Outo puhelu

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Ala nyt tee tata monimutkasemmaks! :smt002 Ma oon jo takonu paahani etta "Paniikkitilanteessa muista K & K!" Jos kay tuuri niin muistan "Kalikka" ja "Kirves" enka esim "kahvi" ja "kardemumma"! :smt003
Ei oo vesuria. Moottorisaha loytyy kyl... :smt017
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Älä moottorisahaa :smt005
Muista se K&K :smt002
Mar-jatta

Viesti Kirjoittaja Mar-jatta »

Kahvi ja kaardemumma... :smt005

Ei mutta ihan tosi, olen miettinyt tuota samaa. Mielikuvitellut valmiiksi, että mitä teen jos on kärsivä elukka. Vesuri löytyy, mutta taktiikka puuttuu. Kaikki ois helpompaa, jos elukka makais kiltisti kaula keskellä pölkkyä, mutta sitähän se ei kai tee...? :smt017 Ja jos tekeekin, niin sitten on kuollut ja mun vesuri tarpeeton.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Moottorisaha...
Vesuri on parenpi, sillä osuu helpommin, oikeaan kohtaan. Mutta älä nyt herranjestas vaan lyö ittees.
voihan sillä vesurilla harjoitella. Tee vaikka jostain heinästä vihta. Ja huimit sitten siltä päätä poikki. :-k
Kotopullaki

Taalla ortodoksikirkossa papit huiskii kirkkokanssa kohti jollain samantapasilla. Luulisivat naapurit etta siunaan kanojani...? :smt002
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

:smt005 :smt005 :smt005
Sanot vaan et tää on suomalainen perinne uutena vuotena.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ei sitä kirvestä tarvi pelätä. Samallalailla voit kalikalla lyödä ohi.
Hankit pikkukirveen ja teet sillä pilkkeitä takkaa varten kunnes osut mihin tarvii ja lyöntivarmuus siinä karttuu.
Mutta jos haluaa isolla halolla tajun ensin pois niin tekee sen eka.
Minä en ole kertaakaan lyönyt ohi, mutta paniikissa kylläkin lyönyt uudestaan kun se lintuhan alkaa sätkiä.

Voit myös värkätä tötterön mihin tunkea linnun. Silloin se ei voi niin pahasti sätkiä. Niistä olen nähnyt netissä kuviakin.
Tipuilta minä olen vain nykäissyt niskat nurin ja oikeastaan pään irti, kun halusin varmistaa, että varmasti kuolevat. Viirut olen lopettanut moskalla ja sitten heti pää pois ja veren lasku.

Kun olet sen kerran tehnyt ja onnistunut ilman eläimen kärsimyksiä, niin sitten on helpompi. Omat kärsimykset on sivuseikka jos eläin kärsii ja tarvii lopetuksen.
Kotopullaki

Aattelin etta kalikka ois kevyempi ku toi meijan iso kirves. Kalikalla osun sitten paremmin jos elainta taytyy pitaa paikoillaan toisella kadella ja toisella lyoda. Mutta voin tietty hankkia pienemmankin kirveen.
Karsivan elaimen tuskien lopetus on tarkea ja jarkeenkaypa asia. Mutta mulla tokkii vastaan tunnepuoli. Tuntuu etta tollasessa tilanteessa meikalaisen vasen ja oikea aivolohkot erkanevat toisistaan taysin ja sitten en paniikissa osaa teha muuta ku juosta ympyraa ja ulvoa! :smt003 Eilisen holmon kaytokseni jalkeen paatin sitten ryhdistaytya ja ottaa asiasta selvaa etukateen - ja latautua henkisesti seuraavaa mahdollista koitosta varten...
Eilen muuten kun sen kyyhkyn raksamiesten luo vein, niin rakennusmestari sanoi etta "anna se lintu Aleksille, han kylla lopettaa sen". Aleksi on iso ku karhu ja lempea kuin taivas! Kysyin A:lta etta pystyyko han sen lopettaa, ja han lupas. Juoksin pois ja huusin etten haluu naha sita tapahtumaa. Myohemmin mietin sitten etta laitoin A:n inhottavaan tilanteeseen jos hanellakin tulee huono omatunto moisesta ja aattelin etta taytyy hanta jotenkin kiittaa. Miehet kun lopettivat tyonsa eilen, annoin A:lle pienen lahjan mukaan ja sanoin sen olevan kiitokseni siita kyyhky-jutusta. A hymahti tyytyvaisesti ja lahti talsimaan autoon uuden vodkapullonsa kanssa. Rakennusmestari katto tapahtumaa silmat suurina ja tuhahti "toinen tekee tyot ja toinen saa palkan!?!". Olikin se rak.mest. sitten lopulta lopettanut linnun, ilmeisesti A ei ollu pystyny!
Ja mita he tasta oppivat? Tapa Kotopullakin lintuja niin saat vodkapullon lahjaksi...? Lahden vartioimaan nyt kanojani :smt002
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

:smt005 :smt005
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Mun mielestä paras on pitkävartiset oksasakset. Niillä pystyy yksinkin lopettaa, jos lintu on heikkona siten, että laittaa sen polvien väliin ja naps. Kaikkein helpointa se on siten, että toinen pitää linnusta kiinni, venyttää hiukan päätä ja toinen leikkaa pään poikki. Just viimeks uutenavuotena teurastettiin kaks kukkoa ja se kävi niin nopeasti, etten edes kunnolla ehtinyt niiskuttamaan. Kävelin ensimmäinen kukko kainalossa mieheni luo ja aloitin voivottelun, otin päästä kiinni ja mies laittoi sakset oikeaan kohtaan, sanoi, että eihän peukalo ole välissä ja sitten naps. Mä olin jotenkin ällistynyt, ku en ehtinyt alkaa parkua yhtään, mua niin kauheasti suretti etukäteen näitten kukkojen lopetus, ku ne oli niin kesyjä. Toinen menikin sitten ihan tosta vaan.
Tuo on sellainen tapa, että siinä ei oikein voi epäonnistua.
Pigeon

lopetus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Helpoin ja nopein keino sekä kivutomin lopetus on vääntää niskat nuri. Unohtakaa kirveet/vesurit,ym teräaseet.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Helpoin ja nopein keino sekä kivutomin lopetus on vääntää niskat nuri. Unohtakaa kirveet/vesurit,ym teräaseet.
Mutta vain jos tuon oikeasti osaa tehdä. Minä kyllä käyttäisin ennemmin kirvestä tai vesuria.
Pigeon

lopetus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Sehän on helppo tehdä!
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

tiina kirjoitti: Kaikkein helpointa se on siten, että toinen pitää linnusta kiinni, venyttää hiukan päätä ja toinen leikkaa pään poikki.
Tarkoitin siis tietysti, että toinen leikkaa kaulan poikki, mutta kaikki varmaan tajusi mitä tarkoitin :smt003
Kotopullaki

Pigeon tai muut kyyhkyasiantuntijat: miten ihmeessa silta kyyhkyselta puuttu ylanokka kokonaan??? Ootteko ennen nahnyt moista? Mista voi johtua? Onko mahollista etta kanat/kukot ois sen jotenki saanu taottua ilkeyksissaan irti?
Vastaa Viestiin