Kiitos vinkeistä. Taidan lyhentää kannuksen rautasahalla, jotta tulee siistimpi lopputulos. Poistettavaa on ainakin 3-4 senttiä. Toivottavasti Bond ymmärtää sen olevan hänen parhaakseen ja palkinnoksi saa uusia nuoria neitejä laumaansa.HiltaHelikopteri kirjoitti:Meillä on käytetty pieniin (muutaman millin) lyhennyksiin oksasaksia ja viimeistelyyn hienoteräistä raspia. Kerran käytettiin myös rautasahaa, kun kukko tarvitsi isompaa pedikyyriä...kannukset kasvoivat niin pitkiksi, että kukko meinasi kävellesään itse sotkeentua niihin. Rautasaha oli hyvä--->sillä sai semmoista jälkeä, ettei kannus sälöillyt hetikään niin paljon kuin oksasaksilla. Lyhennettiin n. 1,5 senttiä vanhalta kukolta.
Beanin tapauksessa lyhentäisin 'liikakasvua' aina sen verran kerrallaan, että kukko pystyy kävelemään ilman ontumista.
Kukon kannukset
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Bean
Re: Kukon kannukset
-
Jemuli
Meidän kukolla on mielestäni hirvittävän pitkät kannukset ja välillä tuntuu, että se on vähällä sotkeutua niihin itsekin. Lyhentämistä olen miettinyt, mutta vielä en ole arvannut ryhtyä sanoista tekoihin. Näkeekö sitä mistään, missä kohtaa kannusta alkavat verisuonet ja hermot, ettei vain lyhennä liika ja aiheuta kipua ja tuskaa kukolle? Mikään parin millin lyhentäminen ei tässä tapauksessa auta, vaan tarve olisi useamman sentin lyhennykselle. Uskallanko ryhtyä tuumasta toimeen?
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Olen törmännyt jossain röntgenkuvaan kukon kannuksista. Sen mukaan ja tuon Siposelta irronneen "kannustupen" mukaan sanoisin, että vanhalta, pitkäkannuksiselta kukolta uskaltaisi lyhentää n. yhden kolmasosan pois, mutta koska ei voi olla varma, että onko kaikilla kukoilla samoin, niin mieluummin vähemmän.
-
Rosteri
Omalla isukillani oli kukko, jonka kannukset oli kiertyneet kukon nilkan ympari.
Isukkini ei kannukseen koskenut," koska ainahan niita on siten kasvanut" (? ) Jos omalla kukolla
olisi sama ongelma, luulisin, etta tekisin asialle jotain.
Isukkini ei kannukseen koskenut," koska ainahan niita on siten kasvanut" (? ) Jos omalla kukolla
olisi sama ongelma, luulisin, etta tekisin asialle jotain.