Pikku tyrniksiä... mutta kukkoja vai kanoja?

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

T800
kukko

Re: Pikku tyrniksiä... mutta kukkoja vai kanoja?

Viesti Kirjoittaja T800 »

Minulla on kokemusta Piikkiön kannan sukupuolitunnistuksesta. Ja jos nuo kuvat olisivat Piikkiön kannasta, niin melkomoisella varmuudella tulkitsisin ne kukoiksi. Teen tunnistuksen ainoastaan harjan korkeudesta.

Minulla konehaudonnasta syntyi aikoinaan kaksi kukkoa ja kana. He elivät sopuisasti keskenään, kunnes kukot ottivat kahden kuukauden iässä verisesti yhteen. Tämän välien selvittelyn jälkeen (joka kesti pari tuntia) kukot elivät suht sopuisasti aikuisiksi saakka.
Nugetti
kana

Re: Pikku tyrniksiä... mutta kukkoja vai kanoja?

Viesti Kirjoittaja Nugetti »

T800 kirjoitti: 27 Heinä 2026, 09:43 Minulla on kokemusta Piikkiön kannan sukupuolitunnistuksesta. Ja jos nuo kuvat olisivat Piikkiön kannasta, niin melkomoisella varmuudella tulkitsisin ne kukoiksi. Teen tunnistuksen ainoastaan harjan korkeudesta.

Minulla konehaudonnasta syntyi aikoinaan kaksi kukkoa ja kana. He elivät sopuisasti keskenään, kunnes kukot ottivat kahden kuukauden iässä verisesti yhteen. Tämän välien selvittelyn jälkeen (joka kesti pari tuntia) kukot elivät suht sopuisasti aikuisiksi saakka.
Ehkä tuo on paras tapa hoitaa asia, antaa kukonpoikien itse selvittää arvojärjestys.

Eikös Piikkiön kanta ja Tyrnävän kanta ole aika läheistä sukua toisilleen? Tällöin sukupuolierotkin voisivat olla aika saman kaltaisia. Minustakin nuo ovat kovasti kukon näköisiä. Tai ainakin kaikki samaa laatua ja kun on pakonomainen tarve rähistä, niin aika helppo vetää johtopäätöstä.

Olen pattitilanteessa näiden kanssa. Kukot eivät mene kaupaksi edes pilkkahintaan. Minulla loppuu tilat kesken näiden kanssa, kun on jo pari jotka eivät sovi yhteen kenenkään kanssa. Vähän mietin että tuuttaan vaan koko porukan isoon ulkotarhaan keskenään, selvitelkööt välit siellä ja hävinnyt voi aina karata puskaan ja pienemmät yläoksille karkuun. Häkki on näille huono on hävinnyt ei pääse konfliktia karkuun. Ehkä yhdistän isoon parveen jo, kyllä noi isommat näyttää että missä kohdin nokkimajärjestystä on näillä paikka. Jos se rauhoittasi menoa.

Mutta joo, viimeistään talvitarhaan kun valitaan porukkaa, pitää miettiä että mitä säästetään.
Aloittelija, ekat kanat kevääällä -26. Hautomakoneen rakentelu, konehaudonta, sparraa AI:n kanssa mielellään oppiakseen nopeammin. Tyrnikset. Tavoitteena kasvattaa parvea vielä vähän konehaudonnan kautta. :smt006
Vastaa Viestiin