Miten teillä muilla munitaan?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
hen-na

Re: Miten teillä muilla munitaan?

Viesti Kirjoittaja hen-na »

^joo ei ole!
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meillä tulee vain 5-6 munaa päivässä toistaiseksi. 11 kana joista 3 on nuorikoita vielä. Tosin yhtä olen tänään nähnyt ekan kerran poljettavan joten luulisin että joko munii jo tai sitten on alkamassa. Antaako kana polkea jos ei ole alkanut munimaan vielä? :smt017
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Meillä on nyt 6 kanaa, nuorin tekee talvellakin nyt melkein joka päivä yhden munan. "Ahmatti-Aino" ei muni ollenkaan ainakaan tähän aikaan vuodesta. Meille tulee suunnilleen yhteensä 1-4 munaa päivittäin :-"
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Iloisten Munatalo kirjoitti: Antaako kana polkea jos ei ole alkanut munimaan vielä? :smt017
Meillä ainakin ovat kanat aina alkaneet munimaan viimeistään parin päivän sisällä siitä kun olen nähnyt kukon niitä ekaa kertaa polkevan. Kukko ei tuhlaa siemeniään :smt023 kyllä sieltä munaa pukkaa kohta.
AnetteMilli

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Oletteko huomanneet kuinka ruokinta vaikuttaisi munan makuun?
Kesällä munat olivat jotenkin "paksumpia", maistuvanpia, mutta nyt jotenkin vetelää.

Olen antanut marjoja, taliin sekoitettua jyviä, appelsiiniä ja kaikkea herkkua, olen syöttänyt (kypsennettyä) lihaa, olen antanut heiniä syödäkseen, omenoita, parsakaalia, porkkanaraastetta, makaronia, ohraa, kauraa, kalkkia, soraa, jne.

Silti munat eivät yllä kesän makuun :smt012 Missä vika?

Kastematoja ja muita kuoriaisia en taida nyt löytää, koska mikään muu ei oikein tule mieleen joka olisi erilailla, kuin kesällä.
Onhan tässä tietenkin se mahdollisuus, että mä vain kuvittelen :smt005
Iloisten Munatalo

kaakatin kirjoitti:
Iloisten Munatalo kirjoitti: Antaako kana polkea jos ei ole alkanut munimaan vielä? :smt017
Meillä ainakin ovat kanat aina alkaneet munimaan viimeistään parin päivän sisällä siitä kun olen nähnyt kukon niitä ekaa kertaa polkevan. Kukko ei tuhlaa siemeniään :smt023 kyllä sieltä munaa pukkaa kohta.
Näin olen vähän ajatellut :smt047
kaakatin

AnetteMilli kirjoitti:Oletteko huomanneet kuinka ruokinta vaikuttaisi munan makuun?
Silti munat eivät yllä kesän makuun :smt012 Missä vika?
:smt005
No juu, ei ole kesä, puuttuu aurinko ja vihreä ruoho. Auttaiskohan D-vitamiini?
AnetteMilli

Saavat kyllä tuota adesania.. eikös siinä ole tarvittavat vitamiinit?

Hmm, pitää ajatella aurinkoisesti :sunny: :sunny: :sunny:
Martsu

Viesti Kirjoittaja Martsu »

Meillä munia tulee 3-5kpl:tta pv:ssä..eli pikkuhiljaa alkaa sakki vissiin heräillä! :smt002
Tuossa on muutama nuorikko joiden pitäis pikoihin kans alotella,jännä nähdä hukutaanko täällä hetken
päästä muniin.. :smt003
kaakatin

Tässä jo pari viikkoa munia tulikin mukavsti 5-8 päivässä. Mutta, mutta vähän näyttäisi siltä että jo neljä kanaa on lässähtänyt pesään. Tuokin valkoinen silkki, joka on vasta vajaan kuukauden muninut istuu topakkana pesässä ja kiljuu kun naapurissa hautova Baila yrittää siltä munia kaivaa alta :smt012 Jos en onnistu sen hautomista lopettamaan niin taidankin laittaa sille kalkkunan munia alle.
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Saa sanoa et huonosti tulee vain 12-16 päivässä .
tinttu

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Meillä tuli eilen 3, mutta normaalisti 5-6 nykyisin. Ruusa makoilee lättynä pesässä, kaivelen munat alta julmasti, eilen siellä oli Amalia-silkki auttamassa :smt005 Makoili tytöt siellä rinnakkain.
AnetteMilli

Meilläkin yritettiin jo lättyillä. Ei vielä lupaa, kun munat menee omaan käyttöön vielä, keväämmällä sitten.
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Mulla jo 4 lättynä munakasojen päällä .Ja käppänä Anne kans haluis munia alle mutt ei ihan vielä maitomokkiin ei paritalo sovi joten vähän keväämmällä
Iloisten Munatalo

Eilen meille oli ilmestynyt yksi kaunis maitokahvin värinen isohko muna muiden vaaleiden joukkoon :smt017 Sen täytyy olla nyt joku nuorikoista, koska sen värisiä munia ei ole aiemmin ollut :smt045
Vastaa Viestiin