Noniin nyt on taas muutama viikko vierähtänyt ja tiput kasvanut hurjalla vauhdilla Kuvat sain jotenkin otettua, joten osaisiko joku sanoa kumpia nuo ovat??
Kanoja vai kukkoja??
Hellan lettas kirjoitti:ompa ne hienoja! toinen on isompi,kuin toinen??? oisko sitte kukko ja kana??? Mulla ei ole ollut viiruja koskaan,mutta heitin lonkalta!
Joo toinen on reilusti isompi kuin toinen Toivon että olisi kukko ja kana, joten saisin sitten uusia munia ilmatteeksi haudontaa
Miten ahkeria viirut on hautomaan itse??
vaikka viiruista ei kummemmin tietoa ole niin ilmeisesti ei haudo itse. Voiko kokoero johtua että isompi kuoriutui aiemmin? Kanatipuilla en kokoon ole nähnyt suurta eroa päivän välillä mutta ankois jo 12tunnin ero tekee kauhean ihmeen ja on suuri koko ero. Ankkojen suhteen en siksi ole uskaltanut lähteä veikkaan kuka on kukakin kun on tuo ero niin suuri vaikka kuoriutuminen pienellä erolla. Näyttää vaan vaikuttavan kovasti
Minusta tuommoinen kokoero voisi viirulla olla normaalia jos on pari päivää eroa kuoriutumisessa.
Meillä on jäänyt rääpäleeksi muutama viimeisenä kuoriutunut/autettu. Tuossa aiempana tinttuli taisi jo todetakin että myöhään kuoriutuneet tiput on usein heikompia, ne ovat vielä olleet kuluttamassa energiaa kuoriutumiseen kun "sisarukset" ovat jo tankkaamassa ruokaa ja vettä. Yksi tuommoinen eli meillä aikuiseksi, useamman kuukauden ikäiseksi, mutta se oli puolet pienempi kuin muut. Oli kana, mutta ei kuitenkaan alkanut munimaan. Sitten meni tosi passiiviseksi ja selvästi oli jotain vikana, ja päätettiin lopettaa
Tänään yritin ottaa kuvia viiriäisten rintasulista, mutta en onnistunut. Toinen tipu räpiköi niin että siipi taisi murtua
Roikottaa siiven ala osaa alempana kuin toista. Miten tälläinen parantuu vai parantuuko?? Kummallakaan viiriäisellä ei ole pilkkuja lainkaan rinnoissa.
5vk tuli täyteen, niin koska nuo alkavat munimaan jos alkavat???
Jos ei pilkkuja ole, niin sulla ilmeisesti kaksi kukkoa (edelleen siis, jos värit oli villi ja kulta)
Jos siipi oikeasti murtui, niin EL saattaisi voida lastoittaa sen paikalleen ja nuorella se paranisiskin. Muussa tapauksessa se luultavimmin luutuu väärään asentoon.