Miten teillä muilla munitaan?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Kalle
bankiva
Viestit: 343
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 12:51
Paikkakunta: Tammela

Re: Miten teillä muilla munitaan?

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Meillä tuo munintaprosentti on kuukauden päivät pyörinyt tuolla 60% päällä; tyytyväinen olen. Tuo röpelöinen munanpinta viittaa kyllä mielestäni kalsiumiin, imeytyisikö liian niukasti? Kivennäisiä ja mineraaleja maatiaiset voivat saada ehkä heikostikkin, kun ruokinta perustuu kotoperäiseen rehustukseen; näin olen ajatellut.
Meillä kun kanat eivät syö tehdasruokaa, on pakkokin perehtyä tähän rehustuksen tasapainotukseen. Madotus kerran vuodessa, pintaloisten torjunta, mineraaleja ja kivennäisiä pitää olla saatavilla, vitamiinikuurikaan talvisaikaan ei ole pahasta.
kaisumaria
siebenbürger
Viestit: 521
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Miten teillä muilla munitaan?

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Meillä näkyy sulkasato olevan huipussaan - tultiin vajaan viikon matkalta ja kanalassa sisällä oli kun
olis vähintään yksi kana nyljetty, valkoisia sulkia takanurkka täys. Ainohan se vaan sulkasatoilee, on
täysvalkoinen jättikochinsekoitus eli sulkia piisaa! Tietysti ulkoluukku oli ollut auki koko ajan ja
tuuli päässyt vielä sopivasti pyörittämään sulkia.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Iloisten Munatalo

Re: Miten teillä muilla munitaan?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Jokohan nyt munahanat aukesivat, eilen tuli piiiitkästä aikaa 8 kpl! :smt023
harrastaja

Re: Miten teillä muilla munitaan?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Iloisten Munatalo kirjoitti:Jokohan nyt munahanat aukesivat, eilen tuli piiiitkästä aikaa 8 kpl! :smt023
mulla 25 eipä oo aikoisin tullukkaa . :smt038 hyvä vain kaupan munapula rupee näkymään
Ada

Re: Miten teillä muilla munitaan?

Viesti Kirjoittaja Ada »

Eilen illalla tuli meille yhdeksän reilu vuoden ikäistä hy-lineä, nyt ovat jo tänään munineet kahdeksan munaa!
lahjakanala

Re: Miten teillä muilla munitaan?

Viesti Kirjoittaja lahjakanala »

Osaisiko joku kertoa vaikuttaako kukon kuolema kanojen munintaan ?

Minun kukkoni kuoli maaliskuussa ja 4 kanaani ovat munineet huhtikuun alun jälkeen ainoastaan yhteensä 6 munaa. Ruoka on ollut teollisuusrehua sekä lisänä kalkkia, vettä ja ruoantähteitä sekä leipää.

Kanarouvani ovat kyllä saaneet valoa ja ulkonakin ovat olleet jo parin viikon verran, mutta munia ei vain näy. Ikää kanarouvillani on noin kaksi vuotta. Ovatkohan jo liian vanhoja munimaan ? Yhdelläkään kanalla ei ole ollut koko aikana minkäänlaista hautomisviettiä. Olen aivan ihmeissäni, sillä ensimmäisenä kesänä kaikki munivat lähes joka päivä yhden munan. Nyt olen kaupan munien varassa :smt009

TOISEKSI: Tietääkö kukaan, onko Oulun lähistöllä myytävänä maatiaiskanoja / -kukkoja ? Haluaisin ostaa uutta väkeä kanalaani ja myös uuden hienon kukon :smt005
harrastaja

Re: Miten teillä muilla munitaan?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

kyllä mulla ainakin on kukottomuus vaikuttanut munimiseen aikasemmin eipä nää kanat oo kukoti olleet
Vastaa Viestiin