sannikki kirjoitti:Woooot wooot wooot???? valaisin munia, yhdessä näkyi ehkä suoni, sellanen n 2 cm pitkä, nyt keltuaiset (luulen) erottuivat toooosi selvästi, hautomattomassa kaupan munassa en sitä nähnyt. katsotaanpas kaksi päivää eteenpäin

, jännää vaikkei mitään oliskaan!!!! Yhdessä munassa ilmakupla näkyi myös hyvin. Osaako kukaan sanoa siitä pilaantumisesta, haisisko munat jo jos olisivat pilalla??? meillä ei haise yhtään

Minulla on kanssa kokeilu meneillään kaupan luomumunista. Hautomakoneella siis haudon. Nyt on jäljellä vielä seitsemän päivää... n.viikkositten aloin niitä vasta tiirailemaan kunnolla (ihan vaan ledi-otsalampulla

).. Pongasin sieltä kaksi munaa josta tiesin, että eivät varmasti ole kehkeytyneet mihkään suuntaan, toisen otin pois heti ja laitoin omien kanojen munan, kun sellainen oli samana päivänä tullut. Rikoin tuon pois ottamani munan ruumiin avausta varten, eikä se haissut yhtikäs miltään. Tänään otin kaksi munaa sieltä pois (siis noista luomumunista ei mistään tule yhtään mitään, ekalla tiirailulla keltuainen(?!) näytti 5:ssä munassa huomattavasti suuremmalta, kuin sellaisessa mitä ei ole haudottu, mutta enään niissä ei ole tapahtunut yhtikäs mitään) ja tosiaan pakkohan mun oli rikkoa nuo kaksi munaa ja kattoa mitä sieltä sisältä löytyy, mutta aivan tavallinen oli, niinkuin taikinaan olisin munan rikkonut, eikä siis haissutkaan. Niin ja laitoin sitten noiden kahden munan tilalle taas kaksi omaa, koska tuosta ekasta omasta on alkanut pikkuinen tekeytymään, joten hätähän minulle tuli, että "nyt se on yksinäinen tipu, pakko saada kavereita sille". Ja nyt minulle putkahti mieleen kysymyksiä!!
-voinko ottaa ne loput 4kaupanmunaa pois koneesta ja jatkaa haudontaa vain kolmella munalla?
-ja tosiaan noilla on nyt viikko eroa kuoriutumis ajassa, eli miten himputissa käy sitten, kun kosteutta pitäisi nostaa sille ekalle kuoriutujalle...??
Kyllä meni vaikeaksi, olisi pitänyt vähän aatella ennen...eikä vasta jälkeen...