Projekti häkkikanasta kotikanaksi

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

vardenji

Re: Projekti häkkikanasta kotikanaksi

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Meillä on tuo veri jääny näkemättä, mutta kanan takapää pullistu silminnähtävästi ja sen peräaukko mukelsi koko ajan, sieltä valu sellasta sameen väristä limaa joka kuivu valkoseks. Mammalla kun pääsi pahaks, koko alaosa perästä paisu ja suorastaan roikku kanan alla kirkkaan punasena. Kana yrittää munia mut mitään ei tuu. Näin pahaks menny sai kirvesterapiaa kun kävin siellä.
Saattaa johtua kans munanjohtimeen rikkoutuneesta tai juuttuneesta munasta. Mun kanalle annettiin antibiootit, en muista lääkkeen nimee nyt, mutta meni kyllä ohi. Tuol kanojen sairaudet-osiossa on parikin ketjua munanjohtimen tulehduksesta, sielt saa neuvoja jos tarve tulee. Luulisin ettei ihan heti kuitenkaan iske, kestihän mun kanoillaki kait vuosi uutta elämää ennen ekaa tulehdusta :smt001
Nuuhqu

Viesti Kirjoittaja Nuuhqu »

Hienoa, kanatar, että häkkikanat ovat päässeet kunnon kotiin. Onnea matkaan! Mielenkiintoista seurata, miten kotiutus sujuu.
kanatar

Viesti Kirjoittaja kanatar »

Parempaan suuntaan ollaan menossa. :smt001 Kaikki edelleen elossa!
Kanat ovat aktiivisempia ja tulevat syömään, vaikka minä olisin paikalla. Tänään kaksi oli keksinyt kuinka peseydytään ja hautautunut puruun pöllyttämään. Toinen asetteli heiniä päällensä. :smt005 Hassuja!

Kyllä niistä vielä kanoja tulee. :smt007
Pia

Viesti Kirjoittaja Pia »

Ihanan nopeasti keksivät kanojen oikean työn :smt049 Hienoa että alku sujunut hyvin!
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Niiden kylpytouhuja on kiva seurailla :smt045
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kovasti anteeksi kanatar, jos olen nyt tämmöinen ilonpilaaja :oops: Epäilisin kanojesi olevan kuitenkin ns. tuotantohybridejä, koska enää vuosikausiin Suomeen ei ole tuotu tehokanalatarkoituksiin leghorneja ainakaan Siipikarjaliiton eläinaineksen maahantuojien toimesta, eikä niitä ole löytynyt enää aikoihin siitoskanaloiden eikä kasvatuskanaloiden valikoimistakaan. Onko tämä lopettanut kanala siis maahantuonut niitä itse?

Hienoa, että kanat alkavat sopeutua vapaan kanan elämään ja keksiä mitä kaikkea kivaa voikaan tehdä ankean häkkielämän jälkeen :smt041
Vastaa Viestiin