Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Iloisten Munatalo

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... ka#p151216
tuommoista varoaikaa aiemmassa topicissa
ellikki

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja ellikki »

Pitäisi hommat hoitaa...

Jos otan kanan yöpuulta, niin ovatko muut kanat ja kukko rauhallisia sillä aikaa?
Ja meneekö kana (laitanko orrelle) takaisin nukkumaan orrelle suihkautusten jälkeen vai mitä tapahtuu?
Nuki

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Hups, mä oon kyllä ihan pokkana syönyt munia matokuuriejälkeen kuen tiennyt mistään varoajoista... Nyt on tulossa muutamalle tyypille Strongholdia kalkkijalkaan, täytyykin säästää kissoille ja koiralle ne munat.
ninnu

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Kaveri popsi Axiluria pari päivää, luuli buranaksi-vähän tuli maha kipeäksi, muuten ei mitään kummempaa :smt003
Mutta varoajasta ei tietoa, itse oon kyllä syönyt aika pian, en ole viikkoakaan odotellut loishäätöjen jälkeen.
Pirjo

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Mistä esim. tämmöistä ainetta saa tilattua -tyhmä yritin googlata ilman tulosta :smt017
Jotkut puhuu että ´tuolta Moilaselta` -kertokaa mikä se Moilasen putiikin nimi on?
Iloisten Munatalo

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Pirjo

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Kiitos Ilomuna :smt006
-tilattu on: kukkoja teurastaessani huomasin ötököitä pyrstöjen päällä ja kainaloissa :smt013
Pirjo

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Tänään oli hyvä päivä suihkutella kanat (koko päivän on satanut kaatamalla. niin pääsi ´sisähommiin`) ja keräsin yksitellen ne syliini, peitin pään sukalla ja suihkutin... en kyllä ole oikein varma laitoinkohan tarpeeksi ainetta :smt017
-mutta tietääkö joku -pitäisiköhän se suihkutuskäsittely uusia jonkun ajan kuluttua vai tehoaako kertakäsittelynä (niillä tod.näk.Ornithonyssus sylviarum-punkkkia http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=10&t=17606). Meidän Hunaja erityisesti on tällä hetkellä tosi huonon näköinen: on rapsutellut itseään niin paljon että osa rinnasta on pelkillä sulkatupeilla :smt010 parantuukohan se reppana, kun kestiniin kauan huomata sairaus/ löytää lääke siiihen.
Kalle
bankiva
Viestit: 343
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 12:51
Paikkakunta: Tammela

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Minä olen pimeänä aikana hoidellut nuo spray-käsittelyt.
Menen kanalaan ja minulla on otsalamppu, mikä näyttää punaista väriä; Kanat eivät häiriinny. Otan kanan kerrallaan jaloista kiinni ja sitten suihkaukset siipien alle ja niskaan, sitten seuraava kana jne. Kyyhkyt ovat vielä helpompia, pienempiä kuin kanat.
Lintuja käsitellessä pidän ulko-oven auki ja käytän hengityssuojainta; olisikohan ollut "hiukkaspäästöt estävää".
väriminttu

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja väriminttu »

Mä en ihan oikeasti ymmärrä tuota "sukka päähän" -menetelmää... Eikös se nyt vaan toimi ihan ilman sukkaakin... Ymmärrän että kanan silmät pitää suojata, mutta sukan päähän laittaminen hankaloittaa/vaikeuttaa/hidastuttaa toimitusta.
sannikki

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Toi sukka päässä on ehkä varmin tapa suojata ne silmät, kun aine on kuitenkin suihke, joka leviää aika pitkälle, sukka varmaan suojaa myös ettei kana hengitä ainetta ainakaan niin paljon. En itse ainakaan kokenut sukan hidastavan, ukko otti kanaa kintuista minä laitoin sukan ja suihkin aineen. koko toimitus per kana kesti alle minuutin :)
Maatikko

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

^Joo toi sukkamenetelmä varmaan ei oikein skulaa jos yksinään joutuu operoimaan. Meillä on koettu hyväksi, kun kahdestaan tehdään. Kanan silmät on suojassa ja tosiaan luulis vähän hengitystäkin suojaavan. (tekis mieli sanoo et ei se niin paljon hankaloita, se on vähän ku kortsun laitto, mut ei ny sanota kuitenkaan) :smt036
HämeenHidas

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja HämeenHidas »

Nyt tulee tyhmä kysymys, anteeksi jo etukäteen :smt003 Onko teillä kana maassa vai ilmassa kun pidätte sitä jaloista kiinni? Siis killutatteko ns. ylösalaisin kanan suihkutuksen ajan ilmassa vai pidättekö maassa ja nostatte kädellä siivet, että kainalot saa käsiteltyä?
Raksu

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja Raksu »

No mulla on niin isoja kanat ettei tulis kyllä mieleenkään niitä jaloista roikotella, ihan ovat seisseet lattialla ja olen niitä siinä suihkutellut ja nostanut siivet ja sitten vaan kainaloon vähän niinkuin dödöö :smt040 Tosin mun kanat on tosi kesyjä etteivät vastaan laita niin ei tarvii tapella :smt062
HämeenHidas

Re: Kanojen käsittely Colombine Sprayllä

Viesti Kirjoittaja HämeenHidas »

Riittääkö että suihketta saa laitettua kainaloihin? Meidän kanoilla on niin järjettömän tuuheat ja tiheät "pyllyhöyhenet", että sinne en ainakaan saa ainetta menemään ihoon asti. Taidan varulta ottaa miehen apuun, niin säästyy kanatkin turhalta stressiltä, kun saadaan suihkutus tehtyä sujuvasti (toivottavasti) :smt003
Vastaa Viestiin