Hei taasen Paraisille, vastaan sinun kysymyksiin joihin et vielä saanut vastaustakanat kirjoitti:Kiitos oikein paljon! Kuinka kauan ne täytyy syödä pikkupunaheltta? olen luennut että ilman emo ne ei saa tulla märäksi ennen höyhet ovat kasvaneet noin 6 vko ,täytykö ne kuitenkin saada silmät pesty ennen sitä? Ehkä tyhmä kysymys mutta se on kaikki uutta minulle vielä.
Olen antanut pikku-punahelttaa 0-6 viikkoisille ankoille, sen jälkeen jos sinulla on ´kasvatusrehua`.
Konehaudotuilla ankantipullla ei ole niin sanottua luontaista rasvaa, joten ne kastuvat LÄPIMÄRIKSI`vedessä, MUTTA minun ankat ainakin on saaneet kylpeä jo toisena päivänä kuoriutumisesta, kunhan vaan pidät huolta että kylpyvesi on kädenlämpöistä ja sen jälkeen pääsevät lämpimään kuivattelemaan. minun ankat ovat kylpeneet pieninä ainoastaan sen aikaa kun putsaan niiden häkin (n.10min) sen jälkeen pääsevät lämpimään. Ja olen lukenut jostain että kun pikkuankat pääsevät aikaisin kylpyveteen niin niillä alkaa helpommin kehittyä se luonnollinen rasvakerros. Nyt minun vanhemmat ankkatiput on 1.5 kuukauden vanhoja ja käyvät jo isompien kanssa ulkona ´jääkylmässä` vedessä uimassa.