut..laita kuvaa jooko ...
Tuollaiset viirut ois aivan ihania, kuvittelen täällä jo mitä kaikkea kivaa niille voisi laittaa huoneseensa!!
heips! tilanne tietoja,virkut ei vaan muni ,ja kuvia ois kiva ottaa ja laittaa tänne mut en ooooosaaaaaa .t.marita p.s. oisko jollain minulle myydä munia ja lähettäisi postissa niin pääsisin kokeilemaan tuota haudottamisen saloja
Minä olen luopumassa viiruista. ne on jo varattu, mutta munia on vielä paljon!
Mutta minulla on vain yksi kukko ja vissiin 10 kanaa. Joten voi olla ettei kaikki ole hedelmöittyneitä.
Kukko on kyllä superahkera astuja, joten itseasiassa en epäile sitä. Mutta kirjallisuuden mukaan prosentti laskee jos on noin monta kanaa.
Jos et muualta saa voin lähettää puoleen hintaan sulle munia
Multa saa siitosmunia, on hyvä siitosryhmä, reilusti kukkoja. Mutta kumpia noi sun viirut siis on? Ei kai oikeesti japaninviiriäiset oksilla istuskele? Mulla japskikanat alkavat munia noin 6-8 viikon ikäisinä. Onko sun viirut minkä ikäisiä? Voisivatko ne toisaalta olla niin vanhoja, etteivät enää muni? Mä kyllä jättäisin yöllä valon pois, sehän on ihan eläinsuojelujuttukin, että kanoille (viiriäinenkin on kanalintu) on annettava vähintään 9 h pimeä aika. Ja valoisa aika tosiaan noin 12 - max 15 h. Punainen valo ilmeisesti ei haittaa yölläkään, siis esim. lämpölamppu. Pelkällä munirusrehulla alkavat munat helposti olla liiankin suuria, kannattaa vähintäänkin miksata poikasrehun kanssa.
heissan! joo,oon ottanutkin sen valon yöksi pois kun luin jostain tuon pimeän ajan tarpeen:)asustelemme perniössä! ilomielin ostan muniaia!JIPII!!! eli virkut minulla on ilmeisemmin sinivirkkuja kun luen noita käyttäytymis juttuja.mutta munat toki voi olla toisenkin rodun,sillätilaa on laittaa toisaallekkin:)kasvattaja kertoi minulle että viirkkuni on tämän syksyn satoa,eli ei vanhoja!mutta niistä en kyllä kukkoa erota millään vaikka piti olla ,joten nyt olen päätynyt tulokseen että minulla on KANALAUMA.laitan säpöni nyt ihan yleiseen näkymään niin yksityis kohdista voidan sopia.jos matkat ei ole satoja kilsoja voin tulla hakemaan. t.marita jullemarita@hotmail.com
voi että kun tullu ostettua tuo munitusrehusäkki,senkin minulle on joku kasvattaja antanu neuvona mitä pitäisi syöttää,nyt harmittaa kun säkki on kuitenkin 40kg...ja punaheltan edustajakin sanoi että munitusrehu muretta on viiriäisille!no eipä muuta kuin sitä toista rehua taasen ostamaan.onneksi eivät maksa maltaita nuo säkit! t.marita
nyt tulee siis sataa kertaa samat jutut,en osaa käyttää tätä.en edes poistaa kirjoituksia vaikka kuinka yritin et ANTEEKSI KAUHEESTI! MITEN IHMINEN VOI OLLA NÄIN AVUTON T.MARITA
Älä huoli! Poistellaan liian viestit, kun keretään. T. Hilta
Mun kolme kanaa ovat pyöräyttäneet joka ikinen yö 2-3 munaa, mutta nyt yhtäkkiä jo kolme yötä peräkkäin ettei ainuttakaan munaa.... Pikkupunahelttaa syövät, lämpötila ja valaistus ovat samat. No, jokunen päivä sitten pääsi lämpö laskemaan muutaman asteen kun patteri oli mennyt pois päältä, mutta sekin tuli heti korjattua.
Ideoita, mikä sammutti kanojen munimisinnon? Vai onko normaalia, että kaikki pitävät samaan aikaan tauon yhtäkkiä? Ennen taukoa tuli ihan sitä kolmee munaa vuorokaudessa eli jokainen muni.
heissan! kyselisin neuvoja ihan just kuoriutuneen untuvikon hoitoon!minulla on terraario jalämmitin sinne ja juoma automaatti.mutta kumma vain tiput pääsivät jostain ihmeen syystä menehtymään.kertoisiko joku minulle oman menetelmänsä näiden veikeiden olentojen alkutaipaleelle laitosta! t.marita