Kalkin sammutuksista...loisiin

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

:smt005 :smt017
Outoa...
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

No johan oli! Avain kananmunassa! :smt103 Mitähän vielä!?!
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mimmi kirjoitti:Mutta ei ne nyt varmastikaan munien sisälle mene, olipa mitä taikureita tahansa! Mutta kuoriutuvat tiput ovat niille tietysti heti alttiina ja myös tosi heikkoja pitämään puolensa, eli tipukuolleisuus saattaa nousta.
Niin, siis ulkoloiset. Sisäloiset voivat tosiaankin mennä, kun pujahtavat sinne jo ennen kuin munassa edes on kuorta.. Yäk! :smt078
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Suolinkainen on kyseessä juu, ne lapamadot ei suinkaan ole 10-20 senttiä, vaan ennemmin kokoluokkaa metrejä!

Luin hiljan jostain (oisko ollut MT?), että suolinkainen munassa on lähinnä kosmeettinen haitta, eikä siitä aiheudu ihmiselle tartuntavaaraa. Eli se mato on jo kuollut siellä munassa, kun on eksynyt osoitteesta - suolessahan sen kuuluisi asustella.

Kalkkivellistä sen verran, että se ei muuten todellakaan ole vaaratonta heti "muhittuaan", päin vastoin! Ei se toki myrkyllistä ole, mutta erittäin emäksistä ja siis syövyttävää! Lähinnä tämä tulee ottaa huomioon sitä levitettäessä, eli suosittelen lämpimästi suojalaseja! Terveisin nimimerkki silmä tomaattina :smt089 Käsiin siitä en ole huomannut olevan sanottavaa vaikutusta, eli en usko että se esim. kanojen jaloille on kovin vaarallista ja kyllähän se pinta kuivahtaakin melko nopeasti.
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

pitää vissiin tuplata annos, kun perjantaina saivat axilurit ja äsken oli vielä elävää ainesta mukana :smt013 :pukeleft: :pukeright:

Mikäs sitten auttaisi, kissoilla tuo axilur on toiminut per heti, vaikka kuurin on tietenkin kolme päivää. Kissoilla annos on ollut nappi per pää per kerta, kanoille paljon pienempi annostus vissiin?

Siis pliis! Mä haluun nyt eroon parasiiteistä kerralla, laitanko kanat pakkaseen vai pääseekö niistä muuten? Ja viirutkin muutti sinne just, nyt nekin tietty saa tartunnan (vaikka tietenkin katto on päällä, ettei pitäisi ihan suoraan olla kontaktissa, mun tuurilla ne leijaa sinne kuitenkin) :smt013 :smt013 :smt013
Moilanen

ohi aiheen

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Käyppäs katsomassa tuosta linkistä ohjeet, löytyy muitakin tärkeitä tietoja terveydenhoitoon.

http://www.callex.suntuubi.com/?cat=20
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

juu, kiitoksia Moilanen. Käyn tänään ostamassa tuota axiluria pulverina, niin tulee veteen oikea annostus, kaipa se on pakko veden kautta tehdä tämä häätö, kun Onni on niin gentlemannia, ettei sitä saa syömään itse kuin murusen.

Ja antiwerminiä laitan tilaukseen varoiksi, kysyn täältä meiltä tuleeko kellekkään muulle samalla paketilla.
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

no nyt löysin toisenkin annostuksen sivuiltasi Moilanen. Eli ei tarvitsekaan hankkia sitä 4 % pulveria vaan nappimittakin onnistuu ja vieläpä annostuskin on kohdillaan per nappi, ei ne kuitenkaan ihan kaikkea juo eikä voi jättää liian naftiksi vesimäärääkään päiväksi.

Ehkäpä tää tästä vielä iloiseksi kanailuksi muuttuu :) kohta ainakin lähden moikkaamaan Minnimannia ja saa taas vähän virikkeitä itsekin :smt003
Haaveilija

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Hävettää aivan tunnustaa, mutta löysin hevosen munkeista matoja (hyi olkoon!)... Madottanut oon niitä monta kertaa vuodessa eikä ikinä ennen ole näkynyt mitään, eivätkä ole kyllä vaikuttaneet matoisilta.

Kysymyksiä siis, mitä kummaa teen karsinoissa oleville kestopehkuille? Ei varmaan ole hyötyä nyt niitä pihallekaan kuskata, mutta millä saisi madot (munat) tapettua alusista? Tai sitten karsinoiden täystyhjennyksen jälkeen millä desinfioin tallit? Ja mitä teen tarhoille?? Matokuurin jälkeen muuttavat puhtaampaan aitaukseen ja keväällä vielä puhtaampaan. Ja sitten tuo lantakasa...
Pitääkö rakentaa uusi talli??

Ja kun olen pääni puhki miettinyt, mistä niitä nyt yhtäkkiä on tullut, niin tuli mieleen, että ostin noin kuukausi sitten muutaman pienpaalin paikasta, missä näköjään oli rottaongelma. Paalien päällä oli rottien papanoita ja löytyi niitä vielä sitten meidän pihastakin vaikka olin ravistellut paaleja jo ottaessani. Olisiko ne voineet tulla papanoista? Madotin noin marraskuussa lumien tultua ja sitä aiemmin olin madottanut muutaman kerran vuoteen (kantavat ja imettävät tammat).

Yököttäviä, ilmeisesti suolinkaisia (pahimmat liki 20 cm). :smt078
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Onko matolääke ollut sellainen että tehoaa suolinkaisiin? Jos on niin ihmettelen kyllä miten silti voi olla matoja niin paljon että ihan lannan seassa näkyy? :smt017
Haaveilija

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Olen madottanut vuorotellen Axilurilla ja Strongidilla, eläinlääkärin mukaan ne ovat ok. Nyt laitoin sitten vahvempaa ivermektiini-pohjaista. Saa nähdä, mitä tapahtuu.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Täytyy kyllä sanoa tähän et Gizzmo ei ole 20 vuoteen kertaakaan madottanu kanoja, enkä mä ole 15 vuoteen kertaakaan...
Eikä madoteta kumpikaan jatkossakaan, jollei ole pakko! Turha ressata kanoja turhalla madottamisella.
Turhanpäivänen madotus ei ilahduta kun lääkefirmoja..

Ei koskaan ole öttiäisiä paskassa eikä munassa näkyny...
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

jamppa kirjoitti:Täytyy kyllä sanoa tähän et Gizzmo ei ole 20 vuoteen kertaakaan madottanu kanoja, enkä mä ole 15 vuoteen kertaakaan...
Eikä madoteta kumpikaan jatkossakaan, jollei ole pakko! Turha ressata kanoja turhalla madottamisella.
Turhanpäivänen madotus ei ilahduta kun lääkefirmoja..

Ei koskaan ole öttiäisiä paskassa eikä munassa näkyny...
Mitä mä teen sit erilailla, kun meille kävin näin kun kävi..? Kanat ei ole edes kunnolla ulkoilleet moneen kuukauteen, käväisseet vaan terassilla vähän happihypyllä välillä.

Tänään oli saneeraus, virkonilla orret, kakkilaari/tasot ja lattia. Uudet purut tilalle ja kuurikin loppui just. Ei muuta kuin pitäkää peukkui, nyt kaipaan kyllä onnistumista!
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Jos ei noilla jo lähde niin johan on kumma! Eikun tsemppiä vaan.
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Pidetään peukkuja onnistumiselle.
Vastaa Viestiin