Kyllä meilläkin saa aina vieraille vakuuttaa ettei meidän hanhet tee pahaa, eikä jahtaa eikä hyökkää

On kiva kun vieraat saa syöttää kädestä, vaikka uros sihiseekin jos säikähtää. Rouva on niin leppoisa ettei välitä yhtään. Mie kokeilin ekan haudonnan sen veden aateliset kirjan mukaan, seuraavaan sovellan itse sellasen mutu-säädön. Kaikki uudet asiat on kiva kuulla, poimimalla sieltä täältä saa varmaan parhaat tulokset

Hanhi on minulle rakas eläin, niin vaatimaton ja lahjomaton. Pihaan tulijat ilmoitetaan komeasti ja minulle jutellaan vaimeasti poopottaen
Näin alussa eläinten kanssa, kuten minä joutuu ottamaan oppia kaikkialta, onneks mie oon saanu lähelleni ihmisen jolla on huima kokemus niin kanoista kuin vesilinnuista. On aina joku jolle soittaa kun jokin askaruttaa. Olen kokenut saavani paljon hyödyllistä tietoa ja mielelläni jaan saaneeni neuvot jos joku muukin niistä hyötyisi

ja työ villien lintujen parissa oli maailman hienoin kokemus. Avarsi maailmaa paljon, ja sain ehkä ikuisen ystävän, kanadan hanhen
Nyt meillä onkin jännää kun Läpsy pyöräytti vielä kolme munaa joita hautoo aikas säntillisesti, olisko viisi päivää hautonut vaiko jo enemmän

viisi ehkä täysipainoisesti. Taavi on ulkona ja Läpsy jos päästää pienenkin äänen Taavi JUOKSEE pesän lähelle, ja voi armias jos satun olemaan lähellä, niin katse voisi tappaa ja sihinä on hurja. Joskus mietin että nytkö tulee tappelu, mutta sen verran olen vissiin pomo että ei kuitenkaan päälle asti tule, tai ehkä en ole uhka

Taavi miettii että -njäähh, ei tota viitti pöllyttää kun on niin reppana muutenkin...

Jännä on myös se että ennen on huudettu vain autoille ja ohikulkijoille, nyt huudellaan noin minuutin välein, vissiin varmistus että rouvalla on kaikki hyvin

tai ilmoitus ettei ole vaaroja näkyvissä?