Hanhen sukupuoli?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

dumblonde

Re: Hanhien sukupuolen tunnistus

Viesti Kirjoittaja dumblonde »

Tänään nuo "pussilliset" hanhet harrasti.. öö jotain? Tai siis ei se ollut tod. näköisesti mitään polkemiseen viittaavaa mutta siis nämä kaksi hanhea olivat kaulakkain (vrt. kaksi hevosta rapsuttaa toisiaan selästä) ja pöyhivät ronskisti toistensa höyheniä. Samalla toinen yritti kuopia räpylällään "Pomon" selkää/kylkeä. Mitähän tää tämmönen touhu meinaa? Urokset nahistelee vai mitä? Kolmas hanhi (jolla ei siis ole mitään pusseja mahan alla) vaan katteli vieressä maaten.
dumblonde

Juttelen nyt itsekseni.. Mutta olen nyt vissiin tullut siihen tulokseen että mulla on 2 urosta ja 1 naaras. Ne kaksi pussillista ovat paljon äänekkäämpiäkin, se yksi ei paljoa huutele.
MariP

Viesti Kirjoittaja MariP »

No minäpä juttelen kanssasi :smt003

Samaan lopputulokseen olin päässyt heitä 3kk katseltuani. En vaan ääneen viitsinyt sanoa, kun en mitenkään varma asiasta ollut.
dumblonde

No niin eli ne on sitten poijjat ja yks emäntä :smt003 Hauskoja otuksia ne kyllä on :) Se kaikkein rohkein tulee jo ottamaan kädestä leipää ja muita herkkuja, ihmeen kiltisti ottaa. On se vähän sormeakin maistanut mutta ei ole ollenkaan vihaisen oloinen, lähinnä utelias. Muut on vielä melko ujoa porukkaa, jos yrittää mennä liian lähelle tekemään tuttavuutta niin pitää vähän sähistä.
dumblonde

"Väliaika- tiedotetta" taas kiinnostipa ketään tahi ei. Nyt se kolmaskin hanhi (jonka arvelin olevan ainoa naaras) on kasvattanut samanlaisen pussin kinttujen väliin kuin muutkin. Otin ne tänään vihdoin ja viimein yksitellen kiinni ja tiirailin niiden persuksia, kun muka sieltä näkee kumpia ne on. En tullut hullua hurskaammaksi :smt012 Kaikki ne on ihan tasan samannäkösiä peräpäästäänkin. Lieneekö ne nyt sitten kaikki ukkoja.. tai akkoja.. ota heistä selvä :smt019
dumblonde

Mää nyt linkittelen tänne härskejä kuvia... sorry
http://www.fao.org/DOCREP/005/Y4359E/y4359e07.htm
Tossa linkissä siis kuvat hanhen sukupuolen tunnistamisesta.

Enemmän ne kaikki näytti siltä että ne vois olla naaraita.

Voisko nyt joku jolla on varma uros ja naarashanhi käydä tsekkaamassa miltä niiden persukset näyttää :smt047 :smt003
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Mulla on varma pari kun on tullut munia jotka oli hedelmöittyny. Silti en pojalta saanu mitään näkyvää tulemaan ulos vaikka joskus neuvojen mukaan yritin. Eli en vaan osannut. :smt019 Ehkä sullakin voi olla siinä molempia, toivotaan ainakin.
dumblonde

No joo, en mäkään vissiin sitten oikein osaa kun kaikki näytti tosiaan samalta. Höh, onpas vaikeeta :P
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Mä kun olen ihan uusi ja vihreä noitten hanhien kanssa ja olen pikkuhiljaa lueskellut ulkolaisia rotujuttuja niistä, niin ole hämmästynyt monta kertaa. Joissain sivustoilla rotuesittelyissä mainitaan rotuominaisuutena se että onko niitä pusseja 1 vai 2 siellä mahan alla. Ja täällä se katsotaan sukupuoleen liittyväksi asiaksi. :smt017
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Mulla on nuo neljä hanhea edelleenkin täysin mysteerejä sukupuoleltaan. Osalla on kahta pussia ja osalla on yhtä, toisilla isompaa ja toisilla pienempää. Kaikki ovat yhtä äänekkäitä ja lähes saman kokoisia. Yksi on selvästi pienempi.
Saapa nähä mitä nämä ovat, kai se viimeistään sitten selviää kun munia alkaa tulla. (Tai mun tapauksessa luultavasti silloin kun niitä EI ala tulla.)
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

.
Viimeksi muokannut Minnimanni, 12 Maalis 2010, 02:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Minäkin otin kuvia hanhien pusseista. Mitäs luulisitte näiden olevan?
Hanhi 1(lähes pussiton):
Kuva

Hanhi 2:
Kuva

Hanhi 3:
Kuva

Akka Kebnekaiselainen:
Kuva
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

En osaa muuta sanoa ku, että hienoja hanhia! On se kaunis lintu!
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

numero 2 on varmasti ukko, muista en uskalla sanoa kun asento voi hämätä pussien muotoa.
Lyydia

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Eilen kuukausien jännitys palkittiin kun löysin ensimmäisen hanhen munan :smt007 .Siellä se törötti korissa missä olen pupujen heiniä pitänyt.Olen arvuuutellut noiden skånejen sukupuolia.Tuollakin naaralla jonka sitten tänään näin istuvan siinä korissa taas on ne kaksi pussia jalkojen välissä.Munahan siellä tänäänkin oli :smt038
Vastaa Viestiin