Tammikuussa kuoriutui neljän hautojan alla 22 munasta 18 tipua (joista tosin sitten 3 kuoli). Maaliskuussa kaksi kimppahautojaa sai kuudesta munasta 2 (tietysti kukko-) tipua ja kolme 4-6 munan haudontaa jäi tyhjiksi! Aivan käsittämätöntä!!
Mä välillä jo kiukuttelin, että kun hautovat koko ajan ja tehtailevat tipuja, mutta en mä nyt tätäkään toivonut! Ei se mitään auta, että hautovat ja mitään ei seuraa: mammat on kiukkuisia, eivät millään lopeta haudontaa eivätkä tietysti munikaan. Yksi (kesäkuussa syntynyt) mamma masentui ja heittäytyi sulkasadolle! Keskellä kirkasta kevättä!
Auttakaa nyt: mikä kaikki voi olla pielessä? Ruokinta ei ole kevään aikana muuttunut.. Paitsi onpas: just tuossa välissä ei ollut Agrissa pikku-Punahelttaa, joten syötin porukalle säkin kasvatuspunahelttaa. Voiko se heikentää munien siitoslaatua? Muuten safka on samaa..
Kukot näyttävät pirteiltä ja satunnaisesti näen polkemisiakin.. Ehkä vähemmän kuin kesäaikaan, mutta ei kai vähemmän kuin tammikuussa? (Vai viehättääkö niitäkin pimeä vuodenaika ja nyt on iskenyt kevätväsymys?)
Entä miten se meni se muorin löytämä Marek-juttu siitosmunissa? Löytyikö siitä faktaa?
Entäs haudontaolosuhteet.. Talli on sama, pesät on samat, viileäähän siellä on, mutta eihän se haitannut tammikuussakaan..

Ja nuo ankanmunatkin on tuossa helvetinkoneessa, kun Neiti jätti kesken.. Ja nyt musta sieltä tuoksahtaa mätä, eli osa ainakin on pilalla. Ja mä oon AIVAN SURKEA läpivalaisia, en erota kuin vain selkeästi tyhjät (=aivan kirkkaat) munat, muu on hepreaa. V...u p...ele!

NYT MENI HERMOT!
(Anteeksi jo saman tien, mutta kun en kehtaa ukon kuullen ääneenkään näitä kiroilla, kun sen vastaus on "ihana": "no, itsehän olet nuo elukat...")