Virikkeitä talveksi kun on pakkasta...

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

väriminttu

Re: Virikkeitä talveksi kun on pakkasta...

Viesti Kirjoittaja väriminttu »

JUURI TÄTÄ MINÄ KAIPASIN!!!

En saa naurulleni loppua - tositeeveetä - talipallo kanalan ikkunan taakse. :smt005 Tässä oli hyvä vinkki, mitä en kuunapäivänä olisi itse ajatellut.

Tuota jauhomatotouhua voisi myös kokeilla...
Viiru&Pesonen

Viesti Kirjoittaja Viiru&Pesonen »

Meillä kasvatetaan jauhomatoja, jättijauhomatoja ja torakoita siilin ja gekkojen ruuaksi. Varsinkin jättikset on aika hitaita lisääntymään, joten en ollut ihan onnellinen kun poika oli keksinyt syöttää niitä kanoille. Ei ne itse toukat niinkään mutta kun piti antaa neljä viidestä koppiksestakin... :smt018
Mutta tavis jauhiksia kyllä riittää kanoillekin!
Nyt on ollut kiva viedä kasa syksyn lehtiä ja ruohosilppua kanalaan, tai kuivattuja niittykukkia (joissa jo siemenet). Siellä touhutaan pitkä tovi, kun kaivellaan kasoja.
juujuu

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Siis voi kääk!Mikä mussa oikein on vikana!? Luin nimittäin että "Vanhoja, tuttuja konsteja on erilaisten kanojen sitominen naruihin roikkumaan..."
Olin ihan järkyttynyt, kunnes älysin lukeneeni ihan väärin capeet
kana

:smt005 voi apuva Olis siinä kanoille kauhukabinettia ihan
liikaakin . :smt002 ..
ellikki

Viesti Kirjoittaja ellikki »

juujuu kirjoitti:Siis voi kääk!Mikä mussa oikein on vikana!? Luin nimittäin että "Vanhoja, tuttuja konsteja on erilaisten kanojen sitominen naruihin roikkumaan..."
Pitäisi sitaista vihaiset kukot roikkumaan, josko ne siitä rauhoittuisivat :smt027
Hellan lettas

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Äite toi ison kasan korppuja,kun ne kuulemma maistuu "kaapille" ,jos tekaisis kanoille niistä "korppu mobilen" vaikka iltojen iloksi...kahvin saavat keitellä itse... :smt040
pirtti

Viesti Kirjoittaja pirtti »

Läheinen K-kauppa lupasi talven ajan antaa vihannesosaston poistuvia pari kertaa viikossa kanojen iloksi - jippii! Ensimmäinen satsi eli kolme isoa pussukkaa saatu: banskuja, omppuja ja salaatteja. Näköjään banaanikin kelpasi - omenoita eivät (vielä?) osaa syödä. Viikonloppuna saamme kanat viimein talvikotiinsa - se on lähes valmis. :)
Tähkäpää

Viesti Kirjoittaja Tähkäpää »

Nuo jauhomadot alkoivat kiinnostaa. Voisiko saada lyhyen kasvastusinfon aiheesta.
Tinja

Viesti Kirjoittaja Tinja »

Tuolta matelija-aiheiselta sivustolta löytyy ohjeita jos jonkinmoisten ötököiden kasvatteluun. Katotaan onnistunko saamaan toimivan linkin tähän: http://www.herppi.net/topic/11514-lista ... steluista/
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Minä annan lantunpuolikkaita, jauhomatoja ja lehmille tehtyä silputtua säilönurmea, josta tykkäävät. Talipalloja en ikkunan taakse laittaisi. Mulle eläinlääkäri suositteli pikkulintujen ruokinnan lopettamista pihassa kokonaan salmonellavaaran takia, koska myyn poikasia. Aika monet pikkulinnut on salmonellan kantajia, esim. varpusista kuulemma jopa 80%. Sikäli harmillista, että oon tehnyt samalta paikalta eläinmuseolle talvilintujen ruokintapaikkalaskentaa jo 12 vuotta ja on harmi jättää tämmöinen aineistosarja kesken. Toisaalta tintit kyllä pärjäilee ilman mun talipallojanikin, on tässä lintulautoja naapureissa niin paljon. Taidan siirtää ihrat metsän siimekseen.
Vastaa Viestiin