Kalkkunoista
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Re: Kalkkunoista
joo kiitti vinkistä.
joo en aatellu nyt ostaa ku poikasia jos niitä nyt tulis myyntiin. Ja sit katsoa että kuinka moni niistä on kukkoja et pistäis "ylimääräiset" paistiksi... tarkoititko muuten hinnalla poikasten vai aikuisten hintaa?

No niin
Tuolla ne nyt piiskuttaa, elämäni ensimmäiset omat kalkkunat! Kolmepäiväisiä butin poikasia kymmenen kappaletta. Saas nähdä mihin niiden kanssa päädytään...

Meillä on nyt reilu parikuisia pronsseja neljä ja kahdeksan seitsemänviikkoista buttia. Ja butit on melkein tuplaten suurempia kuin pronssit.. Kyllä huomaa kumpi on lihantuotantoon jalostettu.
Tarkoitin aikuisten hintoja. Luulisin että poikasten hinnat lähtevät paristakympistä, iästä riippuen.
juujuu. no pitää seurailla myynti-ilmoituksia jos niitä nyt sattuis tuleen myyntiin..
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Onnea siimikselle ja Suwitsulle kalkattihankinnoista! Ne ovat mukavia lintuja
Sitä ihan pikkupoikasvaihetta lukuunottamatta hyvinkin helppohoitoisia!

Voi JEHNA! Kalkatit voi oikein hyvin, mutta miksei kukaan varoittanut, että ne on noin söpöjä?!
Miten mä ikinä saan ne hengiltä ens syksynä?! Mä olen nyt pari päivää suunnilleen istunut nenä lasissa tuolla (joo joo, pidä etäisyyttä ruokaeläimiin, niinpä niin!) ja kalkatit kuikuilee lasin toisella puolella kaulat pitkällään ja silmät suurina ja yrittävät nokkia mun nenää lasin läpi
Ne on ihan uskomattoman ihania?!
Mun ainoa pelastus on, että nehän muuttuu sitten sika rumiksi ja muutenkin tosi epämiellyttäviksi sontalingoiksi, niinhän se oli..?
Olihan?

Mun ainoa pelastus on, että nehän muuttuu sitten sika rumiksi ja muutenkin tosi epämiellyttäviksi sontalingoiksi, niinhän se oli..?

Valitan siimis, kalkkunat pysyy aina yhtä sydäntä särkevän ihanina vaikka kasvavat kuinka isoiksi ja rumiksi hyvänsä.
Meillä niillä on niin mahtava luonnekin että ei raski niistä luopua. Tosin mulla on vaan kaks joten ne ottaa ehkä enemmän yksilöinä kuin jos olis iso parvi?

Meillä niillä on niin mahtava luonnekin että ei raski niistä luopua. Tosin mulla on vaan kaks joten ne ottaa ehkä enemmän yksilöinä kuin jos olis iso parvi?

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Ehei, ei se noin olesiimis kirjoitti:Mun ainoa pelastus on, että nehän muuttuu sitten sika rumiksi ja muutenkin tosi epämiellyttäviksi sontalingoiksi, niinhän se oli..?Olihan?

MuokkelisKuokkelis: Tulipa vielä mieleen kysyä, että onko muiden kalkkunat munineet "albiinomunaa" eli sellaista, josta pilkut puuttuvat kokonaan? Meillä toinen akka teki semmoisen ihmetyksen aiheen tänään! Tiedän, että esim. viiriäisiltä "unohtuu" silloin tällöin munien pilkutus, mutten ole missään törmännyt siihen, että kalkkunoillakin voisi käydä näin...
Me jouduttiin yksi butti lopettamaan eilen, oli selvästi pienempi alusta asti kuin muut (siis tän pari viikkoa kun on meillä ollut) ja sen jalat oli mun mielestä jokseenkin oudon näköiset, eivät olleet kasvaneet ihan niin kuin kuuluisi. Toiset olivat sitten kaiken lisäksi nokkiineet pienintä ja oli aika huonon näköinen. Loput seitsemän kyllä näyttää kasvavan hyvin
Ja vähän samaa murhetta kuin siimiksellä, miten ihmeessä näistä raaskii syksyllä luopua? Meille sitten onneksi jää vielä noi pronssit 

Voihan kehveli. No mulla on kyllä (ainakin vielä, kop kop) noita se kymmenen kappaletta, että ehkä mä olen syksyyn mennessä kyllästynyt kantamaan ruokaa ja vettä niille ja varmaan kymmenen jo sontiikin aika tavalla... Että enköhän mä ainakin osan saa niistä hengiltä sitten.
Vaikka eipä mulla ole noille talvitilaakaan - noi butit ei varmaan ole niin kylmänkestäviä kuin mustat ja pronssit. Kanalaan ne ei mahdu.
Multahan karkas vallan mopo ja tilasin 15 ankan munaa (kiitos hellu
). Ne on tuolla koneessa nyt. Jos puoletkin kuoriutuu, niin olen lirissä
Pariskunnan voisin ajatella pitäväni talven yli, mutta en isoa parvea kyllä... Sama kalkkunoiden kanssa, vaikka butteja taitaa olla aika turha jättää siitosparia, kun ne ei kai lisäännyt kuin keinosiementäen, eikös se niin ollut?
Vaikka eipä mulla ole noille talvitilaakaan - noi butit ei varmaan ole niin kylmänkestäviä kuin mustat ja pronssit. Kanalaan ne ei mahdu.
Multahan karkas vallan mopo ja tilasin 15 ankan munaa (kiitos hellu

Ei se keinosiementäminen mielestäni ollut kummoinen juttu (viisaana vieressä kattelin)
Joku joka osa jos sen neuvois vois onnistua jopa multa. Mutta se kokoero kai noilla buteilla hankalaoittaa asiaa
Joku joka osa jos sen neuvois vois onnistua jopa multa. Mutta se kokoero kai noilla buteilla hankalaoittaa asiaa

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Oispa komeita nämäkin kalkkunat:
http://images.google.fi/images?um=1&hl= ... =0&ndsp=20
http://images.google.fi/images?um=1&hl= ... =0&ndsp=20