Madotus+ulkoloishäätö

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Valkosipulia käytetään hevosilla nuhaan ja koirilla loisten ehkäisyyn, ja käyttötarkoituksia on vaikka kuinka :D Itse annan kanoilleni jatkuvasti valkosipulia appeen joukossa, tuoksu kanalassa on melko miellyttävä (mikäli valkosipulista pitää :wink: ) ja uskoisin siitä olevan apuakin, ainakin flunssa kanoilla helpottui kun aloin antamaan niille valkkaria..
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Valkosipuli on tehokkainta tuoreeltaan murskattuna, voiko sellaista sekoittaa appeeseen vai palaako tipujen suut?
Entä meneekö maku muniin tai lihaan? Se kävis kyllä mulle. :lol:

Mikä tuon Antiwerminin tehoaine on?
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Munista en tiiä, mutta lihaanhan kuuluu valkosipulin maku joten sama se kuinka tarttuu.. mulla on khevosten rouhetta, en vaan oo muistanut vähään aikaan kellekään tyrkyttää...
Moilanen

kanojen sairaudet

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Ei minun mielestäni valkosipuli kohtuudella annosteltuna vaikuta munan makuun. Eivät ole valittaneet myöskään ne vähät munien ostajat.
Uutteena, siis öljyssä valkosipuli on tehokkaimmillaan, öljy nimittäin sisältää runsaasti E-vitamiinia ja omega-3 ja 6 rasvahappoja. Edistävät ravintoaineiden imeytymistä ruuansulatuselimistössä.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Moilanen: onks tota öljyä ihmisille..mää kun en voi kalanmaksaöljyä käyttää niin noi omegat kiinnostais...ja eihän se vain sisällä kala, maissi, seesami, tai muuta siemenöljyä....(rypsiä saapi olla)
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Muori, käykö camelinaöljy? Siinä on e-vitskun lisäksi omegoista kolmosta ja kutosta. Kylmäpuristetussa rypsiöljyssäkin näkyy olevan ainakin tuota kolmosta. Myös valkosipuli vaikuttaa suotuisasti veriarvoihin. ;)

Valkosipulin tehoaineet häipyy äkkiä, tehokkain tökötti voisi olla sauvasekoittimella öljyn sekaan sileäksi hurautetut kynnet tuoreeltaan.
Moilanen

kanojen sairaudet

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Kyllä kotimainen kylmäpuristettu pellavaöljy, mutta pellavan pitää olla nimenomaan kotimaista, on tosi hyvää. Minä käytän itsekin kotitaloudessa "Pellava-Mustia", koirille Ypäjällä kehiteltyä pellavaöljytuotetta juuri sen suuren E-vitamiinipitoisuuden vuoksi.
Tässä Naturalin valkosipuliuutteessa nimenomaan saadaan kaikki valkosipulin ainesosat talteen, nykytekniikkaa, raakapuristamisessa häipyy taivaan tuuliin n 30% parhaista aineista.
Natural on jo kymmeniä vuosia sitten ratkaissut miten oliiviöljyyn saadaan sidottua kaikki valkosipulin parhaat ainesosat.
Ei tätä tuotetta käyttäisi keskisen Euroopan johtavat kyyhkykasvattajat ja kilpailijat, jos se ei toimisi.
Heillä on panoksena kymmenien tuhansien eurojen palkintorahat vastaan lintujen huippuhyvä hoito ja treenaus, kyyhkyt ovat siellä aivan huippu-urheilijoita, doupingia ei sallita, kokeita otetaan säännöllisesti, joten luonnon antibiootit ja muut ovat se salaisuus.
MaLin

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja MaLin »

Meille tuli osalle kanoista hermosto-oireita tuosta coopersectista, toipuvatko kuitenkin? Osa maatiaisista ilmeisesti niin pieniä että 0,5 mm oli kuitenkin liikaa? El.lääk. ei suostunut määrämään Ivomeccia, en tiedä olisko ollut yhtään parempi- ikävän kovia myrkkyjä kaikki. Mulla on valkosipulirouhetta (hevosten) jota olen syöttänyt koirille, ajattelin josko rupeis antaa sitäkin kuuriluontoisesti..tai jos laittais vapaasti saataville johonkin?
Pirjo

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Miten ne ´hermosto-oireet` ilmeni?
minä laitoin yhdelle maatiaiselle ihan pikkiriikkisen tilkan coopersectia, kun oli niin pahasti päässeet punkit leviämään ja nyt on jo höyhenet/sulat kasvaneet uudelleen (oli aluksi rintaihan paljaana) muut kanat/kukot suihkuttelin vain colombine spraylla.
Nyt on ongelma kun on joukossa yksi Paduan, jolla iso töyhtö päälaella niin en tiedä miten suihkuttaisin sitä Colombinea sen päähän ettei menisi silmiin :smt017
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

MaLin: toivottavasti hermosto-oireet ovat jo hävinneet! Jos eivät, niin ehkä sitten pitäisi pestä vielä imeytymättä olevat lääkkeet pois?

Pirjo: yleensä noita spray-mallisia aineita ei suihkuteta ollenkaan päähän. Mutta onko siellä Paten "tukkapehkossa" semmoinen lintupunkkikuhina, että olisi pakko päähänkin suihkia?
Pirjo

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

..täytynee tutkailla huomenna ´päivänvalossa`
Kiyry87

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Utelias kysäisee:
Mä olen "myrkyttänyt" kaikki lintuni stronholdilla koska 2 kanalla on kalkkijalka. Lähteekö mahdolliset muut salamatkustajat samalla käsittelyllä? :smt017
Siis ulkoloisia lähinnä mietin. Axiluria ajattelin antaa sisäloisia varten. Mulla on pienoinen ötökkäkammo :-"
Mulla on vielä toinen käsittely strongholdilla tehtävänä ensi viikolla. ELL mielestä 2 käsittelyä 15 päivän välein pitäisi riittää kalkkijalkaan.
Nyt takana muuten 8 päivää ekasta käsittelystä ja ropisee jaloista jo irti se huonoksi mennyt iho/punkin paska paikka paikoin. :smt023
MaLin

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja MaLin »

Alkaa jo helpottaa, pienimmät ja vanhimmat maatiaiset sai pahimmat oireet. Laitoin appeeseen valkosipulirouhetta..suosittelen lämpimästi jo pelkästään hyvän tuoksun takia. Kovasti kanat tykkäsivät, oikein joivat lientä! :smt001
Munakoiso

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja Munakoiso »

MaLin, mistä hankit valkosipulirouhetta? Onko ihan ihmiskäyttöön tarkoitettua vai löytyykö eläinpuolelta jostain?
Draco73

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja Draco73 »

Tuosta valkosipulista vielä.... Kuinkas te, jotka olette pidempään käyttäneet, onko ilmennyt anemiaoireita? Kun tuosta varoitellaan koirien, kissojen ja kanojenkin suhteen.
Vastaa Viestiin