Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

mik

Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja mik »

Tässä eilen hakemani tyrnäväläiset, eli eka satsi kanoista kotona.

Nuorikkokukko Koistinen:
Kuva

Eulalia Kenkkunen:
Kuva
Kuva

Hilda-Hienostorouva, kaunein ikinä näkemäni kana. Se on kaunis kuin koru :smt060
Kuva
Kuva
Kuva

Sit nuoriso, vasemmalla marmorin värinen Ellu(n)-kana ja oikealla harmaa Helmi-Emilia:
Kuva

Jatkoa seuraa vielä pari satsia, eli kuvia tulossa lisää. KOittakaa kestää, mä oon ihan intsinä :smt003
Muusa

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Onnittelut kanalan uusista asukeista ja hyvästä rotu/kantavalinnasta :smt023
Ihanan monenkirjava parvi :smt007 ja kivat nimet kaikilla!
pinka

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja pinka »

Onnea uusista kanoista. Mukavia nimiä :smt001
Kanakuvia on aina mukva katsella, lisää vaan :smt023
salosusa

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja salosusa »

Kauniita tyrnäväläisiä :smt049 .
Ehtoo-onni

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Onnea kanoista! Kanojen pito on siitä mukavaa, että aika kuluu kuin siivillä. :smt001
Olet oikeassa, Hienostorouva on todella kauniin värinen.
Minusta kanoille on hauska keksiä nimiä, kun niiden ei välttämäti tarvitse olla lyhyitä ja ytimekkäitä.
suikku

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja suikku »

Nimistä puheenollen. Jos alkaa säilyttäjäksi, kukkojen nimet täytyy ilmeisesti tarkkaan harkita. Ainakin niitten, joita ei syödä. Täällähän on nimittäin pitkät selostukset sukulinjoista ja siellä ne nimet näkyvät. Toisaalta eihän se nimi miestä pahenna ... ja toisaalta olen hieman huvittuneenakin seurannut esim. koirien "hienostonimiä" ta jopa hamstereiden. Mullakin oli hamsu jolla oli joku kolmiosainen nimi papereissa. Taidettiin lopulta sanoa sitä vaan Hamsuksi.
Mini

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja Mini »

Llloistavat nimet - kyllä Koistinen on parempi kuin Paisti! :smt003

Ja tyytyväisiltä näyttävät, matka meni ilmeisesti hyvin? :smt001
mik

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja mik »

Noh, mulla meinas tulla matkalla pissa housuun, ku Koistinen kuulosti ihan vappupilliltä :smt005

Helmi-Emilia vei jo sydämen, matkalla oli ihan siin häkin ovella ja katseli mua. Tuli ekana syömään kädestä.

Eulalia Kenkkunen oli näköjään pyöräyttänyt munan ja istu pesässä munan päällä. Onko se hautovaa sorttia?

Pikkutiput saa jo olla suht rauhassa, enää ei nokita. Kukko niitä pelottaa, mut ovat jo oppineet, et mun viekkaan voi tulla turvaan. Ne on ihquja :smt055
etna

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja etna »

Pakko kysyä, että jos ovat Miniltä, niin onko ruskea kaunotar meiltä lähtöisin? :smt003 Tuli heti mieleen noi pienokaiset, jotka on niitä Ismon kanojen jälkeläisiä, ja niitähän tuli Minille useitakin? :smt001
Mini

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja Mini »

Vastataanpa vielä tänne eli etna, juu ruskea on sulta ja samaten musta hautova. :smt001

Meillä tuo musta ei lojunut pahemmin pesässä, mutta saattoi myös johtua siitä että pannukakkuilevat Tellu ja Armi häätivät sen pois. On muninut tammikuusta, toisaalta ei olisi tavatonta vaikka hautomisvimma iskisi jo nyt, mun Tellu alkoi munimaan syksyllä ja eka hautomansa tipue kuoriutui jouluksi.
Mini

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja Mini »

mik kirjoitti:Noh, mulla meinas tulla matkalla pissa housuun, ku Koistinen kuulosti ihan vappupilliltä :smt005
Oho! Meillä se ei kiekunut, ei vissiin uskaltanut kun isot poijjaat kiekuu jatkuvalla syötöllä. :smt003 Tyyppihän on nyt siis ihan äijä. :smt049
mik

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja mik »

Ei se mitään kiekumistä ollut. semmosta vihellystä. Nyt siltä on tullut pari vaimeeta töräystä, et ehkä sil on äänenmurros? Hauska tapaus. Kai se joskus kiekumaan oppii tai sit pitää vaihtaa nimi vappupilliks :smt003
Mini

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja Mini »

Hihii, meidän eka kukko Kuisma (RIP) harjoitteli kiekumista näin:

9.8.09 (11 vko) http://www.youtube.com/watch?v=NpfGcmjWmoE

4.9.09 (15 vko) http://www.youtube.com/watch?v=vvo1w86Kl_E

26.9. (18 vko) http://www.youtube.com/watch?v=9jRJAhhspnM

Oliko se Koistisen töräyttely jotain tuon ensimmäisen ääninäytteen kaltaista? :smt044
kanamummo

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

:smt043 :smt043
Ja Eulalia Kenkkunen!! :smt042 :smt042
mik

Re: Mikin tyrnäväläiset saapuvat kotiin pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja mik »

:smt044 Siis toi eka "TÖÖT" *pissatuleehousuun* Joo, melkeen tollasta, mut ei noin puhdas ääni.

Ja se eka muna on sit mun jääkaapissa, kana oli tullut pois pesästä, joten nappasin munan itelle :smt003
Vastaa Viestiin