Meillä on sulat tulleet ihan samaa tahtia kuin hiltan tipusilla nyt.
Hautojia täälläkin
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
smari
-
Muusa
Mutta toisaalta, jos ilma on kylmempää viettääkö ne tiput enemmän aikaa emon alla lämpimässä?HiltaHelikopteri kirjoitti:näyttää, että syystiput höyhentyvät hitaammin kuin keväälliset, vaikka luulis olevan just toisinpäin…
Vaikka, kun mietin sitäkin, että olenko ottanut tipuilta liian aikaisin lämpölampun pois. Kun joku jossain topicissa mua moittikin siitä että kovin pieninä jätän tiput yöksi nukkumaan ilman lamppua läjässä vain toisiaan lämmittäen. Niin ihan samaa tahtia meillä on nuo emon hoitamat tiput höyhentyneet, Vuokko kun on kaksi poikuetta hautonut tänä vuonna. Kai se on sitten vaan niin rotu/kantakohtaista miten ne höyhenet kehittyy. Aika jännä vaan miten näinkin isoja eroja siinä on!
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
^Tuommoista kirjoittelin n. kk sitten ja nyt tilanne on se, että Fiola-faverolle on lösöttänyt tiiviisti pesässä kaksi vrk:tta. Eilen se oli nyhtänyt koko mahansa paljaaksi...onpa hirmu läjä höyheniä pesän pehmusteena. Täytyy sanoa, että kylläpä se pitkään ja hartaasti suunnitteli haudontaa! No-hautokoon nyt sitten. Mä en raski mitään jääpaloja sen alle tunkea.HiltaHelikopteri kirjoitti:Mitäköhän Fiola-kana meinaa? Se on ruvennut rääkymään hyvin pahalla äänellä vähän joka käänteessä kaikelle mahdolliselle. Pesässä viihtyy liian pitkään munintareissulla. Eilen kyllä vielä munan teki. Pikkusen "pahoja" aavistelen, mutta jospa menisi ohi sen tipuhaaveet. Mä en enää tähän aikaan vuodesta uusia välttämättä haluaisi. Tuntuis, että kevät/kesätipuilla olisi paremmat lähtimet, kun saisivat aurinkoa ja luonnonantimia...
-
Suvianne
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
-
Suvianne
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Fiolan alla on ruvennut tapahtumaan. Siellä köllii seitsemän suurta, valkoista munaa. Läpivalaisin tänään, tasan kolmen vuorokauden haudonnan jälkeen ja jokaisessa näkyi selvästi verisuonet 
Kiitokset kuukernupille munatoimituksesta! Nämä onkin mielenkiintoista miksausta...isukkina savitaipaleen maatiaiskukko ja emoina valkoiset LSL-hybridit. Jännityksellä odottelen, että minkä näköisiä tipuista tulee!
Kiitokset kuukernupille munatoimituksesta! Nämä onkin mielenkiintoista miksausta...isukkina savitaipaleen maatiaiskukko ja emoina valkoiset LSL-hybridit. Jännityksellä odottelen, että minkä näköisiä tipuista tulee!
-
Suvianne
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Kaino on jo nukkunut pari yötä orrella!
Meimin tiput ovat viisiviikkoisina. Molemmat favet ovat varmistuneet kukoiksi. Mokomat! Oikeesti ne on kyllä mainioita jannuja…haluavat jatkuvasti olkapäälle ja pään päälle! “Brahmarolle”-miksaus vaikuttaa kanalta, mutta katsotaan nyt.

Kumpikos tämä olisi? Itse pidän kukkona…viimekeväinen kultabrahmakukkelis oli aikalailla samanlainen.

Entäs tämä sitten? Pientä toivetta kanasta elättelen…lyhyempi, matalampi ja vaaleampi harja kuin toisella, mutta kun tämä väri on mulle uusi tuttavuus.

Kumpikin on kyllä vielä ihan töpöpyrstöisiä...onkos se kukon merkki?
Meimin tiput ovat viisiviikkoisina. Molemmat favet ovat varmistuneet kukoiksi. Mokomat! Oikeesti ne on kyllä mainioita jannuja…haluavat jatkuvasti olkapäälle ja pään päälle! “Brahmarolle”-miksaus vaikuttaa kanalta, mutta katsotaan nyt.

Kumpikos tämä olisi? Itse pidän kukkona…viimekeväinen kultabrahmakukkelis oli aikalailla samanlainen.

Entäs tämä sitten? Pientä toivetta kanasta elättelen…lyhyempi, matalampi ja vaaleampi harja kuin toisella, mutta kun tämä väri on mulle uusi tuttavuus.

Kumpikin on kyllä vielä ihan töpöpyrstöisiä...onkos se kukon merkki?
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Laitanpas meidän kuulumisia. Jännää miten erilailla emot vieroittavat tipunsa. Meeri ei ole mun nähteni tehnyt elettäkään vieroittaakseen Kainoa, joka on nyt 3kk. Mutta Meimi vieroitti tipunsa jo 6-7 viikkoisina ja hirveän shown kanssa. Ihan kylmäsi katsoa, kun jos nokkiminen ei auttanut, niin hyökkäsi päin! Aloitti jo muninnankin.
Fiolalle kuoriutui tänään, tasan 20:n haudontavrk:n jälkeen eka tipu ja mä onnistuin näkemään sen kuoriutumisen! Syöttelin ja juottelin mammaa pesään ja se nousi sen verran koholleen, että pääsin näkemään, kun vaaleankeltainen tipi pungersi ulos ahtaasta vankilastaan
Fiolalle kuoriutui tänään, tasan 20:n haudontavrk:n jälkeen eka tipu ja mä onnistuin näkemään sen kuoriutumisen! Syöttelin ja juottelin mammaa pesään ja se nousi sen verran koholleen, että pääsin näkemään, kun vaaleankeltainen tipi pungersi ulos ahtaasta vankilastaan
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija