nyt se sitten tapahtui: kananpoika meni liian lähelle hihnassa olevaa koiraa ja koira nappasi sen suuhunsa

. olin vieressä ja sain leuat väännettyä samantien auki, mutta pistohaava tuli silti kananpojalle nivusiin kulmahampaasta. muuta vikaa päällepäin ei näy. kananpoika syö ja juo, tosin makuulla, ei mielellään liiku (no en kyllä ihmettele tollasen hampaan jälijiltä).. se on mulla häkissä nyt salissa sisällä, nukkuu enimmäkseen tai kattelee ympärilleen hiljaisena. kauhistuttaa ajatella, miten se on niin pieni ja heiveröinen ja koiran leuoissa on kuitenkin sitä voimaa tuohon höyhenkasaan nähden, ettei vaan ole menny sisuskaluja rikki.. mutta ajattelin, etten sitä lopettamaan rupea heti, kun se kuitenkaan ei ole varsinaisesti raadeltu ja jopa nilkutteli muitten mukana jonkin aikaa onnettomuuden jälkeen kunnes otin sen erikseen että sais levätä. jospa se toipuisi.. ei tää ny varsinaisesti oo mikään kysymys kun jokainen tapaus on tietty yksilöllinen, mutta onko kellään kokemuksia petojen kitaan joutuineitten kanojen selviämistaisteluista, onko tässä ny mitään järkeä mun katella sitä että paraneeko se tuosta?
ja arvatkaa ulkoileeko kanat tästä lähtien niin, että koira on kolmen oven takana sisällä. kyllä harmittaa.