uuden vuoden raketit
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
reetta
uuden vuoden raketit
kanoilla on ensimmäinen uusi vuosi käsillä, ja mietin, miten ne mahtavat suhtautua rakettien paukkeeseen. meillä on naapuri parin sadan metrin päässä ja sieltä taatusti ammutaan iltakuudesta aamukuuteen kun on teinejä talossa. olisko parempi pitää kanoilla valo yöllä, että jos ne säikähtävät eivät menisi paniikissa pimeässä pitkin seiniä, vai olisiko parempi antaa olla pimeässä niin pysyisivät rauhallisempina? vai reagoivatko kanat paukkeeseen, kertokaa te, joilla on jo uusia vuosia kanojen kanssa takana! ite inhoan raketteja, ja se on ihan opittua inhoa paukkupelkoisen koiran kautta. mokomat turhakkeet.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: uuden vuoden raketit
Eipä taida kanoja noin kaukana tapahtuva räiske häiritä. Meillä on omat vähäiset isommat raketit ammuttu n. 50 metrin päässä kanalasta ja pienempiä tupsauksia n. 20 metrin päässä.
En ole pitänyt kanoilla valoja yöaikaan, mutta ei ole uuden vuoden ekana päivänä säikähdykseen kuolleita kanoja löytynyt.
Isot raketithan nousevat niin korkealle, ettei niiden valo ikkunoista sisälle näy ja pienet ovat niin vaatimattomia, ettei niistä kovin paljon valoa tulekaan. Äänetkään eivät kovin hyvin sisätiloihin kuulu...paitsi tietysti koiran korviin.
En ole pitänyt kanoilla valoja yöaikaan, mutta ei ole uuden vuoden ekana päivänä säikähdykseen kuolleita kanoja löytynyt.
Isot raketithan nousevat niin korkealle, ettei niiden valo ikkunoista sisälle näy ja pienet ovat niin vaatimattomia, ettei niistä kovin paljon valoa tulekaan. Äänetkään eivät kovin hyvin sisätiloihin kuulu...paitsi tietysti koiran korviin.
-
Suwitsu
Meilläkään ei kanat ole olleet moksiskaan raketeista, mahtavatko noteerata millään tavalla pauketta ja räiskettä? Nyt olen huolissani noista lampaista, ovat meillä ekaa talvea ja vähän arveluttaa miten ne mahtavat suhtautua? 
-
Teppana
Ei meilläkään ole kanat moksiskaan paukkeesta ja raketeista,nukkuvat tyyneesti orrellaan.Olen käynyt joskus kurkkaamassa
.Kissat ja koirat ovat kyllä ihan sekaisin pelosta.Eivät kanat välitä siitäkään kun viimeinen raketti,se "karjala takaisin ja heti"jytke lähtee siinä vähän ennen viittä jytistelemään...Silloin muut ovat juuri lopettaneet ja kömpimässä nukkumaan,minä reipas lähden töihin(niinkuin joka uudenvuoden aamu..
)silloin on mukava toivottaa koko kylälle yhteisesti uutta vuotta ja katsella kun valoja rupeaa syttymään ikkunoihin.........on hykerryttävän v...mainen olo..hihhih 
-
Kotopullaki
Teppana!
No en ois susta uskonu!
Sinuunhan verrattuna se teijän "naapulin Malko" on enkeli! 
-
harrastaja
Ei meillä ainakaan lampaat ollu moksiskaan uudenvuoden räiskeest' :smt006Aikaisemmilla vuosilla mutta kun kello tuli 6 tänään illalla kissassta tuli hermo heikko ens hetkeksi ei tiennyt onko ulkona vai sisällä....ja varmaan menee sängyn alle niin ku ennenkin kun rupee paukkumaan vaik ei ne paljoo tääl ammukkaan. Meil ei oo koskaan ammuttu raketteja omalla pihalla tyttö lähti maailmalle uutta vuotta vastaan ottamaan ja miehen kans ollaa ylhän jos jaksetaan puoleenyöhön mut muuten taitaa sänky kutsuu jos ei huvita katella
Viimeksi muokannut harrastaja, 31 Joulu 2009, 21:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
gallia
Meidänkään kanat ei ole piitanneet raketeista.
Taidankin tehdä teppanat, kun meen uudenvuodenpäivänä navettaan!
HYVÄ IDEA!!!! 
Taidankin tehdä teppanat, kun meen uudenvuodenpäivänä navettaan!
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
OiVoi---taas täällä läkähtyy nauruun
Teppanalla ihan oikea asenne---siinäpäs kyläläiset saavat omaa lääkettään, kun ensin valvottavat koko yön töihin lähtijää. Mainio oivallus gallialta tuo "tehdä teppanat". Ja pisteenä iin päälle reettakin repäisee. Hyvä tytöt!!!
Teppanalla ihan oikea asenne---siinäpäs kyläläiset saavat omaa lääkettään, kun ensin valvottavat koko yön töihin lähtijää. Mainio oivallus gallialta tuo "tehdä teppanat". Ja pisteenä iin päälle reettakin repäisee. Hyvä tytöt!!!
-
sera1
Kohtahan tässä nähdään pelkäävätkö kanat raketteja.
Ajatuksena oli peittää kanalan ikkuna pahvilla, jos pelkäävät. Paukkeelle en mahda mitään.
Viiriäiset eivät aiemman kokemuksen mukaan välitä paukkeesta tai välkkeestä mitään. Tuttu kuoputus häkissä jatkuu ihan tavalliseen tapaan.
Täällä "maalla" ei taatusti ole paukkupelkoiset koiratkaan turvassa. Täällä syttyy täysi maailmansota aina vuoden vaihtuessa.
Mieheni sisar tuli tänne kerran pelkäävän koiransa kanssa turvaan.
Totesimme, että siellä isommalla kylällä paukkuu kumminkin vähemmän ja koira sai jatkossa viettää uudetvuodet siellä.
Kyllä oli koiralle vaikea aatto täällä. Mahdoton jyske koko sen 12 tuntia.
Koira ei uskaltanut käydä edes tarpeillaan, kun pauke oli jatkuvaa. Lähinnä hermostuneen oloisena läähätti pöydän alla piilossa.
Ajatuksena oli peittää kanalan ikkuna pahvilla, jos pelkäävät. Paukkeelle en mahda mitään.
Viiriäiset eivät aiemman kokemuksen mukaan välitä paukkeesta tai välkkeestä mitään. Tuttu kuoputus häkissä jatkuu ihan tavalliseen tapaan.
Täällä "maalla" ei taatusti ole paukkupelkoiset koiratkaan turvassa. Täällä syttyy täysi maailmansota aina vuoden vaihtuessa.
Mieheni sisar tuli tänne kerran pelkäävän koiransa kanssa turvaan.
Totesimme, että siellä isommalla kylällä paukkuu kumminkin vähemmän ja koira sai jatkossa viettää uudetvuodet siellä.
Kyllä oli koiralle vaikea aatto täällä. Mahdoton jyske koko sen 12 tuntia.
Koira ei uskaltanut käydä edes tarpeillaan, kun pauke oli jatkuvaa. Lähinnä hermostuneen oloisena läähätti pöydän alla piilossa.
-
outi s
Paukkeesta toivuttu,koville otti muorikoiralla,mutta kanat ei millänskään.
Mulla paloi taas koko yön joka puolella valot,myös kanalassa (mä ainakin luulen sen helppaavan,ettei yx kax kun paukkuu koko tila valaistu yhtenään)
Kun sit 02.30 about ulkaltauduin koirat pissitämään niin kurkkasin,kutut oli hereillä mutta kanat torkkuivat orsilla...
Mulla paloi taas koko yön joka puolella valot,myös kanalassa (mä ainakin luulen sen helppaavan,ettei yx kax kun paukkuu koko tila valaistu yhtenään)
Kun sit 02.30 about ulkaltauduin koirat pissitämään niin kurkkasin,kutut oli hereillä mutta kanat torkkuivat orsilla...
-
Moilanen
No, eihän nuo kanat mitään erikoistoimenpiteitä tarvinneet, eivätkä koskaan ole tarvinneet; meidän Moka se paukkuarka on vaikkei sorsametsällä paukuista välitäkkään, minä muuten en amme, Moka huolehtii haavakot kotiin ja siinä minun sorsametsäni. Koettakaas nukkua kun koira; siis täysin ulkokoira tunkee itsensä peiton alle pahimman sodan aikana, ei ihan harmitonta tai, ne rosoiset käpälät ja kynnet eivät ole oikein ihmisen ihoa varten, ei hupaisaa ollut.
Sitä vaan ihmettelen aiemmista vuosikymmenistä poiketen??? Paukuttelu alkoi siinä iltaviiden huitteilla ja yllätys yllätys, loppui puoli kahden aikaan. Merkillistä, olisiko ehkä uusi lainsäädäntö, kohtuulliset pakkaset ja poliisi vaikuttaneet jotenkin asiaan?
Sitä vaan ihmettelen aiemmista vuosikymmenistä poiketen??? Paukuttelu alkoi siinä iltaviiden huitteilla ja yllätys yllätys, loppui puoli kahden aikaan. Merkillistä, olisiko ehkä uusi lainsäädäntö, kohtuulliset pakkaset ja poliisi vaikuttaneet jotenkin asiaan?
-
reetta
meidän kukot pisti alkuillasta kun olivat vielä hereillä jokasen isomman pommin päälle motkotuksen, mutta muuten niitä ei näyttänyt häiritsevän. nukkumaanmenoaikaan laitoin valot pois, ja kävin sit puol kahen aikoihin kurkkaamassa onko kukaan pudonnut orrelta, niin vihasesti mulkasivat mua orsilta että mee siitä sohimasta sen taskulamppus kanssa, täällä yritetään nukkua. että kana on siis hieno uuden vuoden eläin! toisin kuin koira... onneks se on taas vuodeksi ohi.
-
pipsa
Hyvä hermorakenne nääs
Meillä kans kiekastiin muutama kerta pahimman pommituksen aikaan...
Meillä kans kiekastiin muutama kerta pahimman pommituksen aikaan...