Otin "tehokanoja" -ja muuta höpötystä-
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Tuometar
Re: Otin "tehokanoja" pieneen lattiakanalaan-
Annathan varmasti myös kanankalkkia kanoillesi? Se on tosi halpaa, säkkitavaraa maatalousliikkeistä. Kanankalkki on sellaista valkoista pienirakeisen soran näköistä ja sitä pitää olla aina vapaasti tarjolla! Sillä munankuoret vahvistuu!
-
helmutti
Meillä ei ainakaan kanankalkki kanoille maistu, vaan vaativat munankuoria, jotka on ensin kuumennettu ja murskattu...
-
Korpela
Mulle on joka puolella sanottu että täysrehussa on kalkki mukana ja jopa se öljy. Se munalan pitäjä jolta sain tytöt laittoi rehuun varmasti kalkkia.Tuometar kirjoitti:Annathan varmasti myös kanankalkkia kanoillesi? Se on tosi halpaa, säkkitavaraa maatalousliikkeistä. Kanankalkki on sellaista valkoista pienirakeisen soran näköistä ja sitä pitää olla aina vapaasti tarjolla! Sillä munankuoret vahvistuu!
Nyt mulla on suomen rehun rehua. Käyn ostaa agrista maanantaina kanankalkkia.
Miks ne munankuoret pitää kuumentaa? Mä olen vaan pessyt ne ja sit murskannut. Tietty keitettyjen munien kuoret on myös kuumennettuja.
-
Ilona
Tuotantokanaloissa on käytössä suihketta, joka desinfioi haavoja, peittää veren ja on pahanmakuista. Oisko myyjällä jäänyt sellaista?
Etenkin ruskea hybridi on hirveän herkkä kannibalismille. Se alkaa virikkeettömissä oloissa helposti suunnata toimintatarmoaan kaverien nokkimiseen. Noi pahat tavat eivät välttämättä parane, vaikka kana pääsisi kanamaisempiin oloihin. Esim. höyhenten nyppiminen voi jäädä päälle pitkäksi aikaa.
Jos nokitun kanan eristämiseen on tarvetta, niin sillä pitäisi olla kuitenkin näköyhteys muihin eli verkko välissä. Kana ei osaa orientoitua maailmaan lainkaan, jos se on yksin ja kärsii tilanteesta. Se haluaa nähdä, mitä muut tekevät ja rytmittää omat tekemisensä sen mukaan.
Etenkin ruskea hybridi on hirveän herkkä kannibalismille. Se alkaa virikkeettömissä oloissa helposti suunnata toimintatarmoaan kaverien nokkimiseen. Noi pahat tavat eivät välttämättä parane, vaikka kana pääsisi kanamaisempiin oloihin. Esim. höyhenten nyppiminen voi jäädä päälle pitkäksi aikaa.
Jos nokitun kanan eristämiseen on tarvetta, niin sillä pitäisi olla kuitenkin näköyhteys muihin eli verkko välissä. Kana ei osaa orientoitua maailmaan lainkaan, jos se on yksin ja kärsii tilanteesta. Se haluaa nähdä, mitä muut tekevät ja rytmittää omat tekemisensä sen mukaan.
-
vardenji
Kuumennus tappaa viimeisetkin pöpöt kuorista. Kuorien tarttis kans olla täysin kuivia, jottei kanat ala syömään munia. Mamma kuivas munankuoret hellan kulmalla. Toi kalkki käy paremman puuttessa myös jauhinkiveks, kun on niin karkeeta, joten kyllä sitä kannattaa ostaa. Neljässä vuodessa mulla on menny kaks säkkiä, jotka ehkä 10e kappale, joten kalliiks ei tuu.
-
Ilona
Kalkkisora ei yksinään riitä jauhinkiveksi, kovempaakin 'tavallista' soraa tarvitaan. Kalkkisora liukenee siihen tarkoitukseen liian nopeasti, kova sora kestää lihasmahassa pitkään.
-
Korpela
Tarttis olla sellanen fb:ntykkää painike 
Tarviiko niille ostaa hiekkaa vai riittääkö se kun saavat kopsutella sekamaata tossa pihalla? Siin on ihan kaikenlaista maata.
Sit siin kalkissa ei haittaa hinta
Noi kanat on tulleet jäädäkseen ja sen jälkeen kun näin kaverin kanalan ja kuvia huonosta häkki kanalasta en halua enää ostaa häkki kanojen munia. Jos ajattelee että oikeesti onnellisten kanojen munista pyydetää paikoitellen jopa 50 snt muna niin tuli tänäänkin munia sen 3€ edestä. Ja noita on ihana viedä tuliaisiksi. Sit kun päästään maalle asumaan niillä on vielä isompi tarha ja saan kukon (kunhan löydän jonkun joka myy mulle ihanvaan kukon tehotyttöjä hoitamaan. Siitä tulee frederik tai reetu. Kukon nimi on kuulemma enne ja olen ihan vakuuttunut että kukaan muu kuin fredi ei pärjää charlotten, liisan, lady gagan, bellatrixin karoliinan, sissin, ja noiden kolmen uuden kanssa, on meinaan luonnetta laidasta laitaan, siinä vaaditaan jo kukoltakin hermoja :D )
Jotenkin mä luulen että tuolla ei ole sitä suihketta enää kun sieltä lähtee kanat teuraaksi, on lopettanut jo rehun annon ja antaa vaan viljaa ja vetä. Eli jos joku haluaa tehotyttöjä niin nyt olis hyvä hetki hakea
. Saisko sitä suihketta jostain muualta kun lääkäristä? Toisaalta meillä on nokkiminen olematonta siihen alkuun verrattuna.Höyheniä kyllä nyhdetään jos riita tulee. Onneks sekin on paljon vähentynyt. Onko se samaa suihketta mitä joku tuolla aiemmin sanoi käyttäneensä? Vihreetä vai lilaa?
Tarviiko niille ostaa hiekkaa vai riittääkö se kun saavat kopsutella sekamaata tossa pihalla? Siin on ihan kaikenlaista maata.
Sit siin kalkissa ei haittaa hinta
Jotenkin mä luulen että tuolla ei ole sitä suihketta enää kun sieltä lähtee kanat teuraaksi, on lopettanut jo rehun annon ja antaa vaan viljaa ja vetä. Eli jos joku haluaa tehotyttöjä niin nyt olis hyvä hetki hakea
-
Korpela
Ok, keitän kuoret jatkossa
ei siitä haittaakaan ole.
Kiitos taas vastauksista =)
Kiitos taas vastauksista =)
-
Korpela
Mynämäen kunnassa, turusta n.35km. Mä asun itse Turussa ja voin toimia välikätenä jos on tarvis. Olen huomenna menossa Marttilaan, siis Turusta 40km hämeenlinnaan päin.
-
Korpela
Mä vastasin mut se juuttui lähteviin, toivottavasti tulee perille. Tulen aamulla kattoo ja jos ei oo lähtenyt niin laitan mun puhelinnumeron tulemaannoouska kirjoitti:Laitan sulle yksäriä!
-
noouska
Itseasiassa ne viestit näkyy lähtevissä niin kauan, kunnes vastaanottaja on sen lukenut 
-
Korpela
*hakee tykkää painiketta*noouska kirjoitti:Itseasiassa ne viestit näkyy lähtevissä niin kauan, kunnes vastaanottaja on sen lukenut
-
Ilona
Spraysta:
System Lahdelta löytyy tervalaastarispray ja porsaiden hännänpurentaa ehkäisevä (pahanmakuinen) spray, jota on kaksikin eri tuotetta. En tiedä, sopivatko kanoille. Kanojen vastaavaa sprayta en löytänyt netistä, mutta sellaista on kyllä olemassa.
System Lahdelta löytyy tervalaastarispray ja porsaiden hännänpurentaa ehkäisevä (pahanmakuinen) spray, jota on kaksikin eri tuotetta. En tiedä, sopivatko kanoille. Kanojen vastaavaa sprayta en löytänyt netistä, mutta sellaista on kyllä olemassa.