Pipsa hautoo:)

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Mimi30

Re: Mimi hautoo omatekoisella:pari kysymystä,auttakaa please

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Koska lopetan viirunmunien kääntelyn? :smt017 Laskettu päivä olis n.23.4.
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Haudonnan 9. päivä en ehkä itse luottaisi vesitestiin. En edes ole uskaltanut sitä tehdä :oops: Ja munien kääntely lopetetaan haudonnan 18. vrk, joten huomenna viimeiset käännöt :smt023 Toivottavasti oli apua :smt002 Itsellä ei viiruja ole, joten tuohon läpivalaisuun en osaa vastata kuin että olen kuullu sen olevan hankalaa...
Mimi30

^Kiitos Vardenji! :smt001 Mää jo ajattelinkin miten olisin voinu munata noin pahasti että suurinosa olis dööd vaikka kaikki säädöt pitäis olla aika kohdallaan.. :smt017 Onneks ei oo odotusta enää hirveesti jäljellä,tää on niin hermoja raastavaa tää eka kerta ainakin!! :oops: :shock:
Mimi30

Re: Mimi hautoo omatekoisella:loppusuora häämöttää..

Montako vuorokautta teil muilla on menny viirunmunia haudottaessa?Mulla nyt 16.vuorokausi ja mittään ei oo tapahtunu..16-19han se tais olla vaihteluväli mutta kiinnostais tietää kauan muil on mennyt viime haudonnoissa..?
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Meil tais olla nyt viimeksi vrk 17-18 kun kuoriutuivat, jos nyt oikein muistan :oops:
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Aika tarkkaan sen 17vrk. ollut mun kaikki viiruhaudonnat.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

kaikki haudonnat ovat olleet 17 vrk.
Mimi30

kiitos vastauksista :smt001 .Entäs miten viirun kuoriutuminen eroaa tavallisen kanan kuoriutumisesta vai eroaako?Jostain luin että ne kuiriutuis jotenki sillai nopeammin.. :smt017 Mä menetän kohta järkeni kun tää on niin jännittävää,toivottavasti sieltä nyt tulis kans jotain.. :oops:
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Ihan sellainen särö voi olla kuoressa vuorokaudenkin, mut sit kun kuoren leikkaaminen alkaa, niin kuoriutuu aika nopeaan. :smt001
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Kuulostaa samalta kun mun kanatiput, joten taitavat poiketa vain päivien lukumäärällä. Se eka reikä oli kuoressa miltei vuorokauden ja sit se vaan napsahti auki. Olin just tarkistanu munien voinnin, menin parin metrin päähän ottamaan lasin vettä, kuulu raksahdus ja menin heti takasin koneelle ja siellä se tipu makas kuoret levällään.
Mimi30

Yhdessä munassa on särö ja pikkuruista koputusta kuuluu.. :smt049 :smt045
Olin tekemäs vadelmapiirakkaa ja perhana soikoon unohtu piirakanpaisto täysin kun huomasin särön ja naputuksen.. :smt005 Käry vaan leijaili uunista..
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Wow, onnea!!! Kohta sulla on pikku piiperöitä tupa täys... :smt050
Henrietta

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Wau! Onko tipuja jo tullut??? Kuviakuvia!!!
Mimi30

Ei oo vielä tipuja mutta tosi monesta munasta tuntuu ja kuuluu rytmikästä nakutusta ja säröjä on..Kuoriutukaas nyt pian tipuset!! :smt049
Mimi30

Viisi tipua syntynyt,kuvia huomenna söpöliineistä :smt055 ..yhtä autoin,oli tosi huonossa asennossa munassa,muut syntyivät ponnekkaasti itse! :smt001 On ne vaan ihania!!Saas nähdä tuleeko vielä lisää tipuja..hiljaisilta vaikuttavat nuo loput munat..
Vastaa Viestiin