sisäsiittoisuus
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
ÄsVee
Re: sisäsiittoisuus
No siis, minua ei passaa liiaksi uskoa.
Kesän viimeiset omat tiput onnistuin jo arvaamaan melko hyvin, mutta niissäkin paljon paljasti tipujen käyttäytyminen muiden tipujen kanssa. Kun nyt kerran kysyttiin, niin kuvan perusteella veikkaisin yhä kukkoa.
Toivotaan, että olen väärässä.
Meillä ei muuten ole kuoriutunut yhtään noin selvästi maaorava-kuvioista. Kiva nähdä minkä värinen kana/kukko tuosta tulee. 
-
piiparinen
ai se on maaorava kuviointi
. niin hienoja nuo nimitykset, minä en osaa yhtään sanoa minkä värinen mikäkin on
. miksihän sit sellaista väritystä kutsutaan mikä meidän klaara on ?...
. se kevään nuorikko ?
toivotaan parasta ja pelätään pahinta....tuon tipun suhteen...en tiedä mitä sille tapahtuu, jos kukko tulee...vaikka hienon värinen onkin
.
toivotaan parasta ja pelätään pahinta....tuon tipun suhteen...en tiedä mitä sille tapahtuu, jos kukko tulee...vaikka hienon värinen onkin
-
ÄsVee
Ei varmaan mikään virallinen nimitys tuo maaorava ole.
Täältä muniksesta olen sen käyttööni napannut. Nuo hauskat raidat pään päällä ja sivuilla tuovat mieleen maaoravan. Muuten väreistä käytän niitä nimityksiä miltä ne minun silmiini näyttävät. 
-
Nöpönen
Kyllä tuo munkin silmiin vaikuttais kukolta, mutta jälleen sanottakoon ei 100%, koska mulla ei ole ollu vasta kun kaksi poikuetta kiuruja... Toi heltta vaan näyttää niin paksulta ettei meillä ainakaan kanat ole tuollasta pitäneet... Nooh... Aika näyttää löytyykö padasta vai pesästä... 
-
piiparinen
no meidän padasta ei ainakaan löydy kun ei omia syödä..kolmas poikue tai poikanen on tämä meillä nyt kiuruv. että pitäis kai jotenkin alkaa itsekkin hahmottaa mutta kun ei oikein
. ekasta poikueesta oli jotenkin helppo sanoa, et kumpia on..nyt keväisistä meni aika kauan ja nyt tää on ihan hakusessa...
noh, ehkä täällä annetaan vaiheessa maaoravan väristä kukkoa
. Klaara on sellainen toffeen värinen, jossa valkeita pilkkuja...sinne tänne roiskittu...mistähän ne oikeasti saa värityksensä, kun ei sellaista ole meillä lähimainkaan ennen...
violakin on musta, jolla valkeita pilkkuja, ja pilkut lisääntyy joka sulkasadon jälkeen
.
saapi nähdä mitä tästä kaverista tulee..erittäin tomera tipu kyllä on..komentaa oikein emoaan
. ja on saanu täyden huomion ja kasvatuksen....ainukaisena.
noh, ehkä täällä annetaan vaiheessa maaoravan väristä kukkoa
violakin on musta, jolla valkeita pilkkuja, ja pilkut lisääntyy joka sulkasadon jälkeen
saapi nähdä mitä tästä kaverista tulee..erittäin tomera tipu kyllä on..komentaa oikein emoaan
-
Maatikko
Jos toi on jo yli kuukauden ikäinen, niin mä nyt sit veikkaisin vastapainoksi kanaa 
-
piiparinen
kyllä, se on syntynyt 23.8. minustakin se kanalta vaikuttaa enemmän jotenkin rakenne on sellainen vaikea edes selittää
. toivotaan että ollaan maatikon kans oikeassa
. pitää laittaa vielä kuvia sitä mukaa kun tipu kasvaa...kyllä se viimeistään sit selviää kun alkaa kiekua/munia
.
-
wilma-juulia
Tuo heltta näyttää aika paksulta noissa kuvissa veikkaisin kukoksi.
-
piiparinen
voi EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII....
noh, minkäs teet..meidän kohtaloks on näköjään tullu tuo kukkojen sikiäminen
noh ei sille minkä mahda...jos on niin on...vielä meinasin jos huomen sais kuvia vaan miksipä se siitä muuttuu jos on kukko niin on
. vaan keksin yhen asian...mitä mieltä olistte jos se pääsisi sit sitä "ehkä" niin haaveissa olevaa faverolle kanaparia käskyttää...?? mitä mieltä olette voisiko maatiaskukko(äsveen sanojen mukaan maaoravan värinen
) huolehtia parista partakanasta...?
kun se on varma etten raaski siltä päätä poikki laittaa kun Paula on siitä ainokaisestaan niin huolta pitäny...katsokaa vaikka galleria kuvia
.
noh, minkäs teet..meidän kohtaloks on näköjään tullu tuo kukkojen sikiäminen
noh ei sille minkä mahda...jos on niin on...vielä meinasin jos huomen sais kuvia vaan miksipä se siitä muuttuu jos on kukko niin on
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Juu, ja ei ainakaan tulisi sisäsiittoisia tipuja
Mutta on se aito faverollekukko niin komea ja hyväluontoinen (liekö edelleen kotimaassaan jopa uhanalainen?), että sitäkin kantsii harkita 
-
piiparinen
ai on uhanalainen?...sit pitää kyl tosiaan miettiä...haluaisin kyl kovasti sellaisen kukonkin..luin tuolta just siitä että ovat hyväluontoisia ja ilmeisesti kokemusta on täälläkin niistä esim hiltalla
...?
vaan saapiko niitä puhtaana mistään vai onko suomes ne jotain risteymiä
?
vaan saapiko niitä puhtaana mistään vai onko suomes ne jotain risteymiä
-
piiparinen
[
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/13 ... 11043.jpg/]
[/URL]
tässä taas olisi tuoretta kuvamateriaalia meidän "signestä"..alkaa olla jo kokoa ja näköä kaverilla ja kuten kuvavsta näkyy alkaa jo uhmaikä vaivata ja näyttää mammalle että mistä se kana pissii...tai kukkohan se taitaa olla vai mitä
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/13 ... 11043.jpg/]
[/URL]tässä taas olisi tuoretta kuvamateriaalia meidän "signestä"..alkaa olla jo kokoa ja näköä kaverilla ja kuten kuvavsta näkyy alkaa jo uhmaikä vaivata ja näyttää mammalle että mistä se kana pissii...tai kukkohan se taitaa olla vai mitä
-
piiparinen