Kukko 1:
Kukkoporukan selkeä pomo, mutta mielestäni tämä on ajoittain tosi häijy myös kanoille. Esim. ajaa kanat pois ruokakupilta / vesiastialta (erityisesti silloin kun on uutta ruokaa / vettä).
Kukko 2:
Rauhallisempi versio kuin edellinen, mutta olis jatkuvasti polkemassa kanoja kuin tulpatonta mopoa - eikä laske irti vaan roikkuu kanan niskahöyhenissä kanan kirmatessa karkuun. Ainakin osa kanoista ei uskalla (?) nousta ylös kukon jahtaamisen jälkeen vaan jää pää puruissa makaamaan.
Kukko 3:
Nössökukko, joka saa turpaansa toisilta kukoilta. Ajoittain näyttää siltä, että ei aina uskalla tulla edes orsilta alas kuin koko porukan viimeisten joukossa. Tämä kukko kuitenkin myös polkee kanoja, jos se kohtuullisesti on mahdollista.
Kanoissa on 3 juuri munintansa aloittanutta ja 6 nuorempaa, jotka eivät vielä muni. Kukot ovat suurinpiirtein saman ikäisiä kanojen kanssa. Yksi munintansa aloittaneista kanoista on muuten sen verran pahapäinen, että kukko 1:kin joutuu sitä väistämään. Kana on pari kertaa ollut ihmistäkin kohtaan äkänen (saappaiden kimppuun nokkimaan), joten voi olla, että se saa tehdä seuraa ensimmäisenä lähtevälle kukolle...
Itse olen sitä mieltä, että kukko 1 olis selkeästi ensimmäisenä kirmaamassa kohti pölkkyä. Tuon nössön kukko 3:sen jättäisin mielelläni, mutta mies laittoi pohtimaan että onko se liian kiltti eli pärjääkö se kanoille? Minä taas pohdin, että rauhoittuuko tuon kukko 2:sen polkemisinto vai saako kanat pakoilla seksihurjastelijaa loppuikänsä, jos se jää kanalauma pomoksi?
Voi kun elämä olis helppoa ilman kukkoja