kana kakkapylly.

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
max3

kana kakkapylly.

Viesti Kirjoittaja max3 »

Tänään oli operaationa pestä Milla-kanan peppu. Rouva on niin tuhti, ettei edes p*skalle taivu. :smt003 Tai siis sillä on yli 10cm. pitkät noi höyhenet pepun alla, joten niihin jää aina hiukan kakkaa ja nyt oli sit sen näköiset, et jotain pitää tehdä.

Eikun kana isoon kissan kuljetuslootaan ja kylpyhuoneeseen. Se oli se helppo osuus! :smt005 Kanan ulos saanti lootasta olikin sit jo hankalampi juttu, mistä selvisin avaamalla koko lootan, josta Milla sit innostui ja kippasi koko lootan puruineen pitkin kylpyhuonetta... Tilanteen rauhoituttua se istuikin nätisti, juuri pestyjen pyykkien päällä, kakkapyllyineen. :smt013 Noh, konehan ne onneksi pesee uudestaankin.
Hetken mietin, et otanko kanan kainaloon ja pesen lavuaarissa vai koitanko suihkun alla pestä. Onneksi Milla itse päätti tutkia suihkunurkkauksen ja kun laitoin suihkuverhon kiinni, niin rauhoittui sinne nököttömään. Edes hanan avaaminen ei aiheuttanut minkäänlaista reaktiota. Ilme oli vain sen näköinen, et rouva ei tykännyt yhtään. :shock:
Pesu sujuikin yli mun odotusten, ihankuin tuo olisi ymmärtänyt, et siitä tulee siisti. Kuuluuko niiden peppuhöyhenien märkänäkin sojottaa ylöspäin? Mikään ihme, et niihin jää kaikki "kananpee" kiinni. :smt017 Hiukan pyyhkeellä puristin pahimmat vedet pois ja tuossa mun vieressä tuo nyt kuivattelee lootassa, ennen takaisin kanalaan pääsyä.
Suvianne

Re: kana kakkapylly.

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Mullakin on tosta kokemusta, mutta minusta ne karvat ei sotkeennu jos vatta on kunnossa.
Eli onko ripulia?
Ja jos on miksi? Matoja, kokki tai jotain...
Minulla oli vuosi sitten yksi joka aina vaan ripuloi. Laitoin sen sitte pois ennenku muuttivat uuten kanalaan, että jos se oli joku kokki tai jotain.
Voin olla väärässä, mutta kannattaa tarkistaa ettei vaan johu vetelästä kakasta.
max3

Tällä ei ole yhtään kakka löysää. Emokanalla on välillä, mut se ei sit taas sotke itseään. Tää vain kakkii ihan eri tyylillä kuin muut... Kyllä mäkin mietin noita vaihtoehtoja tuohon sotkemiseen, mut Milla on muuten tosi hienossa kunnossa, ehkä jopa hiukan tuhti. Madotettukin on reilu viikko sitten.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

No ompa ärsyttävä :smt017
Voisko siistiä niitä höyheniä leikkaamalla. Niin minä teen mun koiran peppukarvoille :smt003
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Koitappa antaa sille enemmän kauraa, ja vähemmän rehua. Tulisi vähän kuivemmat kakka kikaleet, niin ei sottaa.
Niin ja mustikkaa, sen pitäisi tasoittaa vatsantoimintaa. ( Tulee ainakin kivan värinen kakkapylly :smt005 )
SaMaTa

Viesti Kirjoittaja SaMaTa »

Meillä on kukko kakkapylly. Ja on välillä ihan ruikelilla. On nuorikko (n 4kk) ja syö oikeastaan vain kasvatuspunahelttaa, ei oikein kelpaa muut ruuat. Kauraa heittelen kyllä nokittavaksi mutta eivät liiemmin tykkää siitä. Mikä muu auttaisi löysään mahaan? Vain kukko on vähän sottainen. Se täytyisi varmaan siis laittaa pyllypesulle.
max3

Tänään just tutkin tilanteen, niin eipä tää kakkapylly ole sotkenut nyt yhtään itseään pesun jäljiltä. :smt001
Tuli jotenkin sellainen olo, et olisiko jossain vaiheessa ollut maha löysällä ja sen jälkeen kertynyt aina hiukan lisää siihen peppuun. Tosin se kyllä vieläkin kakkii ihan eri tyylillä kuin muut. Kun muut kakkiessaan köyristää selkäänsä, niin tää paremminkin laittaa selän notkolle.

Eikö juustolla pitäis kans olla mahaa kovettava vaikutus? Meillä ainakin raejuusto tekee aina kauppansa kanoille...
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mitenkäs banaani..? Sen pitäis olla hyvää mahapotilaille :smt002
Vastaa Viestiin