Pakkaset tulee! Nyt hirvittää.

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
reetta

Re: Pakkaset tulee! Nyt hirvittää.

Viesti Kirjoittaja reetta »

kyllä munat varmaan hautoutuis siinä lämmössä juu, olen huomannut että hautovan kanasen alla on varsin kuuma :smt007 , mutta tilaa mein kanalassa on niin vähän talvella etten saa emolle ja poikasille eristettyä oikein omaa tilaa ennen kuin muu parvi keväämmällä pääsee elelemään ulos. tämä mun hautoja ei syö kuin silloin kuin itse haluaa, ja mä en ole päässyt sitä ihmettä näkemään. ilmeisesti se kuitenkin on syönyt, koska on erittäin hengissä ja kiukkuinen kun otan munan sen alta. ei se mua varsinaisesti haittaa että se mokoma nyt alkoi hautomaan, mutta en aio antaa sille munia alle ennen kuin joskus huhtikuussa kun sitten sille poikasineen oman loossin laitettua. sitten saa hautoa vaikka miljoona tipua! kevät!
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Meillä haudottiin ja hoidettiin tiput muun parven seassa viime kesänä, ei ollut ongelmia. Verkolla erisitn pesän ennen kuoriutumista kun muut kanat munivat aina hautojan pesään vaikka muitakin pesiä oli tarjolla ja hyvin kelpasivat ennen haudontaa.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
kanatar

Viesti Kirjoittaja kanatar »

Ehkä se tosiaan on vaan munapsykoosissa :smt005 Isäntä kävi hoitamassa kanat aamulla, kun pelkäsin, että se on siellä raatona. Isäntäkin oli jo julistanut sen kuolleeksi, kun oli kököttänyt pää siiven alla. Oli laittanut muille ruuat ja kun oli olllut kumartuneena kippaamaan safkoja kukolle oli alkanut kuulumaan potpotusta ja rouva hautoja oli lehahtanut alas. :smt004 Onneksi ei ruumisautoa kutsuttu. Ehkä se tosiaan hautoo... eikä siellä ylhäällä sit vissiin ole kylmää, sillä vedet pysyy sulana, vaikka pakkaset paukkuu kolmessakympissä.

Huh...
reetta

Viesti Kirjoittaja reetta »

kanatar, tuliko kaapin päällä hautojan munista tirppoja?
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Pakkaset ovat tulleet, muttei hirvitä enää. Meillä tulee näköjään joka aamu uusi pakkasennätys, -35, -37.5, -40 ja -43. Tuo tämän aamuinen on kovin lukema, jonka ikinä olen mittarissa nähnyt. Kanalassa pysyy lämmöt ihan mukavina...toinen mittari näyttää himpun alle +5 ja toinen himpun alle +3. Nuorin tirppa on viisiviikkoinen ja lähes täydessä höyhennyksessä...ei näytä palevan ja vedet on pysyneet kaikissa kupeissa sulina.
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Voi kauheeta -43 huh huh. Täällä etelässä vain -21
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Meillä pääkanalassa kaikki hyvin.
MUTTA, just tänään kun katsoin aamulla pelinkin ja viivyttelin hoitokäyntiä. Niin tipulassa oli lamppu palanut.
Ottaa niin päähän. Onhan siellä varalamppu, kun puupääkin oppii virheistä. Mutta ontuva kalkkuna oli vallanut sen ja ajanut hybridit pois lämmöstä. Se varalamppu on pienempi tehoinenkin.
Hybritidthän paleltu mulla viimeksi jalattomiksi vaikkei ollut mennyt edes pakkasen puolelle. Yksi piti lopettaa ja muut toipuivat hitaasti. Kehitys hidastui ja ovat vieläkin olleet sellaisia heikkojalkaisia.
Nyt ne sitten väristen kyyhöttivät nurkassa.

Nostin ne häkkiin meidän vessaan, kun se on talon läpimin paikka. Kaikki ovat jo syöneet ja juoneet. Mutta yksi on vielä sellanen kalpea ja pörhistää vähän.
Yksi on jo oikeastaan normaali.

En tiedä tuleeko nuista ikinä lisääntyviä yksilöitä. kun ovat tuollaisia heiveröisiä jaloiltaan. mutta pitää antaa vielä kasvaa ja vahvistua.
Taidan järkätä kanalaan niille oman yksiön lampun kanssa. se kun on varmempi lämpöjen suhteen.

Kyllä tuo palava pehku on varmin.
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

No huh huh! -43 :shock: En valita enää :smt003 Meillä kuitenkin vain -23 ja karmee tuuli. Ihan hirveetä juu, mutta ilmeisesti kaikki on kovin suhteellista...
helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Mie oon yrittänyt olla positiivisella mielellä tän pakkaskauden ajan, mutta katsottuani säätiedotusta ja luvattua ainakin kolmelle seuraavalle yölle melkein 30 astetta, pääsi kirous. Kanalassa laski viime yönä pakkasen puolelle, vaikka on 2 lämpölamppua päällä.
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

pikkutipuilla vesi jäässä. Saivat lämmintä vettä ja poperöä :Voi sitä riemua .Ihan hyvänvoivasia ja pirteitä olivat vaikka -25 aamulla ja kauhee tuuli :smt041
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Kanalassa on plussan puolella lämmöt pakkasista huolimatta, mutta: ens kertaa hautomista yrittänyt neitikana unohtu orrelle turisemaan kukkojen kans ja munasatsi on ihan kylmä. Nakkaan kaikki mäkeen ja annan luvan uuteen yritykseen vasta lämpösemmillä. Tai sitten jos vanha kana hautois ..
Hitsi noita pikkupissiksiä!
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Meilläkin toinen nuori kana mietti ja mietti ja vekslaili ees taas, tunuti olevan helpottunut kun otin munat pois ja päätin sen puolesta :smt003 . Toinen lättyilee kolmatta päivää, jänskättää kun on uudet kukot :smt001. 6 munaa on alla.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Suvianne

Meillä sai keuhkokuumeen yksi kylmää saaneista hybridinuorikoista.
Kaksi on nyt jäjellä. Tuossa eteisessä ovat häkissä ovat. Nämä on ainakin tällä hetkellä terveitä.
Kyllä jo potuttaa pakkanen.
Kolme lastakin kuumeessa ja yksi oksensi aamulla.
Tänään ei ole hyvä päivä..
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Suvianne: suunta voi siis olla vain ylöspäin... Pinnistele ajatellaksesi positiivisesti.. :smt056
*sanoo ikuinen pessimisti*
Suvianne

Kiitos :)
Nuo kaksi hybridiä on mulla tossa sisällä vielä, kun ovat niin kiltisti.
Kylpevätkin niin sievästi, ettei purua roisku minnekkään?
Ovat terveen oloisia, vaan en viiti vielä viedä kanalaan, missä isommat valtaa parhaimmat paikat.
Vastaa Viestiin