Evira varoittaa netissä myytävistä broilerin untuvikoista

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Suvianne

Re: Evira varoittaa netissä myytävistä broilerin untuvikoist

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Vielä tosta varastelusta :smt005 Minun sukulaisia siis varastaa autoja ja ajaa poliiseja karkuun ja on ajanut poliisin päällekkin ja on varastanut huumeita varten niiiiiin paljon tavaraa.... Ja aina vain jatkuu ja jatkuu
Veljeni laittaa turvallisuus puolella samoja naamoja yhä uudelleen ja uudelleen poliisin takakonttiin

Olen nähnyt kahden sukúlaiseni ajavan ammatikseen raskaita ajoneuvoja huumeiden vaikutuksen alaisena, poliisin seurannassa, kenenkään puuttumatta, koska pitää saada se iso kala kiinni..
Olen nähnyt kaiken sen rikollisuuden annettavan anteeksi kun jätkä vasikoi miehen joka kohta on kuitenkin vapaalla jalalla...

Olen käyny linnassa vierailulla kun jätkä istuu lyhyttä tuomiota törkeestä pahoinpitelystä...

Jotenkin vaan joku Rossin ostelu ei mua kuohuta niinkuin jotain kukkahattutätiä. Ketään ei satutettu ja ostajat toimivat kuitenkin pahaa tarkoittamatta ja hyvä mielessä.

Ainut jota voi haukkua vastuuttomaksi ja tyhmäksi on minusta myyjä.
Suvianne

Ja miettikää sitä, että annetaan ajaa 60 tonnin vehettä amfetamiinin vaikutuksen alaisena?? Ja poliisin täysin tietäen, koska puhelin oli kuuntelussa. Ja se on ihan varma, että puhelin oli kuuntelussa, koska mieheni oli mukana oikeudenkäynnissä, missä keskustelut soitettiin nauhalta?? Menee offtopiciksi, mutta minusta on aika rikollista puuhaa tämäkin...
Kotkotin

Viesti Kirjoittaja Kotkotin »

Tämä koskettaa myös muita kuin rosseja ostaneita siis kaikkia, jotka ovat Tähkäpäältä, Ampsun kanalasta tai Tammearulta jotain ostaneet. Laitoin myydään ja ostetaan-osastolle oman versioni. Ovatko muut ostajat hissukseen, ettei heidän tarvitsisi ruveta toimenpiteisiin? Olisi hyvä tietää myös hänen 10 nimimerkkiään, että tietäisivät muutkin varoa. Aika rehellistä puuhaa, jos tarttee perustaa useita nimimerkkejä yhteen foorumiin? Hän jatkaa toimintaa edelleen vapaana.
MariaK

Viesti Kirjoittaja MariaK »

Onhan se tietysti pienempi paha ostaa rosseja kuin aja amfetamiinin vaikutuksen alaisena, kieltämättä.. mutta joo, jos ei broileriteollisuudesta mitään tiedä niin eihän sitten voi tiedä rikkovansa lakiakaan.
Suvianne

MariaK kirjoitti:Onhan se tietysti pienempi paha ostaa rosseja kuin aja amfetamiinin vaikutuksen alaisena, kieltämättä.. mutta joo, jos ei broileriteollisuudesta mitään tiedä niin eihän sitten voi tiedä rikkovansa lakiakaan.
Tää on niinku asian ydin.

Onko oikeasti hyötyä nyt tappaa näitä kanoja jokka on hankittu aikoja sitten? Tai vaikka näitä rosseja?
Eli jos joku olis asiasta hiljaa, pitäs kanat karanteenissa, niin aiheutusko siitä oikeesti ees mitään haittaa??

Koitan vain miettiä ja pohdiskella sisintäni, että ilmoittaisnko vai enkö? Rehellisesti sanottuna, en ole varma. Ehkä ajattelisin, että vahinko on jo tapahtunut ja omatekoinen karanteeni riittäs!!??
MariaK

Viesti Kirjoittaja MariaK »

Mikäli tietää omistavansa laitonta "tavaraa", niin sen ilmoittamatta jättäminen on sitten jo ihan tietoinen lainrikkomus. Ja viimeistään siinä vaiheessa on ihan turhaa selittää mistään tietämättömyydestä yhtään mitään, myöskään niille viranomaisille..
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

VÄlihuomio tänne kun tuohon listaan ostaneista ei saa kommentoida muuta, että näköjään kaksi niitä on vaan ostanut tähän mennessä, hatunnosto Maattarille ja Paltsille rehellisyydestä!
Räpylä

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Aikuiset ihmiset lukee toistensa kirjoituksia kuin piru raamattua ja riitelevät... Purkakaa energianne mielummin vaikka myyjän moittimiseen, sehän tässä se suurin konna on. Vastausta lienee häneltä turha oottaa (ja sekös akkoja pännii kun vastapuoli ei lähdekään kaakatukseen mukaan...)
kikka

Viesti Kirjoittaja kikka »

"VÄlihuomio tänne kun tuohon listaan ostaneista ei saa kommentoida muuta, että näköjään kaksi niitä on vaan ostanut tähän mennessä, hatunnosto Maattarille ja Paltsille rehellisyydestä!"

Voi hyvät pyhät....ketä varten tuo nimilista on tehty - kuka siitä hyötyy? Miksette samantien laittaneet kahta eri listaa; me viisaat, jotka emme ostaneet rosseja, ja me tyhmät jotka ostimme rosseja? Sitä vartenhan tuo lista kai on, että vahingoniloiset vielä pääsevät mässäilemään aiheella...vai mikä sen tarkoitus on? Pitääkö vielä vääntää veistä haavassa ja julkisesti kirjoittaa joka keskusteluun, joka asiaan liityy että minä, minä, ostin ostin... olin tyhmä, myönnän myönnän? Itse en ainakaan nimeäni listaan käy kirjoittamassa, jokainen sen voi jo halutessaan lukea aikaisemmasta viesti ketjusta, jossa rosseja varailtiin, että minä niitä varasin ja niitä sain. Ja jos minua ei kiinnosta sen jälkeen asiasta julkisesti vouhottaa se on oma asiani. Koko juttu sapettaa muutenkin ihan riittävästi, olen saanut jo sähköpostiini täysin tuntemattomilta ihmisiltä neuvoja, uhkailuja, kyselyjä jnejne. Tästä syystä poistin profiilistani blogini osoitteen, josta yksityinen sähkikseni löytyy - ettei tarvitse tuota törkypostia lukea! Moni varmasti varasi lintuja yksityisviestillä, ja se ei kuulu kenellekkään jos ei halua asiasta toitottaa koko maailmalle. Eniten harmittaa se, että suunnitelma omasta broilerikasvatuksesta meni nyt ketuiksi, vaikka en minäkään hyväksy myyjän valehtelua tipujen alkuperästä. (Onko se muuten varmaksi todistettu että myyjä oli tiput Virosta tuonut, vielä pari päivää sitten hän ainakin vastasi minulle puhelimeen ja vakuutti edelleen että linnut ovat suomesta). Ja tosiaan, jos joku rohkea :smt023 uskalsi tiput pitää ja saa siitosmunia, niin minäkin ilmottaudun heti munanostajaksi. Ostakaa te muut kaupasta näitä valmiita broilerisuikaleita, jotka ovat (?) teidän mielestänne eettisesti paremmin kasvatettuja....Itselleni oli ainakin syy miksi niitä halusin juuri se, että kaupan läskitiskin tuotteet eivät kiinnosta, vaan haluan itse kasvattaa mitä syön. Hetkeäkään en usko, että tipuista löytyy mitään tautia, olisivathan ne olleet jo poliisien kanssa ovella jos evira olisi jotain vaarallista löytänyt. Ensimmäiset tiput menivät kuitenkin ostajille jo 14.5.13. Eikö ihmisillä ole nyt oikeasti mitään muuta tekemistä kun roikkua netissä ja luoda hysteriaa kirjoittelemalla tänne....hankkikaa ihmiset elämä, tai elääkää ainakin omaa elämäänne, jokainen vastaa itse teoistaan eikä ole selitysvelvollinen kenellekkään. Kaikki ihmiset eivät ole sellaisia että haluavat kertoa kaikista asioistaan netin keskustelupaltoilla tai facebookissa.

Ja ps. Kanakyselijöille, en myy nyt kanoja tällä hetkellä, koska minulla ei yksinkertaisesti ole myydä niitä, eikä siis siksi, että olen sekaantunut hämäriin broilerikauppoihin. Laitan kyllä taas myynti-ilmoituksen kun tipua pukkaa hautomakoneesta. Ja ostajille löytyy paperi, että kanat on terveiksi tutkittuja, kiitos ja aamen. Hyvää kesää kaikille muillekkin kana kasvattajille, aina ei mene kaikki niinkuin on suunnitellut, vaikka itse kuvittelee toimivansa oikein ja rehellisesti niin kaikki muut eivät aina niin tee!
mokomaki

Viesti Kirjoittaja mokomaki »

tuohon kikan juttuun vain sen verran, että joka rosseja vastustaa nii ei niitä syö, oli sitte vaikka itte pirun tekemänä punaviini marinaatissa!

mutta tuosta on turha jauhaa sen enempää, toisten haukkumisella ei ainakaan päästä puusta pitkälle! Voi miettiä niin että vaikka miten moittii toista niin jos sillä ei saavuta mithän nii onko järkeä?

Semmonen olo jo että täällä varmaan jos poika joutuu tappehlun nii äitit mennee vetelehmän vielä lissää naamalle,että oppii ainaski :smt018
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Voi jeesus sentään että kaikki kirjoitukset pitää kääntää negatiivisesti :smt013 Tyhmäksihän minä olen ketään haukkunut, mutta olisi vain asiallista ilmoittaa jos rosseja omistaa, mutta kun jättää ilmoittamatta voi jatkaa lintukauppojaan normaalisti vai??? Lähinnä siksikin lista on että ne tilat joilla ollaan karanteenissa voivat myös tuoda julki että jos on lintuja varattu niin ei voi ostaa eikä myydä...

samperi että noita tekstien kääntäjiä piisaa kyllä

* muoks... ja kummastuttaa että vielä lasketaan "leikkiä" aiheella joka on yksin tähkäpään syy, mutta kuitenkin aika vakava paikka ja että tarjoudut Kikka ostamaan julkisesti munia jos joku tipunsa jemmaa :smt019 Ei jeesus sentään...
Viimeksi muokannut sannikki, 25 Touko 2013, 18:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
rilla

Viesti Kirjoittaja rilla »

Kikka:

Hyvä kirjoitus. :smt023
Haaveilija

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

kikka kirjoitti:"VÄlihuomio tänne kun tuohon listaan ostaneista ei saa kommentoida muuta, että näköjään kaksi niitä on vaan ostanut tähän mennessä, hatunnosto Maattarille ja Paltsille rehellisyydestä!"

Voi hyvät pyhät....ketä varten tuo nimilista on tehty - kuka siitä hyötyy? Miksette samantien laittaneet kahta eri listaa; me viisaat, jotka emme ostaneet rosseja, ja me tyhmät jotka ostimme rosseja? Sitä vartenhan tuo lista kai on, että vahingoniloiset vielä pääsevät mässäilemään aiheella...vai mikä sen tarkoitus on? Pitääkö vielä vääntää veistä haavassa ja julkisesti kirjoittaa joka keskusteluun, joka asiaan liityy että minä, minä, ostin ostin... olin tyhmä, myönnän myönnän?
Mietinpä itsekin, että mikähän on tuon listan "tarkoitus"... Eiköhän ne, jotka ovat broilerinsa saaneet (varaaminenhan ei sitä vielä tarkoittanut), pidä ihan itse tilansa karanteenissa ja on myymättä sieltä mitään. Ja ostaja voi ostaa munansa/lintunsa oman epäluulonsa asteen mukaan siltä, keneltä uskaltaa - eli vain sellaiselta, joka on vastustanut henkeen ja vereen rosseja ja ostaja vielä tarkistaa tilat vai uskaltaako ostaa peräti sellaiselta, joka on varannut broilereita, mutta omien sanojensa mukaan ei ole niitä saanut/lopulta hankkinutkaan. Tästä hommasta viisastuneena en aio ostaa munanetin myyntipalstalta enää mitään. Olen nähnyt "livenä" kolme munanettiläistä ja heiltä uskallan ostaa, parilta "tuntemattomalta" olen ostanut munia, mutta ilmeisesti fb:n perusteella vaikuttavat ihan normaali-ihmisiltä. Ja toisekseen, en taida myöskään myydä mitään tämän palstan kautta, jos nyt sattuisi joskus olemaan jotain myytävää.

Nuo vanhat keskustelut kanojen hoidosta ovat hyviä.

Se positiivinen tuossa listassa on, että sinne ei sentään ollut valmiiksi listattu nimimerkit, jotka ovat linnut varanneet, kuten arvelin lukiessani otsikon.
Räpylä

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Aika reteesti kirjoitatte koko kansan luettavaksi nettiin rikosjuttuja ymv, viittaan esim. Suviannen teksteihin huumejutuista, jotka ei liity rosseihin... mitenkään.
kikka

Viesti Kirjoittaja kikka »

Sannikki, tuon takiani en kovinkaan usein kirjoittele netissä palstoilla (vaikka niitä luenkin), koska kirjoitukset on NIIN helppo käsittää väärin jos ei tunne ihmistä. Jos sua oikeesti kiinnostaa, voin kertoa - että uskallan jatkaa huoletta kanakauppojani, koska Rossini olivat fyysiseti aivan muualla kun kotitilalla. Koska olen MTT poikastuottaja, en voi pitää muita rotuja kanalassani, kyseisestä syystä lopetin juuri Silkkikanojenkin kasvatuksen. Pointtini oli se, että kenenkään ei ole pakko kirjoitella nimiään mihinkään listaan, jos ei halua julkisesti kertoilla tapahtumistaan. Ja mietin mikä idea listalla yleensä on? Jos sinne joku haluaa nimensä laittaa, se ei minua haittaa- lähinnä hikeennyin siitä että syyllistetään niitä, jotka eivät sinne nimeään laita. Sitä voi sitten miettiä kukin itsekseen oliko se vitsi vai että ilmottauduin siitosmunien ostoon.......tosin tämän episodin jälkeen niitä kukaan tuskin kehtaa julkisesti tarjoilla.
Vastaa Viestiin