Munien käyttö muuhun kuin haudontaan ja ruoaksi
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Silvia Sommarlat
Re: Munien käyttö muuhun kuin haudontaan ja ruoaksi
Teininä muistan pesseeni joskus pitkiä hiuksiani kananmunalla.Muistan myös markkinoilla olleen munashampoon.Ei muuta kuin hiukset säihkyviksi luonnon antimilla rohkeasti.Harmi kun en itse henno käyttää harvoja maatiaismuniani tähän tarkoitukseen, tuotanto vielä tällä erää liian vaatimatonta.Mutta jos ylitarjontaa munista niin shampooksi vaan. 
-
ninnu
Miten ton munan kanssa toimitaan? Hierotaanko ihan päänahkaan, kuten shampoo, vai hierotaanko vain hiusten pituuteen?
Kauanko annetaan vaikuttaa? Montako munaa menee pitkiin hiuksiin, vai kopautanko saman tien hanhen munan kupoliin
Kauanko annetaan vaikuttaa? Montako munaa menee pitkiin hiuksiin, vai kopautanko saman tien hanhen munan kupoliin
-
SannaT
Nyt täytyy kyllä heti tänään kokeilla tuota munaa hiuksiin.
Olen kaikille kaupan ja partureiden shampoille allerginen, vaikka niitä välillä pakosti käytänkin.
Itsellä vaan on myös tosi rasvottuvat hiukset, joten jotenkin epäilyttää pesuteho, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Tulen sitten kertomaan tuloksista.
Olen kaikille kaupan ja partureiden shampoille allerginen, vaikka niitä välillä pakosti käytänkin.
Itsellä vaan on myös tosi rasvottuvat hiukset, joten jotenkin epäilyttää pesuteho, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Tulen sitten kertomaan tuloksista.
-
kite
Mä en kans raaski noita harvoja käyttää juuri mihinkään.. Paitsi ehkä haudontaan -jos sit joskus tulis sitä "ylituotantoa"
(mitä se on???? Ei niitä voi koskaan olla liikaa
)
(mitä se on???? Ei niitä voi koskaan olla liikaa
-
kaakatin
Mä kokeilin pari päivää sitten. Vatkasin munan ja hieroin hiuksiin ja päänahkaan niin kuin shampoon. Annoin vaikuttaa pari minuuttia ja huudoin pois. Hyvin hiuksest puhdistui ja olivat runsaammat ja mukavan tuntuiset, vähän niinkuin olisi muotovaahtoa käyttänyt. Suosittelen ainakin hentohiuksisille.
Puoli munaa kului lyhyehköihin hiuksiin, toisen puolikkaan annoin koiralle.
Niin ja ylituotanto on sitä, että on sata munaa hyllyllä.
Puoli munaa kului lyhyehköihin hiuksiin, toisen puolikkaan annoin koiralle.
Niin ja ylituotanto on sitä, että on sata munaa hyllyllä.
-
vardenji
Tänään olis käytävä suihkussa ja kaveri toi omia munia. Pieniä ovat ja voisin varmaan kahdella kokeilla. Kerron tänne sit kokeilinko ja miten meni, kun mulla tosiaan on pakollista toi hoitoaineen käyttö. Nyt jätän käyttämättä ja luotan munan voimaan 
-
hannaw
Mulla on lyhyet hiukset, ja eilen illalla sit yhdellä munalla pesin. Hyvät ja puhtaat tuli, vaikka edelleen häiritsee se vaahtoamattomuus
Pakko oli käydä miehellä hiuksia haistattamassa, eikä kuulemma haisseet munalle vaan ihan vaan puhtaalle 
-
helleena
Laitan tän nyt sit tähän vaikkei "munajuttu" olekkaan, mut hiusten pesuun kummiski liittyy. Eli olen kans tosi allgeerinen ( niiku poikani sanoi pienenä ) monelle shampoolle ja päänahka useammin kokeilujen tuloksena auki. Arvatkaas kirveleekö
. Silloin on hyvä konsti hiusten pesu ruokasoodalla. 2rkl ruokasoodaa sekoitetaan vajaseen puoleen desiin haaleaa vettä ( minä käytän molempia enemmän kun on puoleen selkään tosi paksut hiukset ) ja sillä mömmelöllä hierotaan päänahkaa. Huuhteluaineena käytän samoilla mittasuhteilla omenaviini etikkaa ja vettä. lopuksi ton "hoitoaineen jälkeen nopea huuhtelu. Eli ei yhtä perusteellisesti kuin normaalin hoitoaineen jälkeen. Loppu omenaviinietikan tuoksu haihtuu melko nopeesti. Olen joskus suihkutellu hiuksiin ruusuvettä, jos on menoa melkolailla heti hiustenpesun jälkeen. Tällä koktaililla voi pestä vaikka joka päivä, mut nopeesti kyl tasapainottaa päänahan talineritystä ja pesuvälit voi pidentää. Halpaa ja hyvää
.
-
vardenji
Väkiviinaetikka muuten tekee hiukset kuulemma harmaaks.... Eihän omenaviinietikka vaikuta noin?
-
helleena
En oo huomannu muuta harmaata kun iän tuomat vauhtiraidat
. Olen kyllä melko tummahiuksinen, joten ei ehkä näkyiskään. Kiiltävä ovat
.
-
vardenji
Mamma kertoi nuoruudessaan huuhdelleensa hiukset pesun jälkeen etikkavedellä. Siitä tuoharmaantuminen on kuultu
Sai kuulemma takut suoraksi, mutta hiuksistä lähti luontainen väri. Himmeni harmahtavaks. Mä paan pellit nyt leivinuunista kiinni ja menen kokeilemaan munapesua 
Muoks. myöhemmin. Pesty on, mutta unohdin ohjeet matkalla yläkertaan ja rikoin vaan munat päähän ja hieroin.
Huuhtelin haalealla vedellä kai vähän liian pian... Hiukset on vielä märät joten tohon kammattavuuteen en sano, mutta puhdas on olo ja pää EI haise munalle. Huuhdelkaa HUOLELLA! Multa löytyy vähän rämmäleitä otsatukasta ja varmaan muualtakin
Kokeilen paremmin ohjeita noudattaen parin päivän päästä, nyt jäi juuret vähän rasvasen tuntuseks...
Muoks. myöhemmin. Pesty on, mutta unohdin ohjeet matkalla yläkertaan ja rikoin vaan munat päähän ja hieroin.
-
Maattari
- lindell
Mä olen ymmärtänyt että valkuainen on se pesevä ja keltuainen hoitava. Jos haluaa lisää pesutehoa voi munan sekaan laittaa soodaa.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
-
Rusina
Keltuaisessa on paljon biotiinia ja ties mitä, luulis hiusten vahvistuvan! Täytyy kans kokeilla munapesua
.
Hauskaa kun muniksesta löytyy paljon tämmöisiä käytännön vinkkeja, kohta ei kaupasta tarvi hakea kuin suolaa ja vessapaperia
.
Hauskaa kun muniksesta löytyy paljon tämmöisiä käytännön vinkkeja, kohta ei kaupasta tarvi hakea kuin suolaa ja vessapaperia
-
Maattari
- lindell
Ja syksyllä sulkasadon aikaan ei pestä hiuksia ollenkaan 
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.