Outo puhelu

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Jyrika

Viesti Kirjoittaja Jyrika »

Minä haluaisin käyttää tuota "niskat nurin" tekniikkaa, jos joku vain perusteellisesti kertoisi, kuinka.
Kukot kasvatetaan meillä ensisisjaisesti perhohöyheniksi ja säästyisi monta höyhentä, jos ei tarvitsisi vesurin kanssa hutkia.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mä oon käyttänyt niskat nurin -temppua tipuilla. Lisäksi kesällä sain käsiini munia varastelevan harakan ja silkalla adrenaliinilla kiskaisin siltä niskat nurin. Kuoli nimittäin heti!
Pigeon

nokka

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

En ole kyllä mikään asiantuntija, enkä ole vastaavasta kuullut. Totuus tietysti on, että ei sillä kyyhkyllä olisi ollut mitään mahdollisuutta säilyä hengissä. Nälkään olisi kuollut lopulta. Voishan veikata, että sille on sattunut joku haveri. :smt017
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Huh, nyt helpotti ku varmistu etta sentaan tein oikean paatoksen - paniikistani huolimatta :smt002 Kiitos Pigeon.
jAtisKa5

Viesti Kirjoittaja jAtisKa5 »

Meillä oli peltopyytarhalla kerran samanlainen tapaus. Yhdeltä pyykanalta puuttu tuo nokan yläpuoli kokonaan ja silloin sitä pohdittiin, että mitä mokomalle oli käynyt. Muuta ratkasua ei oikein keksitty kuin se, että tarhalla oli taas käynyt haukka, kettu, kissa tms ja saanut tiput paniikkiin. Tämä yksi oli sitten lentänyt niin pahasti verkkoseinää tai -kattoa päin, että sen nokka oli revennyt siinä rytäkässä. Ei tuotakaan otusta kärsitetty vaan päivänsä se päätti ja nopeasti. :smt009
Kotopullaki

No varmaan talle kyyhkylle kayny sama homma sitten! Juoksennellut paniikissa kanoja karkuun ja tormailly pain seinia.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

jAtisKa5 kirjoitti:päivänsä se päätti
Ai ihan itse?

:-# :smt081 Sorry, en pystyny pidättelemään..
jAtisKa5

Viesti Kirjoittaja jAtisKa5 »

:smt003

Ei ollut niiiin itsetuhoinen, joutu sitä vähän avittamaan...
Kotopullaki

Mar-jatta kirjoitti:Vesuri löytyy, mutta taktiikka puuttuu. Kaikki ois helpompaa, jos elukka makais kiltisti kaula keskellä pölkkyä
Ja osoittais siiven karjella kaulaansa ja sanois "Tahan, tahan!"...? :smt003 :smt003
Joo, sit se onnistuis multakin!
Pigeon

lopetus

Pikkulinnuille riittää, kun vähän päästä nykäisee, että niska murtuu, samantien kuolee eikä tule verta. Kyyhkyjä olen joskus jotutunut lopettamaan samalla keinolla, joka kerta se harmittaa :smt009, mutta jos lintu kärsii, niin ei siinä muu auta :smt012. Ja nyt Joutsenen kimppuun samalla tekniikalla. :smt003 Ei vaan. :director: Vois olla, että Joutsen heittäisi niskalenkillä meikäläisen aidan toiselle puolelle :smt003
Viimeksi muokannut Pigeon, 04 Tammi 2009, 08:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kotopullaki

Ma oon ihan varma etta vahan saisin niskaa taivutettua ja sitten mulla menis pupu poksyyn. Aion pitaa Jampan K&K-keinoa paallimmaisena mielessani jos vastaava tilanne tulee eteen.

Tein muuten tanaan ruuaksi uunissa kokonaisen kanan. Siis kaupasta ostetun, ei mun omista. Oli pakkasesta ja viela vahan jaassa. Leikkasin sen sitten poikittain keskelta halki sellasella jatti-iso-terasella veittella, etta saisin sen ajoissa sulaksi ja kypsaksi. Heiluin keittiossa ku Hitchkokin Psyko-leffan paahenkilo siella kylpparissa ja ihmettelin miksen kykene karsivaa lintua tappamaan!!! :smt003
Pitanee mun paassa "niksahtaa" ajatukset kohalleen ennen ku moiseen kykenen. Ja toivotaan ettei "niksahda" liikaa! :smt002
Pigeon

lopettaminen

Olin yli kymmenen vuotta syömättä mitään siipikarjaa. Tänä kesänä maistoin hornetteja ja aluksi maistui hyviltä, mutta sitten rupesi tökkimmään. Kokeilin myös koipipaloja. Lähes joka toisella oli luut poikki jaloista. Ja katkennut jossain vaiheessa prosessia. Siihen loppu meikäläisen syönti.
Kotopullaki

Saanko Pigeon udella mika sut sai lopettamaan siipikarjan syonnin??? Ja syotko mitaan lihaa? Ite en oo mikaan suuren suuri lihan ystava ja ton kanatarhan "mestariksi" tultuani mulla alko kanan syontikin tokkimaan, ja tuskailin etta nyt en kohta pysty syomaa ku kalaa - ja sitakin niin kauan ku meilla ei oo akvaariota! :smt003 :smt005 :smt003
Muusa

Re: lopettaminen

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Pigeon kirjoitti:Kokeilin myös koipipaloja. Lähes joka toisella oli luut poikki jaloista. Ja katkennut jossain vaiheessa prosessia.
:smt078

Mun mies lopettaa kukot niskanykäisyllä, ja on opettanut sen työkaverilleenkin joka meiltä hakee kukkopojat paisteiksi. Itse olen välttänyt siipikarjan nykimisen hengiltä mutta se menee jotakuinkin niin että mennään kyykkyyn ja toisen polven alle tuetaan se kana, toinen käsi tukee vielä hartioista ja toisella sitten nykäistään päätä eteen-kiertoliikkeellä sivulle. Oisko se vähän samanlainen liike kuin jos perinteisellä korkkiruuvilla avaisi vastahakoisen viinipullon korkkia.
Se on jostain wanhasta kanakirjasta opittu ja sen mukaan veri valuu kaulan sisälle eli ei tarvitse pistää paisteja laskeakseen veret.

Musta tuntuu että jos on epävarma kannattaa ennemmin lopettaa halolla pätkien jos ei usko saavansa niskojen nykäisyyn tarvittavaa voimaa aikaiseksi. Jos on epävarma heiluttamaan kirvestä tai vesuria ja kukkokin sätkii niin miten jotenkin kuulostaa minusta että onnettomuuden aiheet on kasassa... halolla silmittömästi hakaten saa vaan sormensa mustiksi jos niikseen tulee :smt002
Kotopullaki

Kiitos hyvista ohjeista Muusa! Hyvin selitetty. Mutta olen satavarma etta kasin kaulan murtaminen EI onnistu multa oikeaoppisesti ja kertalaakista. Pupu menis poksyyn valittomasti ensimmaisen vaaran ja tehottoman vaannon jalkeen. Tulee mieleen marsuni joka kuoli suolitukokseen. Karsi kovasti ennen kuolemaansa ja mina yritin tappaa tuskasen elukan. Yritin tukehduttaa tyynylla kun olin sellasta jostain leffoista oppinut :smt003 ! Ei siis marsu- vaan ihmisleffoista... :smt002 Yritin ja yritin, vaan en pystyny. Vaarin toimin, mutta en vaan kyenny!
Vastaa Viestiin