Viiriäisten mökki
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Viiriäisten asumukset (kuvia)
Tässä on harkinnan alla viiriäisten hankinta ja nyt olisikin mukava nähdä minkälaisissa häkeissä/kopeissa teidän viirut asustaa. Eli kuvia kiitos
Saisi vähän jotain vinkkejä omaan rakenteluun sitten. Saa myös kertoa minkä kokoisia asumukset ovat ja montako lintua niissä asuu.
(PS. En löytänyt vastaavaa keskustelua, mutta jos sellainen jo sattuu olemaan olemassa niin kertokaa ihmeessä että mistä se löytyy)

(PS. En löytänyt vastaavaa keskustelua, mutta jos sellainen jo sattuu olemaan olemassa niin kertokaa ihmeessä että mistä se löytyy)

Tuolla on kuvia mun ekasta viiruhäkistä: http://munanetti.power-forums.com/viewt ... highlight=
Ja tuolla toisesta:
http://www.katajavuori.tarinoi.fi/221

Ja tuolla toisesta:
http://www.katajavuori.tarinoi.fi/221

Minulla on tällä hetkellä pieni hamsteri häkki missä on 15 muutaman päivän ikäistä.
Siellä on hiekkalaatikko ja pesäboxina kauraleselaatikko täynnä sammalta ja ovella lamppu.
Hyvin viihtyvät ja ruokana on ollut kananmunaa, mutta nyt lähinnä leipomaani tipujen ensileipää.
Laittaisin mielelläni kuvia, mutta nokian PC suite ei toimi ja mikään ei onnistu
Seuraavaksi niille on jättikokoinen hamsterihäkki.
Siinä on eri kerroksia ja leveitä tikapuita. Mutta jos eivät niistä pidä teen siitä kaksikerroksisen ja jaan lauman.
Kanalaan olen värkänny rullakosta (elintarvike/paketti rullakko)
sellasen moni hyllysen viiru kerrostalon.
Ajatuksena olisi, että muniat olisi keskenään ja ylimääräiset kukot yhdessä kerroksessa ja siitosmunia tuottava joukko omassa.
Sellasia pieniä ryhmiä on tarkotus tehä, ettei mene riitelyksi.
Ulos tehdään häkki ensi kesäksi.
Siellä on hiekkalaatikko ja pesäboxina kauraleselaatikko täynnä sammalta ja ovella lamppu.
Hyvin viihtyvät ja ruokana on ollut kananmunaa, mutta nyt lähinnä leipomaani tipujen ensileipää.
Laittaisin mielelläni kuvia, mutta nokian PC suite ei toimi ja mikään ei onnistu

Seuraavaksi niille on jättikokoinen hamsterihäkki.
Siinä on eri kerroksia ja leveitä tikapuita. Mutta jos eivät niistä pidä teen siitä kaksikerroksisen ja jaan lauman.
Kanalaan olen värkänny rullakosta (elintarvike/paketti rullakko)
sellasen moni hyllysen viiru kerrostalon.
Ajatuksena olisi, että muniat olisi keskenään ja ylimääräiset kukot yhdessä kerroksessa ja siitosmunia tuottava joukko omassa.
Sellasia pieniä ryhmiä on tarkotus tehä, ettei mene riitelyksi.
Ulos tehdään häkki ensi kesäksi.
En tiedä. Mutta minä ostin siitosmunia 0,5senttiä kappale ja tuolla Hesassa on sellanen Roman joka möisi lintuja kympin kappale.
Minulla on hänen sähköposti osoite.
Hänellä on se iso yritys siellä virossa.
Hän taisi olla vain poissa 29 päivä asti.
Mutta lintuja oli muistaakseni 10 000 joten ei varmaan linnut lopu mihinkään vuodenaikaan
roman@vutionu.ee
Minulla on hänen sähköposti osoite.
Hänellä on se iso yritys siellä virossa.
Hän taisi olla vain poissa 29 päivä asti.
Mutta lintuja oli muistaakseni 10 000 joten ei varmaan linnut lopu mihinkään vuodenaikaan

roman@vutionu.ee
Mä kun oon tälläinen pilkun nu.. tarkka, niin varmaan 50 senttiä?
Jos linnut ovat virossa, täytyy pitää huoli siitä, että ne tuodaan maahan asianmukaisesti, eli kaikkia siihen liittyviä lakeja ja asetuksia noudattaen. Vähän on nimittäin paha, jos jostain pakettiauton perästä ostelee lintuja ja tuokin sitten jonkin taudin maahan..
(En viittaa tällä tuohon nimeltä mainittuun myyjään, en tiedä mitään hänestä.)
Jos linnut ovat virossa, täytyy pitää huoli siitä, että ne tuodaan maahan asianmukaisesti, eli kaikkia siihen liittyviä lakeja ja asetuksia noudattaen. Vähän on nimittäin paha, jos jostain pakettiauton perästä ostelee lintuja ja tuokin sitten jonkin taudin maahan..
(En viittaa tällä tuohon nimeltä mainittuun myyjään, en tiedä mitään hänestä.)
jepulis 50 senttii piti sanomani 
Empä ajatellu, kai se firma on virossa. En tiedä onko toimintaa suomessa.
http://www.viiriainen.fi/
Tuossa on hänen kotisivut

Empä ajatellu, kai se firma on virossa. En tiedä onko toimintaa suomessa.
http://www.viiriainen.fi/
Tuossa on hänen kotisivut
Minä ostin omani pennalasta, ei hajua missä se on...
Mutta postinkautta sain kuitenkin onnistumaan hautomisen.
Ja on sun pakko se hautomakone hankkia jos et ihan kertakäyttönä ota nuita viiruja. Niillä on nopea ja lyhyt elämä. Äkkiä on muniajat liian vanhoja jos ei haudo lisää. Ja kuulemma eivät itse oikein rupee hautojiksi.
Tietääkö kukaan voisiko niitä siniviiriäisiä kayttää keinoemoina? Vai onko viirun muna liian iso käänneltäväksi?
Mutta postinkautta sain kuitenkin onnistumaan hautomisen.
Ja on sun pakko se hautomakone hankkia jos et ihan kertakäyttönä ota nuita viiruja. Niillä on nopea ja lyhyt elämä. Äkkiä on muniajat liian vanhoja jos ei haudo lisää. Ja kuulemma eivät itse oikein rupee hautojiksi.
Tietääkö kukaan voisiko niitä siniviiriäisiä kayttää keinoemoina? Vai onko viirun muna liian iso käänneltäväksi?
Hymmm.. toi viiriäisfarmi.. niillä on pakko olla paperit kunnos(olikin maininta siitä, että Tartossa tutkitaan näytteet: tarkastahan kunnolla "emonen" ne kokeet!
) jos tuovat muniakin Suomeen. Ainahan sitä voi pistäytyä kattomassa Hesan reissulla isossa ompussa, mitä sieltä löytyy. Toi lihaviiriäinen oliskin aika mielenkiintoinen rotu..
..mää niistä munista 

Mitä niistä munista?? Rupesi kiinnostaa mikä aiheuttaa ennakkoluuloa? Koko?
Minä heti käännytän sinut
Ekaksi, ne on todella maukkaita ja hyviä. 5 vastaa kananmunaa. Kuoriminen voi olla inhottavaa, mutta kun tekniikan oppii, niin ei hätää (rullataan pöydällä ympäriinsä rikki ekaksi)
Ja ne kasvavat niin nopsasti ja ovat todella varmoja munioita.
Ja ihan oikeesti munat ovat KAUNIITA!!!
Meillä äiti keräsi ison kasan munia ja keitti ja teki jotain dippejä ja sitten istuttiin pöydän ääreen joko perheen kesken tai ystävien kanssa.
Hauskaa ja mukavaa seurusteluruokaa.
Ja oikesti, se on niin kauniita ja suloisia ne munat, että se antaa oman lisän aamiaispöytään.
Ja ne ovat terveellisiä!
Jos olisit naapuri, pyytäisin sinut viirumuna kutsuille, heti kun niitä olisi syödä asti! Kääntäisin pääsi
Minä heti käännytän sinut

Ekaksi, ne on todella maukkaita ja hyviä. 5 vastaa kananmunaa. Kuoriminen voi olla inhottavaa, mutta kun tekniikan oppii, niin ei hätää (rullataan pöydällä ympäriinsä rikki ekaksi)
Ja ne kasvavat niin nopsasti ja ovat todella varmoja munioita.
Ja ihan oikeesti munat ovat KAUNIITA!!!
Meillä äiti keräsi ison kasan munia ja keitti ja teki jotain dippejä ja sitten istuttiin pöydän ääreen joko perheen kesken tai ystävien kanssa.
Hauskaa ja mukavaa seurusteluruokaa.
Ja oikesti, se on niin kauniita ja suloisia ne munat, että se antaa oman lisän aamiaispöytään.
Ja ne ovat terveellisiä!
Jos olisit naapuri, pyytäisin sinut viirumuna kutsuille, heti kun niitä olisi syödä asti! Kääntäisin pääsi

Joo, minä jo isännälle sanoin että sinä rakennat mulle heti illalla semmoisen hautomakoneen
Kun minä tahon niin mun pitää kans saaha semmonen ja heti paikalla
Mulla olisikin jo tyhjänä 180 l akvaario viiriäisten alkukasvatusta varten jos nyt sais rakenneltua hautomakoneen ja sais jostain siitosmunia...

Kattos Suvianna, kun mää oon sellainen allergikko, että oon kerännyt ittellen kaikenmaailman jutskat(lekukritkaan ei oikein pysy aina perässä, meillä on vähän ihmegeenit suvussa, en oo nääs ainoo): oikeesti oon joskus( adrenaliinipiikki toisessa kädessä) maistanut puolikkaan viiriäisenmunan, kun Kuukernuppi niitä kerran meille toi keitettynä, vielä hengissä...omia viiriäisten munia(siis pitihän niitäkin kokeilla kasvattaa) oon keittänyt vain rehuksi, ja nyt ei oo enää kuin yks viirukukko jäljellä...olis pitänyt hautoo lisää, silloin kun kanat vielä muni.
Mulla on kyllä sellainen ruokaohjekirja, jossa oli viiriäiset vartaassa ohje.. linnun LIHALLE en oo vielä herkistynyt, nääs... jotenkin himottais vironviiriäisrotu
..
Tämmöstä tää on näitten allergioitten kanssa
, viimeksi sain yhtä lääkettä( muuhun jutskaan) joka herkisti valolle.. nyt kärvähdän ulkona jo muutamassa tunnissa
..siis vielä nytkin, vaikka ei pitäis enää olla hirveitä ultravioletteja..
Mulla on kyllä sellainen ruokaohjekirja, jossa oli viiriäiset vartaassa ohje.. linnun LIHALLE en oo vielä herkistynyt, nääs... jotenkin himottais vironviiriäisrotu

Tämmöstä tää on näitten allergioitten kanssa