Ihania Sekä kanat että ankat. Mä näin yhden munislaisen luona 2 päivää vanhoja tipuja ja ne oli niin sulosia että! ihanapiipitys
Ja sit mun sairasta huumoria:
Kun toi yks oli keltaisella pohjalla niin mulle tuli mieleen lapsuudesta ne keltaiset munapaketit... jos ne laittais sellaseen kun on kuoriutuneet ja kuoiriutumassa niin siitä sais sika upeen kuvan
Korpela kirjoitti:Ja sit mun sairasta huumoria:
Kun toi yks oli keltaisella pohjalla niin mulle tuli mieleen lapsuudesta ne keltaiset munapaketit... jos ne laittais sellaseen kun on kuoriutuneet ja kuoiriutumassa niin siitä sais sika upeen kuvan
Ei tullut sit enempää ruottalaisia; kuudesta munasta kolme kuoriutui. Yksi oli mennyt kesken jo alkuvaiheissa ja kaksi lopussa -ilmeisesti silloin sähkökatkoksen aikana
No kolme ihanaista kanaa/kukkoa kuitenkin
Jep se oli varmaan tarkoituskin -ehkä mua olis huijattu jos tiput oliski ollu keltaisia
HEI SELLAINEN KYSYMYS; onko kukaan koskaan laittanut ankkoja ja kanoja samaan tilaan? jos tekis niille orret sit kun ne on isompia, olisiko mahdollista pitää niitä samassa aitauksessa ankkojen kanssa?!
Meillä on 2 ankkalasta 4 jättikotsin, 3 alhon ja yhden kääpiökotsin kanssa, tosin kaikki ovat vielä nuoria, enkä tiedä tuleeko ongelmia, siellä ne nyt kuitenkin ovat kaikki sulassa sovussa. Mä olen kyllä ajatellut tuota ruokapuolta, kun kanoille on kauraa ja kanarehua ja ankoille kasvatusrehua, että tuleeko nyt mun jäteistä tosi JÄTTEJÄ, kun kaikki syövät kaikista kupeista.
Tiput vajaan viikon ikäisiä ja ne ottaa jo hiekkakylpyjä
Ropina vaan kuuluu kun hiekka lentää akvaarion seinään -ja niille on alkanut kasvaa pikkuruiset siipisulat
wau
Käyn ain tuol gallerias ettii teijän tipukuvia ennen kun muistan et ne on täällä.
Mul on yks musta kana kotona ja se on upea, sulat hohtaa vihreinä kun arska paistaa...
Noista tulee varmaan yhtä nättejä.
Ruottin mustat kanatiput ovat nyt kaksi viikkoa vanhoja ja ÄLKÄÄ NAURAKO -mutta olen tunnistavinani niistä kaksi kukoiksi ja yhden kanaksi
Joo tunnistus tapahtui tietenkin täysin ammattitaidottomasti -lähinnä ihan vaan fiilisten mukaan Otanpa niistä huomenna kuvan niin saatte tekin sanoa mielipiteenne.
Päättelin sukupuolet yksinkertaisesti kun näkee kaikki yhtäaikaa niin erottaa että yksi on selvästi pienempi ja kapea jalkaisempi sekä lyhyempi pyrstö, kukoilla paksut jalat ja pidemmät pyrstöt. harmi kun en saanut pyrstöjä mukaan kuvaan, ovat niin vikkeliä ettei kamera mukana pysy
Ja täytyyhän sitä laittaa ankastakin yksi kuva meidän viimeisimmät ´pesähaudotut` ankkaset on jo näin isoja.
2 viikkoisista ei välttis vielä näy sukupuolia, tietty riippuu niin rodustakin, En ole mikään asiantuntia mutta sanoisin että 2 kukkoa. Oliko noita 3, missä kolmas kuva
Pitäis nähdä tuon ensimmäisen kuvan tipun harja paremmin on mun silmään niin pieni kuva.
No joo -kolmas ei pysynyt kameran tavoitetavissa
...eihän tossa vielä mitään stressiä ole noiden sukupuoliasioiden kanssa -antaa vaan kanasien olla ja kasvaa- NIIN IHANIA NE KUITENKIN VAAN ON
Ps oon rakastunut kanoihin tänään ne teki hirvittäviä lentoharjoituksia; hyppivät melkein ulos tipulasta- tuli vähän hätä kun en ollut varautunut- ankathan ei paljoa hyppele -ainakaan puolen metrin korkeuteen
No on näihin totuttelemista,vähän on erilaisia tavoiltaan kuin ankat!