Ankkojen hankinnasta??
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Uso jo mimmi . ei se vielä haudo.. sitten kun alkaa haudonta emo saattaa kökkiä parivuorokautta niin että et sitä nää, SE LOPETTAA muninnan.. niin kauan kuin munia lisääntyy, ei haudonta oo käynnissä,Mikään lintu ei haudo jos se munii ja jos se munii.. niin sitten se ei vielä osaa hautoa/pysty ja PISTE.. .. nyt jo veikkaan että viikko viel'.. tai sitten ei vielä nyt SYKSYLLÄ.. tai ei koskaan.. kuka noista tietää..Niitä EI voi pakottaa..
Tota,... kyllähän jotkut lintulajit aloittaa haudonnan ekastakin munasta, mutta niitten poikaset ei sitten kuoriudu yhtäaikaisesti. Vaikka jotkut pikkulinnut
No, hauska kummiskin kuulla miten homma etenee ankoilla. Mulla on vieläkin suru puserossa omieni vuoksi
Ikävä on kova.
Eikä unelmamien tilaakaan tahdo löytyä
Tosin mä taidan olla kärsimätön kun ei olla kuukauttakaan sitä etsitty. Eilen käytiin katsomanssa yhtä taloa melkein hehtaarin tontilla. Mutta pyyntö oli sellaset 30-40000e liikaa! Kauheat remontit olis pitänyt tehdä, ja kovaliikenteinen tie ihan vieressä. Noh, ehkä tää tästä pikkuhiljaa.

No, hauska kummiskin kuulla miten homma etenee ankoilla. Mulla on vieläkin suru puserossa omieni vuoksi

Eikä unelmamien tilaakaan tahdo löytyä

Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Ankoista ja hanhista kannatta lukea kirjasta: Veden aateliset: kesyjen vesilintujemme hoito. Tai nimi oli jotain tuollaista.
Meillä oli vaakuttimilla koko ajan saatavilla kauraa, tai kauran ja valmisrehun sekoitusta. Pikkuisena pikkupunahelttaa. Lisäksi omia keitoksia, esim. perunankuoret keitetyttynä kaurapuuron seassa, raejuustolla, piimällä tai muikuilla höstetytn'ä. Pitää vaan olla tarkkana ettei ankat liho liikaa, jos saavat paljon liikkua niin sitten vaara on pienempi.
Ankat tarkenevat pakkasenkin puolella, kunhan pitopaikka on kuivitettu hyvin (ettei räpylöitä palele) ja sulaa vettä on saatavilla. Itse pitäisin niitä talven siinä +5-10 asteen tienoilla, ja ulkoilumahdollisuus olisi hyvä olla olemassa ainakin leutoina talvipäivinä. Uimapaikan voi sitten vaikka pistää pihalle
Meillä oli vaakuttimilla koko ajan saatavilla kauraa, tai kauran ja valmisrehun sekoitusta. Pikkuisena pikkupunahelttaa. Lisäksi omia keitoksia, esim. perunankuoret keitetyttynä kaurapuuron seassa, raejuustolla, piimällä tai muikuilla höstetytn'ä. Pitää vaan olla tarkkana ettei ankat liho liikaa, jos saavat paljon liikkua niin sitten vaara on pienempi.
Ankat tarkenevat pakkasenkin puolella, kunhan pitopaikka on kuivitettu hyvin (ettei räpylöitä palele) ja sulaa vettä on saatavilla. Itse pitäisin niitä talven siinä +5-10 asteen tienoilla, ja ulkoilumahdollisuus olisi hyvä olla olemassa ainakin leutoina talvipäivinä. Uimapaikan voi sitten vaikka pistää pihalle

Nooo.. meillä ainaskin oli uimapaikka ulkona talvella kun olin teini ja meillä oli ankkoja kaupungissa autotallissa
Laitettiin ulos leutoina päivinä uimasoikko ja siihen lämmintä vettä. Hmmm. . räpylöitä kyllä taisi välillä paleltaa, kun pihalla ei kuitenkaan mitään olkia ollu. Eli olkia tms. uimapaikan läheisyyteen niin ei räpylöille tule kylmä.
vaakuttimet on ihania, suosittelen
!Jokos teillä on maaseutupaikka katsottuna?

vaakuttimet on ihania, suosittelen

On paikka valmiiksi katsottu ja nyt odotellaan puhelua, päästäänkö potkaisemaan kaupukkipölyt lahkeista.
Mieli tekisi jo nyt ottaa tähän rivitalokämppään vaikka mitä vaakkuja.
Mutta en sit tiedä mitä noi naapurit sanois kun takapihalta kuuluis kotkotusta tai vaak vaak.
Viiriäisiä nyt olen etsimässä.

Mieli tekisi jo nyt ottaa tähän rivitalokämppään vaikka mitä vaakkuja.

Viiriäisiä nyt olen etsimässä.

hihi, meillä oli edesmenneet vaakut poikasina kylppärissä kerrostalossa
Pelotti, että ne rupee piipittämään vaativalla kutsuäänellä keskellä yötä niin ettei kukaan naapureista saa unta. Mutta onneksi kukaan ei tainnut kuulla mitään, ainoastaan liikkui villi huhu että jollakin on talossamme ankkoja. Kun kerran yksi lapsi näki ne kun tultiin ankkojen kanssa mökiltä 
Mä olen ihan kade, tahdon kanssa maalle! (onneksi mieskin tahtoo
)

Mä olen ihan kade, tahdon kanssa maalle! (onneksi mieskin tahtoo

Ei ne koko ikäänsä ollu. Siis tämän kevään poikaset oli hmm.. ehkä n. kuukauden ikäiseksi. Sen jälkeen ne oli pari viikkoa mun mukana työmatkalla
Siellä kun oli niille erinomaiset tilat
Sen jälkeen ne sitten jo pärjäskin ulkona vanhempieni mökillä. Ja syksyllä ne meni talvihoitopaikkaan, jossa peto oli päässyt niiden kimppuun aitaukseen
Minun pikkuiseni..

Valman olemassaolo lohduttaa joo. Mutta omiakin piiperoita on ikävä.
Se kirja on muistaakseni julkaistu joskus 90-luvulla, joten sitä tuskin enää uutena saa (kerro jos löydät sen jostakin). Samoilta tekijöiltä on joku kanakirjakin. Hitsi, mä haluaisin jonkun kotieläimistä yleisesti kertovan kirjan (kuinka niitä hoidetaan, millasia ne on), mutta en ole vielä sellaiseen törmännyt. Lapsille suunnattuja kyllä on. Mutta törkeitä virheitä niissä! Yhessäkin on ankkojen kohdalla vaikka kuinka kuvia, mutta melkein kaikki kuvat oli otettu hanhista!
Mimmi: vieläkö munat on lisääntyneet?
Se kirja on muistaakseni julkaistu joskus 90-luvulla, joten sitä tuskin enää uutena saa (kerro jos löydät sen jostakin). Samoilta tekijöiltä on joku kanakirjakin. Hitsi, mä haluaisin jonkun kotieläimistä yleisesti kertovan kirjan (kuinka niitä hoidetaan, millasia ne on), mutta en ole vielä sellaiseen törmännyt. Lapsille suunnattuja kyllä on. Mutta törkeitä virheitä niissä! Yhessäkin on ankkojen kohdalla vaikka kuinka kuvia, mutta melkein kaikki kuvat oli otettu hanhista!
Mimmi: vieläkö munat on lisääntyneet?