Riikkareista vielä

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
tracopan

Riikkareista vielä

Viesti Kirjoittaja tracopan »

Minä teen näin. Hankin Riikkarit paikasta joita on suomessa pari, mihin ei varmuudella ole tullut ns. uutta verta
lintujen hankkimisen jälkeen. Toiseen hankittu -30- -40luvun vaihteessa,toiseen vähän myöhemmin. Sen kyllä huomaa linnuista,
Eivät panikopi millään tavalla,vaikka hakkasin kaksi päivää ulkotarhaa. ovat käsikesyjä,värit niikuin pitää,mitat 213/85 OK,kaikki OK.
Riikkarien,fasujen,kääpiökanojen tarhoissa käytän pohjamateriaalina hiekkapuhallushiekkaa(karkea) se sitoo hyvin
kikkareet,helppo putsata kunhan putsaa päivittäin. Pesäkopeissa käytän niin vinoa kattoa ettei lintu siinä pysy,
orret katson niin,ettei köntsä putoa muualle kuin hiekkaan. Teollista rehua en käytä lainkaan,en millään jajilla.Enkä usko
niin sanottuun sisäsiittoisuuteen,lintujen kohdalla sitä ei ole ??
Anteeksi kun olen huono kirjoittamaan mistään asiasta,tämäkin oli saavutus :smt022
-Monnilaisella hyvä ohje-

Terveiset kaikille: Tracopan
maunu_muori

Re: Riikkareista vielä

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Hyvinhän se meni.. jatka vaan kirjotteluu... :smt023 .. kohta sie kinastelet täällä niinkuin kaikki muutkin tuppaa tekemään.. ei me ketään koskaan purematta niellä :smt045 .. vitsi.. :smt047 .. siihen toiseen asiaan en viitti sanoo mitään :smt005 .. näin alkuun.. monnilaisen kanssa meillä on sellainen pieni sopimus... että jossain vaiheessa tavataan :smt006 .. satuitko kattoon telkusta sitä darwinista kertovaa sarjaa.. siellä oli yhessä jaksossa usalainen kasvattaja jolla oli 700 riikkiä..ne teki niille sellaisen kokeen josta darwin haaveili, vaan sillon ei kukaan suostunut parasta siittäjää parturoimaan
tracopan

Hei. Kiva kun vastasit,en katsonut sitä ohjelmaa. No mä halusin tän vanhan kannan,kun (ammoisina aikoina) minullakin
oli näitä. Tykkään kun sanotaan,että (cristatus) on sininen,se myös on sitä,eikä muutu jälkeläistenkään osalta muuksi,
näitä on mustapäisiä,jotka on hommattu originaalina ja muuttuneet vanhemmuuttaan joksikin toiseksi,sitten on vihreen
sävyjä paljon ja niin edelleen.Yksikin geenivirhe (mitä ei välttämättä huomaa) hankittaessa,voi putkahtaa vuosien päästä
esille. Oli muutenkin vaikea hommata näitä,kun kukon olisin saanut tästä läheltä,kanan keskisuomesta. Onnekseni maailman
paras ystäväni toppuutteli,ja sain hommattua hänen kauttaan tämän kannan. nyt mun ei tarvi miettiä tätä väliaikaa näitten
kohdalla. Enkä tarkoita eteikö riikkarit olisi riikkareita. Minä vaan teen näin. :smt045

Terv.kaikille: Tracopan
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Meilläkin on vanhaa, vuosikymmeniä Suomessa ollutta kantaa ja sitten näitä nuorempia tulokkaita. Voidaan sitten vaihdella jälkeläisiä joskus, kunhan vähän selvitellään taustoja ja nähdään onko se järkevää :smt001.
tracopan

HEIPPA. Kiva kun vastasit. Kyllä on funtsimisen arvoinen asia. Pitäisi aikaa myöten rakennella
uusille tulokkaille oma linjansa.Vaatisi aikamoiset tilat. ("Mietiskelen tässä kohdin supisuoma-
laista maatiaiskanaa jossa on myöskin itäinen-läntinen kanta") :smt017
Antaa perimän jatkua.

Terv.Kaikille: Tracopan
Vastaa Viestiin