Kyl tää kommentti nyt vaikuttaa aika oudolta....sannikki kirjoitti:Kyllä kai tän ikäisenä kukko jo kiekuisi... Minuu alkaa harmittaa tää kana toden teolla, kun mokomasta 5:stä tipusta kolme oli kukkoja jotka syötiin jo ja kanoja halusin haudontaominaisuuksien takia... Mietinpähän seuraavaksi keneltä ostan jos enää ikinä mitää ostan.
Nyt olen AIVAN ÄIMÄNÄ!!!kana onkin kukko?? APUJA!!!
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
mik
Re: Nyt olen AIVAN ÄIMÄNÄ!!!kana onkin kukko?? APUJA!!!
-
sannikki
Mik no juuri tämän kommentin halusin korjata, on kirjoitettu niin pieleen, olen ajatellut aivan eri asiaa kuin mitä tekstistä nyt tosiaan ymmärtää. Ja jos sanon etten tätä tarkoittanut niin eikähön se niin silloin ole? Toki oli ikävä että kukkoja oli 3, mutta juuri tämän takia ostin tipuja enemmän, halusin kaksi kanaa ainakin. sain nippanappa sen kaksi sehän on hyvä.
Toi loppu "mietin keneltä ostan" oli vain yleisheitto ja olisi kuulunut omaan artikkeliinsa, ei tuohon perään. Lähinnä tarkoittaen että kaikki jotka nää orpit on nähny on ne sekarotuisiksi haukkunut, kääpiömäisen kokonsa, sulkajalkojen ja värin vuoksi. Eilen viimeeksi vieraat joilla on orppeja sanoi samaa, vähän nolottaa siinä selitettä että juu kyllä nää ihan puhtaita on, kun tiedän ettei virallisesti ole edes värin puolesta paitsi toi puff, "- Mitenkäs toi on noin kitulias, kuinkas vanha se on? meidän orpit on kolme kertaa isompia " ....... ELi lähinnä, kun en osta mitään niin eipä tartte miettiä miksi joku niitä sekarotuisiksi haukkuu, vaikka oikein hyviä kanoja ovatkin, ja PUHTAINA ostin....
Onneksi muille ei koskaan tule esim väsyneenä typetysvirheitä, huonoa artikulointia, teksti onkin kirjoittunut eri tavalla kuin ajateltu??? Meillä on pikku neiti kuumeessa, nyhassa ja yskässä neljättä päivää, olen valvonut lähes läpeensä neljä yötä, joten hmm ei aina tuo aivoitus tuota sitä mitä siellä luukkuu
Toi loppu "mietin keneltä ostan" oli vain yleisheitto ja olisi kuulunut omaan artikkeliinsa, ei tuohon perään. Lähinnä tarkoittaen että kaikki jotka nää orpit on nähny on ne sekarotuisiksi haukkunut, kääpiömäisen kokonsa, sulkajalkojen ja värin vuoksi. Eilen viimeeksi vieraat joilla on orppeja sanoi samaa, vähän nolottaa siinä selitettä että juu kyllä nää ihan puhtaita on, kun tiedän ettei virallisesti ole edes värin puolesta paitsi toi puff, "- Mitenkäs toi on noin kitulias, kuinkas vanha se on? meidän orpit on kolme kertaa isompia " ....... ELi lähinnä, kun en osta mitään niin eipä tartte miettiä miksi joku niitä sekarotuisiksi haukkuu, vaikka oikein hyviä kanoja ovatkin, ja PUHTAINA ostin....
Onneksi muille ei koskaan tule esim väsyneenä typetysvirheitä, huonoa artikulointia, teksti onkin kirjoittunut eri tavalla kuin ajateltu??? Meillä on pikku neiti kuumeessa, nyhassa ja yskässä neljättä päivää, olen valvonut lähes läpeensä neljä yötä, joten hmm ei aina tuo aivoitus tuota sitä mitä siellä luukkuu
-
epi
Olen tosi iloinen että se puff oli kana.
nyt vaan alko itseään vähän kaduttamaan kun annoin oman puff orppikukon pois, näyttäisi olevan saman kokoiset heltat, eikä sekään vielä kiekunut.. nyt jos annoinkin kanan pois. voi pylly jos olin niin tyhmä. ei nyt tullut mieleen että kanalla olisi saman kokoiset heltat ja harja kun kukolla, olisi saman kokoinen kun kukko, kun vertasin sitä tietysti eriväriseen orppiin.. ja toisella kanalla ei ollut vielä oikein minkään kokoista helttaa ja harjaa.. onneksi täällä on viisaampia jotka neuvoo, nyt olen smarin tekstin lukeneena taas vähän fiksumpi.. tosin liian myöhään.
-
sannikki
Smarin teksti antoi kyllä paljon uutta tietoa orpingtonien kehityksestä, ja tosiaan kun googletin puff orpington kuvia niin aivan huimia eroja oli aikuisten kanojen heltoissa ja harjoissa
Linja tosiaan vaikuttaa huimasti kehitykseen.
Rotupuhdas ja väripuhdas on kaksi eri asiaa. Rotupuhtaina voi myydä ei väripuhtaita, myyjän olisi toki hyvä kertoa että myytävät eivät ole väripuhtaita. Jos kaikki kasvaa kovin hitaasti tulee mieleen että onko ruokinta kohdallaan ja onko sitä riittävästi, orpit syövät paaaljon siis todella paljon vaikka ulkoilevat vapaasti ja ovat hyviä ruoanetsijöitä.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
-
sannikki
maattari tuotakin olen miettinyt ja pois sulkenut ruokinnallisen puolen, meillä on kolmessa paikassa rehua, jyviä heittelen jokapuolelle pehkuihin ja kaikki muutkin herkut jaa eri paikkoihin kanalassa, että jokainen varmasti saa osansa. Seurailin jo silloin kun nuoret kukot oli elossa, ettei kanalassa ole kanojen höykytystä, ja kyllä ruoka-aikoina jokainen paikkansa löysi ja sai rauhassa syödä. Rehua on aina tarjolla eli ruoka-ajat on lähinnä astioiden täyttöä ja niiden kotiherkkujen ja muiden tarjoilua:) MUOKS* kanat kasvaa hitaasti, kukot kasvoi turbovauhtia
En tiedä kuinka kauan orpington kasvaa mutta pahoin pelkään kuvien perusteella että näistä jää pieniä kuin mitkä, mutta katsotaan sitten jos tipuja alkaa tulemaan onko se periytyvä tekijä vai vaan joku häikkä kasvussa.
En tiedä kuinka kauan orpington kasvaa mutta pahoin pelkään kuvien perusteella että näistä jää pieniä kuin mitkä, mutta katsotaan sitten jos tipuja alkaa tulemaan onko se periytyvä tekijä vai vaan joku häikkä kasvussa.
-
sannikki
tähän voisi muuten nyt kommentoida että puff-kana on kasvanut hieman, hitaasti kyllä, eli tämäkin lienee linjoista kiinni, siis kasvuvauhti. ei se nyt smarin puff kanojen kokoinen ole, eikä varmaan niin isoksi kasva, mutta ei ole ihan kitulian enää ja munii hienosti