Re: Meille kuoriutuu kanatipuja!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Korpela

Re: Meille kuoriutuu ankkoja...ja kanatipuja!

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Ihania :smt049 Sekä kanat että ankat. Mä näin yhden munislaisen luona 2 päivää vanhoja tipuja ja ne oli niin sulosia että! ihanapiipitys :)
Ja sit mun sairasta huumoria:
Kun toi yks oli keltaisella pohjalla niin mulle tuli mieleen lapsuudesta ne keltaiset munapaketit... jos ne laittais sellaseen kun on kuoriutuneet ja kuoiriutumassa niin siitä sais sika upeen kuvan :)
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Korpela kirjoitti:Ja sit mun sairasta huumoria:
Kun toi yks oli keltaisella pohjalla niin mulle tuli mieleen lapsuudesta ne keltaiset munapaketit... jos ne laittais sellaseen kun on kuoriutuneet ja kuoiriutumassa niin siitä sais sika upeen kuvan :)
HYVÄ IDEA, pannaan korvantaakse :smt043
Pirjo

Ei tullut sit enempää ruottalaisia; kuudesta munasta kolme kuoriutui. Yksi oli mennyt kesken jo alkuvaiheissa ja kaksi lopussa -ilmeisesti silloin sähkökatkoksen aikana :smt010
No kolme ihanaista kanaa/kukkoa kuitenkin :smt060
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

ONNEA :smt038 Ja onne mustia ! :smt044
Pirjo

Iloisten Munatalo kirjoitti: Ja onne mustia ! :smt044
Jep se oli varmaan tarkoituskin -ehkä mua olis huijattu jos tiput oliski ollu keltaisia :smt017 :smt043

HEI SELLAINEN KYSYMYS; onko kukaan koskaan laittanut ankkoja ja kanoja samaan tilaan? jos tekis niille orret sit kun ne on isompia, olisiko mahdollista pitää niitä samassa aitauksessa ankkojen kanssa?!
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Meillä on 2 ankkalasta 4 jättikotsin, 3 alhon ja yhden kääpiökotsin kanssa, tosin kaikki ovat vielä nuoria, enkä tiedä tuleeko ongelmia, siellä ne nyt kuitenkin ovat kaikki sulassa sovussa. Mä olen kyllä ajatellut tuota ruokapuolta, kun kanoille on kauraa ja kanarehua ja ankoille kasvatusrehua, että tuleeko nyt mun jäteistä tosi JÄTTEJÄ, kun kaikki syövät kaikista kupeista.
Pirjo

...ajattelin lähinnä sitä lammikkoa joka on ankkalassa; onko vaarana että kanat menevät lammikkoon ja hukkuvat?
Pirjo

Tiput vajaan viikon ikäisiä ja ne ottaa jo hiekkakylpyjä :smt041
Ropina vaan kuuluu kun hiekka lentää akvaarion seinään :smt044 -ja niille on alkanut kasvaa pikkuruiset siipisulat :smt003
Pirjo

Meillä lapset saavat leikkiä ruualla ja seistä pöydällä :smt003

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Korpela

Viesti Kirjoittaja Korpela »

wau :smt007
Käyn ain tuol gallerias ettii teijän tipukuvia ennen kun muistan et ne on täällä.
Mul on yks musta kana kotona ja se on upea, sulat hohtaa vihreinä kun arska paistaa...
Noista tulee varmaan yhtä nättejä.
Pirjo

Ruottin mustat kanatiput ovat nyt kaksi viikkoa vanhoja ja ÄLKÄÄ NAURAKO -mutta olen tunnistavinani niistä kaksi kukoiksi ja yhden kanaksi :smt045
Joo tunnistus tapahtui tietenkin täysin ammattitaidottomasti -lähinnä ihan vaan fiilisten mukaan :smt047 Otanpa niistä huomenna kuvan niin saatte tekin sanoa mielipiteenne.
Pirjo

No niin nyt sukupuolitunnistusta;

...kana :smt017
Kuva

..kukko :smt023
Kuva

Päättelin sukupuolet yksinkertaisesti kun näkee kaikki yhtäaikaa niin erottaa että yksi on selvästi pienempi ja kapea jalkaisempi sekä lyhyempi pyrstö, kukoilla paksut jalat ja pidemmät pyrstöt. harmi kun en saanut pyrstöjä mukaan kuvaan, ovat niin vikkeliä ettei kamera mukana pysy :smt005

Ja täytyyhän sitä laittaa ankastakin yksi kuva :smt054 meidän viimeisimmät ´pesähaudotut` ankkaset on jo näin isoja.
Kuva

Pirjo

Hei HALOO kana-asiantuntijat -onko arvauksissani mitään perää? :smt017
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

2 viikkoisista ei välttis vielä näy sukupuolia, tietty riippuu niin rodustakin, En ole mikään asiantuntia mutta sanoisin että 2 kukkoa. Oliko noita 3, missä kolmas kuva :smt017
Pitäis nähdä tuon ensimmäisen kuvan tipun harja paremmin on mun silmään niin pieni kuva.

T:Sokea Tuulia
Pirjo

No joo -kolmas ei pysynyt kameran tavoitetavissa :smt005
...eihän tossa vielä mitään stressiä ole noiden sukupuoliasioiden kanssa -antaa vaan kanasien olla ja kasvaa- NIIN IHANIA NE KUITENKIN VAAN ON :smt055

Ps oon rakastunut kanoihin :smt060 tänään ne teki hirvittäviä lentoharjoituksia; hyppivät melkein ulos tipulasta- tuli vähän hätä kun en ollut varautunut- ankathan ei paljoa hyppele -ainakaan puolen metrin korkeuteen :-"
No on näihin totuttelemista,vähän on erilaisia tavoiltaan kuin ankat!
Vastaa Viestiin