Koira hyökkäsi ankkalaan

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Koiralle vähän :smt075 Ja jos ei auta niin :smt068

Tekee vaan niin pahaa tuollaiset tapahtumat... Sitä ankka parkojen paniikkia ym kun se koira niitä on suussaan kuljetellut.

Olen itse sen verta äkkipikainen luonne, että jos omalle kohdalle sattuisi niin...

Toivottavasti kaikki kääntyy hyväksi ja viimeinen löytää kotiin. Sitten vielä se koira opetetaan tavoille.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt010 Voi kurjuus! toivotaan että puuttuva ankka on aamulla terveenä pihassa. Jospa se on päässyt karkuun niin vauhdilla ettei koira oo sitä tavoittanut. Ja aamulla kun katsoo niin voi löytyä uusia jälkiäkin.
Nythän ei pitänyt tulla kylmää yötäkään, että ei linnun pitäisi paleltuakkaan. Onnea vielä etsintöihin.
Nakukaula

Viesti Kirjoittaja Nakukaula »

Voi itku.. :smt009
Mä oon kans sitä mieltä et sietäis koira saada köniin oikeen huolella! :smt062 Ja antaisin kyllä koiran omistajankin kuulla kunniansa!
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Toisaalta, nyt tässä vaiheessa on vähän myöhäistä mennä koiraa pieksemään...
Koirilla kuitenkin jossain syvällä sisällä on vielä jonkinlainen metsästysvietti tallella... En mäkään ihan täysin noihin omiin koiriin luota vaikka ne on pennusta asti kanalassa pyöriny ja tietäävät et lintuihin ei kosketa.
Onhan se kurjaa jos naapurin (joka tais olla sisko) koira tulee lahtaamaan ankat! Kyl mä olisin tod.näk. piessy koiran aika pahasti jos olisin saanu kiinni itse teossa. Oli siskon koira tai ei ja olis se omistajakin saanu kuulla kunniansa!

Toivottavasti viimonenkin ankka palaa kotiin yön aikana täysyn naarmuitta!!
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Täälläkin toivotaan parasta kaikkien ankkojen suhteen!

Mä tässä vielä mietin, että olisko niille ankoille pitänyt pyytää myös kipulääkettä? Kun varmaan niihin sattuu..
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Juntuska

Viesti Kirjoittaja Juntuska »

Tuo onkin ihan kokeilun arvoinen idea!

Ankat oli aamulla onneksi melkoisen pirteitä ja olipa toinen rouvista munankin pyöräyttänyt, raukka parka. Antibioottikuuri aloitetaan.

Sisko lupasi nyt päivällä vielä etsiä viimeistä ankkaa, jos olisi vaikka uusia jälkiä. Eilen ehkä olisi pitänyt vielä vaan kauempaa etsiä, koira kun on kotiinsa päin niitä selvästi vienyt. Jatkan itse myös etsimistä kunhan pääsen täältä töistä. Toisaalta onni kun on lunta, kesällä löytäminen olisi aika mahdotonta ellei sitten itse osaa kotiin.

No kuitenkin on jo parempi fiilis, kun aluksi pelkäsin että kaikki muut paitsi yksi uros ovat kuolleita, verijäljistä ja sulista päätellen...

Samperin koira oli vaan ammulla taas jäljistä päätellen käynyt ankkakopilla, isäntä ajoi sen matkoihinsa luudalla uhaten :smt003 kun tuli uudestaan pihaan pyörimään. Oli ollut kiva ja virikkeellinen leikki tämä ankkajahti!
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Niin, siinähän saattaa käydä sillee et kun koira nyt huomasi hauskan leikin tulee aina vaan uudestaan ja uudestaan ankkoja leikittämään :smt013

Saisko sitä koiruutta pidettyä kiinni tai jossain tarhassa?
Eihän siitä mitään tule jos vähän väliä käy ankka raukkoja kiusaamassa...
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Joo ei toimi ei, jos koira ottaa tuon uudeksi leikiksi.
Laita sähköpaimen siihen ankkalan aitauksen ympärille. Siitä saa koira virikkeitä!
Juntuska

Siis idea että ottaa yhden ulos houkuttelemaan kaveria...

Kyllä tosiaan meinaan koiralle opetuksen antaa, mutta jälkikäteen sitä ei voi tehdä ja kun se vielä "auttoi" meitä löytämään viemänsä ankat! Niin eipä sitä siitäkään enää rankaista voinut... Mutta jos kesällä, kun ankat on ulkona ottaa askeleenkin siihen suuntaan niin kyytiä saa!
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Eikös nyt ole jo koirien kiinnipitoaika?
Juntuska

Koiralla on kyllä aidattu pihamaa, mutta sehän kyllä pääsee sieltä kun vain haluaa. Ja tarhakin on mutta ei sisko raaski sitä jatkuvasti tarhassa pitää. Täytyy kyllä nyt käskyttää että laittavat tarhaan kun lähtevät kotoa.

Sähköpaimen on ennenkin ollut käytössä kun hanhet aikanaan olivat pieniä ja pihalla liikuskeli kettu! Ja kohtuu helposti toteutettavissa nytkin kun hevosia löytyy pihasta ja niillä on paimen käytössä.

Ihmeen hyvin tämä onkin tähän mennessä koirien kanssa sujunut. Ja kesällä tietysti iso lampi on niin hyvä turva. Kanahaukkojakin tässä jatkuvasti on, mutta eivät edes tipuihin koskeneet. Joku kyllä sanoi että haukat pelkää sähkölinjaa joka menee aika läheltä!
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Hmm.. nytkun olisi nauhalla ankkanaaraan kutsuääntä niin sellaisellahan sitä voisi kutsua ja kuunnella vastaako se. Me muuten ollaan opetettu ankoille vihellys, johon ne vastaavat ja tulevat luokse. Toivottavasti muistavat sen vielä talvenkin jälkeen, kun nyt ovat Pekkiksellä talvihoidossa.

Hm.. mun mielestä sun siskosi pitäisi ottaa järki käteen ja tajuta ettei tuollainen peli vetele että koira karkaa toisten pihoihin, oli sukulainen tai ei! Nyt vain jämpti asenne ja asia puheeksi!
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Pauke

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Koirakarkulainen, supikoira tai kettu voi eksyä pihaan milloin vaan kauempaakin. Itsellä on kanat aitauksessa niin ettei tarvitse pelätä (kuin korkeintaan minkin vuoksi, joka voi vaikka kanalanoven tiivisteen raosta sisään sujahtaa kun kerta päästäinenkin mahtuu). Ei tarvitse omienkaan koiruuksien itsehillinnän pettämistä pelätä. Viikonloppuna huuhkajakin huhuili pihassa, voi se viedä kanan siinä kuin pikkukoirankin.
Nakukaula

Viesti Kirjoittaja Nakukaula »

Ei raaski pitää koiraa tarhassa, vaikka se on juuri riepottanu toisen lemmikkejä ympäriinsä?
Kyllä on pokkaa, miten kehtaa??
Juntuska

Viimeistä ankka naarasta ei etsinnöistä huolimatta ole löytynyt :( Onneksi muut ovat selvästi pirteämpiä ja haavat aika hyvän näköiset. Ja ontuva kävelee jo normaalisti.

Apteekissa ei ollut reseptin mukaista antibioottia!!! Eli saan sitä vasta tänään.

Voi mun rakkaat ankat!
Vastaa Viestiin