Tällanen uutinen

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

siimis

Re: Tällanen uutinen

Viesti Kirjoittaja siimis »

Suuressa sivistyneessä maailmassa on jo pitkään ollut ihan tavallista kasvattaa kilpakyyhkysiä kerrostalojen katoilla. Esim. New Yorkissa tämä on ihan tavallista. Voisin kuvitella että sieltä löytyy niitä kattokanaloitakin. Ei kyllä tapahdu ihan äkkiä Suomessa, veikkaan että aika avarakatseinen taloyhtiö sais olla, että antaisi luvan moiseen!
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Kiinassa kyhkyset parvekkeella on ihan tavallinen näky. Kanojakin kasvattelevat parvekkeilla ja jopa kadulla. Meidän naapurin kana oli sidottu jalasta puuhun ja kiersi sitten aina narun puun ympärille eikä päässyt liikkumaan. Vähän aikaa pitivät ja söivät sen sitten. Toisella naapurilla oli kolme kanaa ja kukko ja niillä oli aitaus ja koppikin, kukon lauluun herättiin joka aamu miljoonakaupungissa.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

http://www.mtv3.fi/koti/puutarha/artikk ... kkimokkiin

Tässä se samainen uutinen on taas muuttanut muotoaan, mutta tällä kertaa on saatu mukaan muös faktatietoakin. Hauskasti se uutinen edetessään elää!
hen-na

Viesti Kirjoittaja hen-na »

Oon ainakin huomannu/kohdannut, että eräällä toisella foorumilla, kun olen kertonut, että meillä on kotikanala ja ollaan siitä tosi onnellisia, että on elukoita.. Laittanu muutaman kuvankin... Siellä sitten tietenkin on selasia jotka tarttuu joihinkin ihan mitättömiin asioihin ja yrittää vääntää tästä kotikanalastakin pahanpahan asian. esim. se, että tipuja haudotaan koneella ja niitä ei sitten päästetä kaltaistensa seuraan(eli tässä yhteydessä tarkoitettiin aikuisia kanoja) heti.. Sitten ei uskota selityksiä siitä, ettänomuttakun ne tapettaisiin aika varmasti sielä.....(Ei täälläkään vissiin kaikki hyväksy konehaudontaa?!)

Mun mielestä ainakin näillä jotka vastustaa ja haraa eniten vastaan on oikeasti tosi vähän tietämystä toimintatavoista,eläintenhoidosta, eläintenoloista jne..(jos nyt puhutaan yleisesti maataloudesta)
Ja sitten on varmasti niitäkin jotka haluais itelleen, mutta ei saa, niin pahoitetaan/syytellää jne. toisia ja vääntääkin asian ihan kamalaksi jutuksi.. Mut eipä noista kannata välittää :smt020
Erica

Viesti Kirjoittaja Erica »

Minusta tämä on ihan piristävä artikkeli, vaikkei ole kattava. Pahimmillaan joku, joka ei oikeesti asiasta tiedä mitään soittaa kanoja myyvälle henkilölle kysellen kanojen perään. Toivon mukaan myyjä havahtuu siihen, ettei henkilö tiedä mitään kanoista ja on myymättä/pyytää henkilöä perehtymään kanojen pitoon tarkemmin. Esim. jos ostaja asuu taajamalla, niin ei se montaa sekunttia vie ostajalta kysyä "onko luvat ja naapureiden suostumukset kunnossa?".

Parhaassa tapauksessa tämä artikkeli sytyttää kipinän jollakulla, joka ottaa asioista selvää, perehtyy eri säädöksiin ja lakeihin ja josta sitten tulee erinomainen kanalan omistaja.
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Toi viimesin artikkeli oli jo hyvä :smt045
Ekat oli mun mieleen sekavia.
Mä haudon ite nyt koneella, kanat kun ei oo innostunee vielä. Mulla onneks kaikki kaverit on tietosia kanojen tavoista eikä kauhistele tipujen eristystä aikuisista kanoista. Riski tipujen kuolemiseen ois liian kova jos heti laittais aikusten parveen :smt009 Emon kans tilanne on eri...
Tohon kateus-syyttämiseen taas olenkin törmänny :smt011
Juuliska

Viesti Kirjoittaja Juuliska »

Komppaan varia, tuossa oli jo laitettu vähän linkkejä ja faktoja!

Mun mielestä olis myös hienoa, että pikkukanaloita tulis lisää. Mutta just että ihmiset ensin etsis kuitenkin vähän tietoa asiasta. Monelle se on itsestään selvää, että ensin hankkii tietoa, mutta on myös ihmisiä, jotka kai luottaa itseensä niin paljon, että ajattelevat tietävänsä kaiken opiskelemattakin.
Vastaa Viestiin