Pipsa hautoo:)
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Mimi30
Re: Mimi hautoo omatekoisella:pari kysymystä,auttakaa please
Koska lopetan viirunmunien kääntelyn?
Laskettu päivä olis n.23.4.
-
vardenji
Haudonnan 9. päivä en ehkä itse luottaisi vesitestiin. En edes ole uskaltanut sitä tehdä
Ja munien kääntely lopetetaan haudonnan 18. vrk, joten huomenna viimeiset käännöt
Toivottavasti oli apua
Itsellä ei viiruja ole, joten tuohon läpivalaisuun en osaa vastata kuin että olen kuullu sen olevan hankalaa...
-
Mimi30
^Kiitos Vardenji!
Mää jo ajattelinkin miten olisin voinu munata noin pahasti että suurinosa olis dööd vaikka kaikki säädöt pitäis olla aika kohdallaan..
Onneks ei oo odotusta enää hirveesti jäljellä,tää on niin hermoja raastavaa tää eka kerta ainakin!!

-
Mimi30
Re: Mimi hautoo omatekoisella:loppusuora häämöttää..
Montako vuorokautta teil muilla on menny viirunmunia haudottaessa?Mulla nyt 16.vuorokausi ja mittään ei oo tapahtunu..16-19han se tais olla vaihteluväli mutta kiinnostais tietää kauan muil on mennyt viime haudonnoissa..?
-
omena
Meil tais olla nyt viimeksi vrk 17-18 kun kuoriutuivat, jos nyt oikein muistan 
-
max3
Aika tarkkaan sen 17vrk. ollut mun kaikki viiruhaudonnat.
-
Mimi30
kiitos vastauksista
.Entäs miten viirun kuoriutuminen eroaa tavallisen kanan kuoriutumisesta vai eroaako?Jostain luin että ne kuiriutuis jotenki sillai nopeammin..
Mä menetän kohta järkeni kun tää on niin jännittävää,toivottavasti sieltä nyt tulis kans jotain.. 
-
max3
Ihan sellainen särö voi olla kuoressa vuorokaudenkin, mut sit kun kuoren leikkaaminen alkaa, niin kuoriutuu aika nopeaan. 
-
vardenji
Kuulostaa samalta kun mun kanatiput, joten taitavat poiketa vain päivien lukumäärällä. Se eka reikä oli kuoressa miltei vuorokauden ja sit se vaan napsahti auki. Olin just tarkistanu munien voinnin, menin parin metrin päähän ottamaan lasin vettä, kuulu raksahdus ja menin heti takasin koneelle ja siellä se tipu makas kuoret levällään.
-
Mimi30
Yhdessä munassa on särö ja pikkuruista koputusta kuuluu..

Olin tekemäs vadelmapiirakkaa ja perhana soikoon unohtu piirakanpaisto täysin kun huomasin särön ja naputuksen..
Käry vaan leijaili uunista..
Olin tekemäs vadelmapiirakkaa ja perhana soikoon unohtu piirakanpaisto täysin kun huomasin särön ja naputuksen..
-
Nuki
Wow, onnea!!! Kohta sulla on pikku piiperöitä tupa täys... 
-
Henrietta
Wau! Onko tipuja jo tullut??? Kuviakuvia!!!
-
Mimi30
Ei oo vielä tipuja mutta tosi monesta munasta tuntuu ja kuuluu rytmikästä nakutusta ja säröjä on..Kuoriutukaas nyt pian tipuset!! 
-
Mimi30
Viisi tipua syntynyt,kuvia huomenna söpöliineistä
..yhtä autoin,oli tosi huonossa asennossa munassa,muut syntyivät ponnekkaasti itse!
On ne vaan ihania!!Saas nähdä tuleeko vielä lisää tipuja..hiljaisilta vaikuttavat nuo loput munat..