Ankoista kysyttävää

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
ankkailija

Re: Ankoista kysyttävää

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

smari kirjoitti:On hyvä että otat selvää. Tuossa ihmisen seuran määrässä yksinäiselle eläimelle pitää ottaa huomioon myös se että ihminen nukkuu osan vuorokaudesta, syö ja käy koulussa, töissä, asiolla jne. Eli jos seurustelee eläimen kanssa vaikka jopa 4 tuntia päivässä, on eläin silti yksin 20 tuntia. Eli silloin laumaeläin viettää erittäin yksinäistä elämää. Tuo että yksinäinen eläin kiintyisi enemmän ihmiseen, on mun mielestä juuri sitä ikävää ihmisen itsekkyyttä, valitettavasti vieläpä yleistä. Tuskin meistä ihmisistäkään kovin moni haluaisi elää vuosia näkemättä yhtään lajikumppania vaikka olisi kuinka kiintynyt toisen lajisiin. Kanin häkkikin on usein vastaavaa kokoa kuin ihmisillä vessa, viihtyisittekö vessassa vuosia vaikka joku toisenlajinen kävisikin moikkaamassa ja ruokkimassa?

Ja sori kärjistys, mua vaan oikeesti harmittaa kun meiltäkin usein koitetaan hankkia eläintä elämään yksin ja oon siihen niin kyllästynyt, että en aiheesta saa kovin kauniisti sanottua. Selvyydeksi varmaan vielä mainittava, että tarkoitus ei ole suututtaa eikä tässä ole mitään henkilökohtaista kenellekkään.
Ok. Otan sitten vähintään kaksi ankkaa, ovat sitten onnellísempia. :smt002
-Kyyhky-

Viesti Kirjoittaja -Kyyhky- »

pronssari (ja muillekin)- kyllä meille vanhempikin hanhi käy jos vaan on nopea tottumaan hoitajaan ja ruokkijaan. :smt003

Muok,muok.
Päädyttiin nyt sitten tekemään ainakin väliaikainen tarha ankoille. Kuinkas korkean teen tarhaverkosta?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Meillä ankat pysyvät ihan 60 cm aidan sisälläkin, jos on reilun kokoinen alue, missä on kaikki tarpeellinen. Tuntuvat pitävän aitaa enemmän henkisenä rajana, voisi olla että pysyisivät pelkkien parin narunkin takana. :smt005 Jos ihan varma haluaa olla, niin ehkä 1m on jo varmuuden maksimointia.

Mä hankin laumaeläimiä aina siten, että niillä on lajitoveri. Ja mua säälittää ja harmittaa ihmiset, jotka pitävät yksinäisiä eläimiä aika itsekkäistä syistä: että saavat itse tuntea itsensä tarpeellisiksi ja rakastetuiksi, kun yksinäinen eläin mankuu huomiota? Mulla jos on joku eläin hetken aikaa jostain syystä ollut yksin, niin masennuksen merkit ovat aivan selvät, vaikka kuinka itse olisi kaverina ja hoitamassa. Mäkin vietän todella paljon aikaa eläinten kanssa, mutta onhan se nyt aivan eri asia, että eläin saa esim. nukkua "varpaat vastakkain" lajitoverinsa kanssa. (Mä kuitenkin nukun ihan oman lajitoverini kanssa..)
-Kyyhky-

Viesti Kirjoittaja -Kyyhky- »

Mitäs mieltä olette jos vaan päästän noi ankat ulos vapaaksi ja 'paimennan' ne lammelle?
Ei kai ne sieltä lammelta muille maille lähde? hmmm.. Muutakaan ideaa en keksi, kun uutta lampea on hankala edes suunnitella.
Kannattaisiko aidata lampialue? Petojenkin takia ja sit eivät ainakaan karkaisi.. :smt017
Jos sun kanat on

Viesti Kirjoittaja Jos sun kanat on »

Nyt on pekkikseltä tulossa ankka lapsia ja kysymyksiä tulvii päähän ennätys tahtia. Tuo olut hiiva mietityttää, että minkä ikäisiksi asti sitä ankoille syötetään ja kuinka paljon päivässä? Niin ja minkä ikäisinä ankat voi siirtää pysyvästi ulkotarhaan asumaan (oon rakentanut :smt077 hienon mökin niille ulos tonne tarhaan) ja lisää tulee, minkä ikäinen ankka saa uida jo ihan täyttä päätä, nottei tarvi peljätä että kylmettyy tahi hukkuu?
Vastaa Viestiin