Hanhista kysyttävää

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Täällä niitä sikiää niin paljon, ettei 10 ankkaa ehdi kaikkia rouskuttelemaan, joten tervetuloa pyydystämään jättikotiloita :smt006
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Joo , Ukkokulta vahtii noita omenapuita silmätarkkanan. Jos laitan vaikka sinitarralla pari kotiloa niihin killuun. Vois lupa irrota alta aika yksikön!
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Jep noi kotilot on oikea riesa! Onneks ne ei oo eksyny viel meiä pihalle :smt012
Minnimanni

Re: Hanhista kysyttävää

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Mullakin olis vähän hanhista kysyttävää kun meille tuli keskiviikkona 2aikuista hanhea ja yks poikanen, ennestään oli jo yks poikanen. Ne on nyt tallissa vuohien karsinassa ja haluisin saada ne ulos laiduntaan, mutta on semmoinen ongelma kun täällä pyörii öisin supeja. Meneekö hanhi vapaaehtoisesti yöksi sisälle vai jääkö se yöksi ulos? Sitten toinen kysymys olis että tarviiko hanhen poikasille antaa sitä oluthiivaa niikuin ankoille?
ankkailija

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

Eiköhän aikuinen hanhi pidä puolensa, poikasista en tiedä.. On kyllä sen verran älykäs lintu kait, että osaa mennä sisälle. Mutta ovatko hanhet tosiaan niin agressiivisia, että purevat omistajansakin ja hyökkäilee kohti? Muuten hanhet voisi olla ok, mutta ei olisi kiva pelätä omia lemmikkejään.. :smt009
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Ainahan hansut voi ajaa yöksi sisää! Ne on helppoja ajettavia, kulkee ku koirat...
Tuohon oluthiivaan en osaa sanoa oikeestaa mitään, mut ei kai se pahitteeksikaan ole!

Ankkailija: Eihän hansut ole omistajalleen tai muille perheen jäsenille vihaisia kun vaa korkeintaan keväisin kun on pesintä aika!! Mulla ainakin on ihan mahdottoman kilttejä ja mukavia! Oikeen sylikoiria!!
ankkailija

Okke, navetalla kun sulla on ne hanhet, kurkkasin karsinan oven yli ja ne alkoivat jokolla sähistä kuin kissat pistoksissa! Vieras varmaan pelotti pieniä.. (tai isoja, miten sen nyt kattoon.. :smt003 ) Nyt iski hanhikuume, ne olivat upeita juodessaan vettä, käyttivät pitkää kaulaansa niin taitavasti ja kauniisti! :smt007
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kyllähän ne vieraille sähisee ja saattaa nokkia... Mut sellassia ne on luonnostaan!
Hanhet on kyllä ylivoimaisesti kaikista kauneimpia lintuja, varsinkin jos niit olis iso lauma!!
ankkailija

Aivan mahtavia, eivätkä edes sotke niinkuin ankat!
Minnimanni

Siis hanhetko ei mene itse yöksi sisälle? Kuinkas ne paimennetaan 100m laitumelle kun eivät vielä ole kovin kesyjä ja ovat hiukan äkäisiä adoptoituaan noi poikaset.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Tuun tähän ketjuun märisemään kun en löydä hanhia mistään. :smt010
Kamala hanhikuume ja ankatkin kaipais hyviä vahteja joukkoonsa, eikä yhtään tavallista hanhea löydy ei niin mistään vaikka kuinka oon ilmotuksia laittanut sinne sun tänne. En olis uskonu että tämä on näin vaikeaa! :smt011
pronssari

Viesti Kirjoittaja pronssari »

Minulla hanhet ovat yötä päivää ulkosalla mutta näillä on oma allas johon pääsevät pulahtamaan jos vaara uhkaa mutta olen muutaman kerran päässyt todistamaan että supia ei hanhi pelkää vaan menee päälle kun yleinen syyttäjä :smt005
Hanhen poikaset minulla tosin menevät sisälle illan tullessa mutta eiväthän ne jaksa sielä koko yötä olla jos ovi on auki kun pihalla on niin valoisaa :smt002 Minulla hanhet eivät ole ikinä oleet vihaisi edes poikasten kanssa kun opettaa heti niille kuka on pomo jos hanhi yrittää hyökkiä tai purra niin ottaa nokasta kiini ja pitelee siitä kiini jonkun aikaa niin kyllä ne leppyvät ajallaan kun huomaavat kuka on pomo talossa :smt002

Ushva voin kokemuksella sano että hanhia kannattaa varailla ennen joulua sillä keväällä ja kesällä on aina myöhässä. Minultakin varailtiin ekat poikaset lokakuussa. :smt002
Minnimanni

Huomenna en vielä taida uskaltaa laskea ulos kun naapuri pellolla ollaan rehunteolla :smt012 , ei viittis lähteä silppurin eestä hanhia jahtaan naapurin nähden :smt005 . Pronssari: kuinka iso allas sun hanhilla on turvana?
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Mulla olikin varaus jo ajoissa mutta pekkiksellä ei sitten tullutkaan hanhihaudonnasta mitään. Olisin tietysti voinut jonkun vara-varauksenkin tehdä mutta oikeasti en löytänyt yhtään ketään muuta jolla olisi edes suunnitteilla ollut hanhivauvat. :smt009
pronssari

Viesti Kirjoittaja pronssari »

Allas on siis 30m pitkä, leveyttä on 12m ja syvyyttä muistaakseni 3m.
Tässäpä vielä kuva tuosta altaasta :smt002

Kuva
Vastaa Viestiin