Tänään oli operaationa pestä Milla-kanan peppu. Rouva on niin tuhti, ettei edes p*skalle taivu.

Tai siis sillä on yli 10cm. pitkät noi höyhenet pepun alla, joten niihin jää aina hiukan kakkaa ja nyt oli sit sen näköiset, et jotain pitää tehdä.
Eikun kana isoon kissan kuljetuslootaan ja kylpyhuoneeseen. Se oli se helppo osuus!

Kanan ulos saanti lootasta olikin sit jo hankalampi juttu, mistä selvisin avaamalla koko lootan, josta Milla sit innostui ja kippasi koko lootan puruineen pitkin kylpyhuonetta... Tilanteen rauhoituttua se istuikin nätisti, juuri pestyjen pyykkien päällä, kakkapyllyineen.

Noh, konehan ne onneksi pesee uudestaankin.
Hetken mietin, et otanko kanan kainaloon ja pesen lavuaarissa vai koitanko suihkun alla pestä. Onneksi Milla itse päätti tutkia suihkunurkkauksen ja kun laitoin suihkuverhon kiinni, niin rauhoittui sinne nököttömään. Edes hanan avaaminen ei aiheuttanut minkäänlaista reaktiota. Ilme oli vain sen näköinen, et rouva ei tykännyt yhtään.
Pesu sujuikin yli mun odotusten, ihankuin tuo olisi ymmärtänyt, et siitä tulee siisti. Kuuluuko niiden peppuhöyhenien märkänäkin sojottaa ylöspäin? Mikään ihme, et niihin jää kaikki "kananpee" kiinni.

Hiukan pyyhkeellä puristin pahimmat vedet pois ja tuossa mun vieressä tuo nyt kuivattelee lootassa, ennen takaisin kanalaan pääsyä.