kukolla heltta lörpällään

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
muumimamma

kukolla heltta lörpällään

Viesti Kirjoittaja muumimamma »

Mistähän johtuu että meitin kukolla on heltta aika lörpällään eikä pystyssä niinkuin ennen. Muuten kukko vaikuttaa ihan itseltään ja hyvävointiselta...Heltan väri on normaalin punainen.
jamppa

Re: kukolla heltta lörpällään

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kyllähän se harja voi iän myötä lörpähtää kun kokoa kasvaa, niin ei enää pysy pystyssä.
Sullahan taitaa olla kyllä alho? En sitten tiiä miten niillä menee...
Mut ei varmaan hätää os on kuitenkin pirteä ja harja punainen!
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Mulla yhdellä tyrniskukolla lörpähti teini-iässä harja kun se kasvoi niin kovasti. Mutta nyt kun kukko on ehtinyt ukonikään niin harjakin sojottaa ryhdikkäästi pystyssä :smt001 kai se kasvaessaan kasvoi vaan pituutta eikä vain vankkuutta mikä tuli sitten myöhemmin.
muumimamma

Viesti Kirjoittaja muumimamma »

Joo alho se on ja muistaakseni joku reilu 2v ettei kai niin teinikään enää...no mutta hyvä jos ei ole syytä huoleen!
iiwi

Viesti Kirjoittaja iiwi »

Mulla lörppää kanojen harjatt, oon ihmetelly mistä se johtuu.. Suurimmalla osalla siis on ne lörpällään, oisko yhellä jämäkästi pystyssä. Kukolla on kanssa se valtava harjansa ihan tanakasti pystyssä. Mitä tuo tarkoitti että jos on punainen? Mitä jos ei ole? Noilla on myös välillä vähän värittömät harjat, mutta ovat kyllä ihan pirteitä kanoja muuten.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Yleensä punainen on sen merkki, että munii. Mutta siinä on minusta yksilöllistä heittoa
Vastaa Viestiin