Tutkittu asia: Kana pärjää hyvin kylmissä olosuhteissa.
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
siimis
Re: Tutkittu asia: Kana pärjää hyvin kylmissä olosuhteissa.
Meillä on myös kanalassa lattianrajassa miinuksella, mutta orren korkeudella jo pysyy plussalla. Eristeitä on ihan olemattomasti, mutta sen verran on sakkia että lämmittävät itsekin. Yksi 150w lämpölamppu on vesikuppien yläpuolella.
Mä olen kärttänyt sähköasentaja-isääni värkkäämään mulle lämpöpaljut ja nyt se otti sen urakakseen. Suunnitelmana on ostaa juurikin sisäkkäin sopivat laastipaljut, sisemmän paljun ympäri kierretään lämpökaapelia (sellaista rännien sulatukseen tarkoitettua) ja paljujen väliin uretaania. Katsotaan miten onnistuu!
Mä olen kärttänyt sähköasentaja-isääni värkkäämään mulle lämpöpaljut ja nyt se otti sen urakakseen. Suunnitelmana on ostaa juurikin sisäkkäin sopivat laastipaljut, sisemmän paljun ympäri kierretään lämpökaapelia (sellaista rännien sulatukseen tarkoitettua) ja paljujen väliin uretaania. Katsotaan miten onnistuu!
-
siiri
Minä tein viime talvena, kun oli niin paljon kylmempi, niin sellaisen eristetyn laastipalju-juoma-astian hevosilleni eli isomman paljun pohjalle uretaanilevy ( ylijäämää ) ja paljujen väliin pursotin uretaania.
Sitten tein vielä uretaanilevystä ja vanhasta saunanoven kahvasta paljuun kannen ja vitsi se oli hyvä systeemi
Kunnes vesi läikkyi ja valui paljujen väliin sinne kuivuneen uretaanin lokosiin ja jäätyi... sisempi palju ponnahti aina pois paikaltaan eli irtosi.
Sitten kun toinen hevosista - vähän puuhapetetyyppinen neiti - huomasi sen niin sehän oli aina kaadettu ja nostettu poism kun niiden kanssa oli sitten niin kiva pelata
Jos joku on keksinyt ongelmaan ratkaisun, niin jakakaa pliiiis
Sitten tein vielä uretaanilevystä ja vanhasta saunanoven kahvasta paljuun kannen ja vitsi se oli hyvä systeemi
Kunnes vesi läikkyi ja valui paljujen väliin sinne kuivuneen uretaanin lokosiin ja jäätyi... sisempi palju ponnahti aina pois paikaltaan eli irtosi.
Sitten kun toinen hevosista - vähän puuhapetetyyppinen neiti - huomasi sen niin sehän oli aina kaadettu ja nostettu poism kun niiden kanssa oli sitten niin kiva pelata
Jos joku on keksinyt ongelmaan ratkaisun, niin jakakaa pliiiis
-
seon
Meillä pakkasvahdit on ihan vedessä, juoma-astioissa, sekä sorsien uima-altaissa; kanojen, riikinkukkojen ja fasaanien juomavedessä on 40W vastukset n. 5 l astioissa; sorsien uima-altaissa 130-160 W, riippuu altaiden koosta (80-250l), eikä vesi jäädy; kaikki astiat ovat ulkotarhoissa

Uploaded with ImageShack.us

-
Karhurouva
^Mistä tuollaisia saa? Tuollaisen kun yhdistäisi eristettyyn paljuun, niin johan ankat kylpis talvellakin... 
-
seon
Minä ostin ne SLO sähkötukkusta ja Onniselta, mutta saa Kodin terrastakin. SLO:ssa 4 W vastus maksaa n. 35e, Kodin terrassa n. 80e.
-
HulluKana
Haihtuuko se vesi pois siitä asitiasta nopeasti, jos siinä on tuommonen vastus? Jotenkin luulisi, että kylmillä kuivilla keleillä haihtuisi kylmään ilmaan jos ilman ja veden lämpötila on suuri. Onko siitä vastuksesta mitään vaaraa, jos se lämmittelee kuivunutta astiaa?
Mitenköhän tämmönen vastus käyttäytyy pienimmissä kanala-mökeissä? Nouseeko juoma-astiasta haihtuneen veden myötä ilmankosteus kovaksi ja sitä kautta viluttaako kosteita kanoja? Onko lämpölamppu niin tehokas, että se lämmittäisi pikku-kanalan kovimmillakin pakkasilla yksin? Ja siis jos mökin rakenteet ei kuitenkaan ole mitään ihmisasumukseen verrattavaakaan (tyyliin ulkolautaverhoilu, villat, sisäverhoilu)? Olen ihan keltanokka, joten kysymykseni on varmaan vähintäinkin tyhmiä...mutta kysynpä nyt kiinnostuneena silti
Mitenköhän tämmönen vastus käyttäytyy pienimmissä kanala-mökeissä? Nouseeko juoma-astiasta haihtuneen veden myötä ilmankosteus kovaksi ja sitä kautta viluttaako kosteita kanoja? Onko lämpölamppu niin tehokas, että se lämmittäisi pikku-kanalan kovimmillakin pakkasilla yksin? Ja siis jos mökin rakenteet ei kuitenkaan ole mitään ihmisasumukseen verrattavaakaan (tyyliin ulkolautaverhoilu, villat, sisäverhoilu)? Olen ihan keltanokka, joten kysymykseni on varmaan vähintäinkin tyhmiä...mutta kysynpä nyt kiinnostuneena silti
-
kanamummo
Mulla oli öljytäytteinen sähköpatteri päällä vaan kaikkein pahimmilla pakkasilla, vesi pysy just sulana siis. Nyt se on offilla ja yks kana hautoo.
Seinät on tosin tiiltä ja ilmastointi oli apposen auki jonnekin joulukuulle (oven päällinen + poistoilmaputki) joten ihan törkeesti lämpöä tää viritys ei oo päässyt keräämään...
Seinät on tosin tiiltä ja ilmastointi oli apposen auki jonnekin joulukuulle (oven päällinen + poistoilmaputki) joten ihan törkeesti lämpöä tää viritys ei oo päässyt keräämään...
-
seon
Minulla on ne vastus-vesiastiat ulkotarhoissa; 1 astia on kanalassa, mutta kun kaikki luukut on aina auki että kanat pääsevät ulkotarhoihin aamusta iltaan vuoden ympäri riipumatta säästä. Tietysti vesi haihtuu, mutta ei ollut mitään kosteusongelmia ja vadit on ollut ihan ok. Vastukset on oltava vesiastian koon mukaan.