Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
mik

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja mik »

Tänään kuuluu ketutusta. Ottaa päähän tollaset kanojen ostajat, jotka katoaa ku pieru saharaan. Mustalista pitäis saada tämänkin palstan nimimerkeistä, joiden kanssa ei kannata alkaa mihinkään kaupankäyntiin. :smt013
On jopa täältä muniksesta poistanut viestejään aiheeseen liittyen. :smt003
ropponen

Viesti Kirjoittaja ropponen »

Tänään kuuluu ketutusta. Ottaa päähän tollaset kanojen ostajat, jotka katoaa ku pieru saharaan. Mustalista pitäis saada tämänkin palstan nimimerkeistä, joiden kanssa ei kannata alkaa mihinkään kaupankäyntiin. :smt013
On jopa täältä muniksesta poistanut viestejään aiheeseen liittyen.
Hä?!? Kerrohan mik mistä kyse? Kiinnostaa tietää ettemme muut joudu ... ööö vaikeuksiin tai muuten johonkin ikävään tilanteeseen!
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Ihan vaan siitä kyse, et varataan kanoja ja sit kadotaan. Eli luulis olevan iso vaiva laittaa viestiä, et ei olekaan kiinnostunut.
ropponen

Voi hitto. Ikävää tuollainen! :smt009
HämeenHidas

Viesti Kirjoittaja HämeenHidas »

Ei kuulu kivaa. Yksi kana löytyi aamulla kuolleena. :smt009 Vielä illalla oli reipas ja innolla kantoi katkarapua nokassa pitkin kanalaa. Mutta onneksi muut kanat ja kukko vaikuttavat pirteiltä. :smt001
Zulia

Viesti Kirjoittaja Zulia »

Meille kuuluu kohtalaista, kanalassa suurinpiirtein rauhallinen olo, vaikka kukkoja nyt onkin vähän reilusti. :smt002 Mutta kukot menevätkin uusiin koteihin, ainakin pari!
Muuten mikäs tässsä, kana hautoo ja nuorikot jotka syntyivät lokakuun alussa ihan, aloittivat muninnan. :smt023 Tässä odotellessa tipuja kanalle joka sitkeästi tykkää hautoa, ja odottelua kukkojenkin osalta vielä.. pieni poppoo on kyllä tosin rehellisesti sanoen varattu :smt041
yönkukka

Viesti Kirjoittaja yönkukka »

Hei! Mukavaa kuuluu 3silkkitipua synt helmikuun alussa ja 8 silkkitipua helmikuun lopulla :smt001
Lyydia

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Hyvää kuuluu.Aloin katsomaan että onko hanhenmunilla vettä koneessa.No melkein säikähdin kun alkoi munista kuulumaan huhuilua :smt001 Olin merkannut kalenteriin että kuoriutuminen olisi ensiviikon alkupuolella.
SimplySix

Viesti Kirjoittaja SimplySix »

Vastaanpas tähän ketjuun, vaikka vielä ei kanoja minulla olekkaan. Tuossa n. kuukauden kuluttua minulle tulee kesäksi kanoja ja ankkoja + pari buttia on vielä hakusessa. Kolmisen vuotta sitten oli viimeksi kesäkanoja ja rakastuin niihin niin paljon, että nyt mahdollisuuden auetessa otan niitä taas. :smt049
Ja mikä parasta, saan rakenneltua kaikille ihan huippu hyvät olosuhteet; kanoille on isot sisätilat + osittain katettu ulkotarha ja ankoille on ihan ikioma pihalampi missä saavat uiskennella ja toteuttaa itseään. :smt041

Viime viikko meni rakennellessa munintakoppeja, ruokinta-automaatteja ja ankoille rakensin oman pikku mökin. Ankat kävin viime viikolla katsomassa ja varaamassa ja nyt pitäs enää vaan malttaa odottaa, että kevät pääsee sen verran pitkälle, että ulkoaitausten rakennus voi alkaa.
Olen ihan :smt043 :smt060 :smt035 :smt007
Zulia

Viesti Kirjoittaja Zulia »

No mulla nyt ainakin juttua riittää! Tällä viikolla pitäisi kanalsta lähteä uuteen kotiin lokakuussa syntyneistä tipusista kolme yksilöä. Yksi polkeva ja
ihanuuden esikuva kukko ja kaksi kaunista kanaa. Lisäystäkin on tullut, sillä Tiara on saanut ihka ensimmäisen tipusen, ja lähipäivinä pitäisi tulla lisää
kunhan jaksaa hautoa sillä munilla saattaa olla muutama päivä ikäeroa.. :smt012 Ei hyvä jos ei jaksa siis.
Ja nyt voisikin kanalan sumuun mennä munat keräilemään ja muutenkin yhteiselon tarkistamaan! :smt045 :smt023
Nähdäillään taas. :smt047
SimplySix

Ja tänäänkin kuuluu hyvää! Varasin eilen kolme butti poikasta eli koko siipikööri on nyt varattu ja kasassa.
Nyt vaan odotellaan kevättä.. Miksi se ei jo tule!?! :smt021
terese

Viesti Kirjoittaja terese »

Tänään on ollut hyvä päivä, kanojen tuloon valmistautumista; Käytiin rehuostoksilla ja kanalan viimeistelyä, tarvikkeet vielä sisään ja sit on sisätilat valmiit. 2vk päästä haetaan nuoriso kotio :smt007, sit mulla on elämäni ensimmäiset kanaset :smt041
epi

Viesti Kirjoittaja epi »

Ai että alkoi suututtamaan kun tarjosin paduan kukkoa 10e hintaan paistiksi tutulle, ja vastasi että Lidlistä saa 1,6kg vakuumiin pakattua broileria samaan hintaan. Hakekoot sieltä prkl!
Ja hyvääkin kuuluu (ei kyllä saisi nuolaista ennenkun tipahtaa), mutta silkin alla oleva muna piippaa ja on kuulemma jo reikäkin.. Kohta on eka omien kanojen jäleläinen meillä! :smt060 :smt041
SimplySix

^Voi vitsit.. En kyllä miettiskään kumman ostasin, jos moinen tarjous minulle tulisi!! :smt107
ropponen

epi kirjoitti:Ai että alkoi suututtamaan kun tarjosin paduan kukkoa 10e hintaan paistiksi tutulle, ja vastasi että Lidlistä saa 1,6kg vakuumiin pakattua broileria samaan hintaan. Hakekoot sieltä prkl!
Heh heh makua vai mautonta.... aitoa kukkoa vai broiskua.... hmm... let me think... :smt005
Vastaa Viestiin