Meillä syntyy ilmajokisia, viiriäisiä ja sitä sun tätä!
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
lautapihti
- silkki
Re: Meillä syntyy ilmajokisia, viiriäisiä ja sitä sun tätä!
ONNEA !! ha haa!!!! rusina ja mirri vauhdissa taas
isolla koneella vähän kaiken sorttisia munia testiajossa,hyvä hyvä 
-
Rusina
Mirrin koneessa rapajaa jo ainaskin 14 tirppaa, ellei enemmänkin
.
Ilmismunat läpivalaistu ja suurimmassa osassa on virkeä itu. Kultiksen munissa tilanne huonompi, tyhjältä näyttivät, mutten vielä hirveä ottaa niitä pois. Araucanan muna on varsinainen yllätysmuna! Se on niin syvänvihreä, ettei siitä erotu läpi yhtään mitään!
Ilmismunat läpivalaistu ja suurimmassa osassa on virkeä itu. Kultiksen munissa tilanne huonompi, tyhjältä näyttivät, mutten vielä hirveä ottaa niitä pois. Araucanan muna on varsinainen yllätysmuna! Se on niin syvänvihreä, ettei siitä erotu läpi yhtään mitään!
-
Kananmuna
itse kuolen kohta sydänkohtaukseen jännityksestä,
vaikka en ole edes siellä.lähetä muutama kuva tipoista.

-
Rusina
Re: Meillä syntyy ilmajokisia ja viiriäisiä ja milloin mitäk
Hiukan päivitystä meidän haudontoihin...
Kevään ekat tiput ovat jo isoja kötkäleitä ja osa on vaihtanut kotiakin. Myös osa aikuisista kanoista ja kukoista on saanut uuden kodin, on taas tilaa tipusille
. Priscilla on aloittanut muninnan äitiysloman jälkeen ja myös jäljellä olevat chabot ja rokit pukkaavat munaa tasaiseen tahtiin. Terrassa vipeltää porukka terhakoita chabotipuja.
Araucanojen haudonta ei ole tuottanut tulosta ja nyt rouvia ei huvita muniakaan, köllöttelevät vain kesälomalla kukkojensa kanssa
.
Ilmajokisista on haudonnassa Mustikka ja Havukka-kukkojen jälkeläisiä. Ekat Mustikan tiput ovat olleet väritykseltään melkoisia harakoita! Birgitiltä tuoduista siitosmunista kuoriutui (kuinkan muuten) muutama reipas kukko.
Viiriäisiä ei nyt ole liiemmälti haudottu, muutama valkoisen x tuxedojen tipu kuoriutuu juhannuksen aikaan. Tulis nyt valkoisia.
Kultafasaaneja ei kuoriutunut koneesta yhtään, eikä myöskään platinafasaaneja, kukko ei ilmeisesti polje
. Platinakana munii kyllä säännöllisesti ja yhtä säännöllisesti mä kiikutan munan koneeseen, että JOS vaikka NYT tärppäis. Mutta kun ei, niin ei. Kultafasaanikana lättyilee sitkeästi tarhassa, toivottavasti saa haudottua adoptiomunistaan muutaman tipusen.
Tässä ovat mun uusimmat pikku aarteeni, peltopyyn munat (oikeasti sinisempiä kuin kuvassa)
, sitä oikeaa itäistä kantaa! Munat ovat samaa kokoa kuin viiriäisen, joten näistäkin kuoriutuu ihanan pieniä untuvapalloja. Toivottavasti siis kuoriutuu!
Saa nähdä vieläkö näitä osaa haudottaa ja hoitaa. Onneksi on tullut harjoiteltua helpommilla hoidokeilla, viiriäisillä
.

Kevään ekat tiput ovat jo isoja kötkäleitä ja osa on vaihtanut kotiakin. Myös osa aikuisista kanoista ja kukoista on saanut uuden kodin, on taas tilaa tipusille
Araucanojen haudonta ei ole tuottanut tulosta ja nyt rouvia ei huvita muniakaan, köllöttelevät vain kesälomalla kukkojensa kanssa
Ilmajokisista on haudonnassa Mustikka ja Havukka-kukkojen jälkeläisiä. Ekat Mustikan tiput ovat olleet väritykseltään melkoisia harakoita! Birgitiltä tuoduista siitosmunista kuoriutui (kuinkan muuten) muutama reipas kukko.
Viiriäisiä ei nyt ole liiemmälti haudottu, muutama valkoisen x tuxedojen tipu kuoriutuu juhannuksen aikaan. Tulis nyt valkoisia.
Kultafasaaneja ei kuoriutunut koneesta yhtään, eikä myöskään platinafasaaneja, kukko ei ilmeisesti polje
Tässä ovat mun uusimmat pikku aarteeni, peltopyyn munat (oikeasti sinisempiä kuin kuvassa)
Saa nähdä vieläkö näitä osaa haudottaa ja hoitaa. Onneksi on tullut harjoiteltua helpommilla hoidokeilla, viiriäisillä

Viimeksi muokannut Rusina, 23 Heinä 2010, 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
kanamummo
OI! Mistä ihmeeltä löysit itäistä kantaa?? Jättipeukutus että kaikki menee niinkus pitää! 
-
Rusina
Sullehan kanamummo mahtuis muutama peltopyy kun teillä on sitä plantaasia
. Nämä tulivat yllättäin vastaan. Tai yllättäin ja yllättäin, aikaisin keväällä näistä oli myyjän kanssa ekakertaa jo puhetta. Aikuisia lintuja olis tarjolla vieläkin
* vink vink*
* vink vink*
-
hernande9
Moikka Rusina ja Kanamummeli !
Mitäs kuuluu ja onko voitu hyvin. Peltopyyt ovat mukavia, mutta niitä on tultuna ammuttua satoja 52-53 vuoden aikana ja syötyäkin melko paljon, hyviä ovat ja on niitä tässä meidänkin huushollin lähellä vielä sellainen 10-15 parvi ja viimeisen pyyni ammuin seisojalta joskus 5 vuotta sitten. Onnea kummallekin.
Ja vielä varsinaiseen asiaan, on tuo Rusinan Ukkeli jo tarpeeksi laittanat tähän maailmaan tipuja ja monen värisiä kukkojakin (RUS huom !) ja tarttis uuden kukon ton vaalean Ukkelin tilalle, tummaa nyt sitten välillä, LÖYTYISIKÖ kummaltataan ???
Tositarkoituksella !
lpn
Mitäs kuuluu ja onko voitu hyvin. Peltopyyt ovat mukavia, mutta niitä on tultuna ammuttua satoja 52-53 vuoden aikana ja syötyäkin melko paljon, hyviä ovat ja on niitä tässä meidänkin huushollin lähellä vielä sellainen 10-15 parvi ja viimeisen pyyni ammuin seisojalta joskus 5 vuotta sitten. Onnea kummallekin.
Ja vielä varsinaiseen asiaan, on tuo Rusinan Ukkeli jo tarpeeksi laittanat tähän maailmaan tipuja ja monen värisiä kukkojakin (RUS huom !) ja tarttis uuden kukon ton vaalean Ukkelin tilalle, tummaa nyt sitten välillä, LÖYTYISIKÖ kummaltataan ???
Tositarkoituksella !
lpn
-
Rusina
Vai tositarkoituksella...
On se nyt kumma kun mulle lappaa kukkoja ovista ja ikkunoista, vaikka mä yritän (ihan oikeesti!
) niit koko ajan vähentää!? Mutta toki, täytyyhän mun Ukkelin poika saada
. Mun pitää hernande oikeen miettiä mikä noista mun kukoista sopis sun kanojen sukuihin... Mustikka tai joku Viirun poika... hmm
. Katsotaan kunhan juhannuksesta selvitään.
Peltopyyt ovat mun lempilintuja, ihastuin niihin syvästi silloin kun niitä aiemmin kokeilin kasvattaa. Ja pyörii niitä tämänkin kylän pelloilla onneksi vielä. Ja onneksi ovat rauhoitettuja metsästykseltä
.
On se nyt kumma kun mulle lappaa kukkoja ovista ja ikkunoista, vaikka mä yritän (ihan oikeesti!
Peltopyyt ovat mun lempilintuja, ihastuin niihin syvästi silloin kun niitä aiemmin kokeilin kasvattaa. Ja pyörii niitä tämänkin kylän pelloilla onneksi vielä. Ja onneksi ovat rauhoitettuja metsästykseltä
-
hernande9
Sehän me tehään ja ootetaan mittumaarin yli !
Tositarkoituksella
lpn
P.S. Täällä ei rauhoitettu, mutta ei niitä kukaan enää ammu, ovat senverran käyneet harvinaiseksi !
sama
Tositarkoituksella
lpn
P.S. Täällä ei rauhoitettu, mutta ei niitä kukaan enää ammu, ovat senverran käyneet harvinaiseksi !
sama
-
Rusina
Nyt on ihan pakko hehkuttaa! Tänään kuoriutui meidän eka VAALEA ilmajokinen
! (Alluntyttöjen ja Havukka-kukon eka jälkeläinen.) KAIKKI edelliset ovat olleet joko murjaaneja tai ruskeita. Voi tätä onnea
!
Lisäksi on putkahdellut niitä murjaani-ilmiksiä, vaaleita chaboja ja sinisiä käppänöitä. Vielä on puolet munista kuoriutumatta, saa nähdä mitä ihanuuksia niistä vielä ilmestyy.
Toissapäivänä ja eilen tuli jokunen viirutipu, valkoisia ja suklaatuksuja, niinkuin noista vanhemmista pitikin
.
Lisäksi on putkahdellut niitä murjaani-ilmiksiä, vaaleita chaboja ja sinisiä käppänöitä. Vielä on puolet munista kuoriutumatta, saa nähdä mitä ihanuuksia niistä vielä ilmestyy.
Toissapäivänä ja eilen tuli jokunen viirutipu, valkoisia ja suklaatuksuja, niinkuin noista vanhemmista pitikin
Viimeksi muokannut Rusina, 23 Heinä 2010, 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
pinka
Onnea tipuista
Meillä syntyy ens viikolla ilmajokisia. Kovasti jo ootan piipitystä 
-
hernande9
Rusinalle paljon onnea vaan, jne....., mullekin on tässä kesän mittaan tullut kymmeniä vaaleina syntyneitä, mutta aina niistä tulee vaaleanruskeita tai keskiruskeita ajan mittaan ja ei yhtään valkoista Ilmajokista vaikka ovat olleet valkoisia tai lähes valkoisia syntyessään ja vielä 2 viikon ikäisinä, vaaleanruskeaa pukkaa.
Tositarkoituksella !
lpn
Tositarkoituksella !
lpn
-
siimis
Ooh, mä olen noita peltopyitä miettinyt, että niitä olis hauska kokeilla joskus. Mitä tuollainen siitospari kustantaa? Mitä meinaat tehdä tipuille, kun ja jos niitä kuoriutuu - myytkö vai syötkö?
-
Rusina
Katsos hernande, kun ilmajokisilla yleinen wheaten -väri (eli vehnänvärinen) on tipusena just semmoinen keltainen. Ekoissa höyhenissä voi tuossa värissä olla valkoista pilkutusta, mutta se kuuluu vain tipupukuun ja katoaa aikuiselta.
ilmajokisilta puuttuu silver-geeni, joka tekee esim. tyrniksiin valkoista ja samoin taitaa puuttua blue-geeni, josta voisi tulla splash-valkoista. Samoin ilmeisesti puuttua resessiivinen valkoinen-geeni eli albino.
Ainoa toive saada valkoisia, olisi dominanttivalkoinen-geeni (se mikä on esim. valkoisilla hybrideilla), mutta taitaa olla niin, että tuo Viiru-kukon suvun valkoisuuskin on jotain muuta. JOS niillä olisi tuo dominanttivalkoinen-geeni, niin sen pitäisi putkauttaa valkoista väritystä mustan kanan/kukon kanssa. Ja sitä mä oon jo kokeillut
, ei tuu valkoista, ei...
ilmajokisilta puuttuu silver-geeni, joka tekee esim. tyrniksiin valkoista ja samoin taitaa puuttua blue-geeni, josta voisi tulla splash-valkoista. Samoin ilmeisesti puuttua resessiivinen valkoinen-geeni eli albino.
Ainoa toive saada valkoisia, olisi dominanttivalkoinen-geeni (se mikä on esim. valkoisilla hybrideilla), mutta taitaa olla niin, että tuo Viiru-kukon suvun valkoisuuskin on jotain muuta. JOS niillä olisi tuo dominanttivalkoinen-geeni, niin sen pitäisi putkauttaa valkoista väritystä mustan kanan/kukon kanssa. Ja sitä mä oon jo kokeillut