Ankan koulutus.

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ankkailija

Ankan koulutus.

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

Hullun kuuloinen aihe, eikö? :smt005 Mutta asiaan, näin dokkarin joskus, joka kertoi hanhien kasvattajasta. Kyseisellä äijällä oli myös muutama ankka, joista yksi oli hänelle erittäin tärkeä. Ankka osasi tulla käskystä, levitellä siipiään käskystä, samoin sukeltaa, juosta, seurata yms. Osasi jopa noutaa! (ihme juttu) Eli oli melkein kuin koira, äijä lenkkeilytti sitä jopa metsässä ilman hihnaa, ja hän kävi vaakun kanssa jopa uimarannalla, ui ja sukelsi ankan kanssa, eikä se lähtenyt mihinkään rakkaan omistajansa luota. Onko kellään munislaisella kokemusta, oletteko kouluttaneet ankkojanne? Ja käykö se helposti?
max3

Re: Ankan koulutus.

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mä en osaa ankoista sanoa mitään, mut mä "fiksuna" opetin toisen hanhista hyppäämään käskystä. (tästä on galleriassa huonolaatuinen videokin) "Fiksun" tästä teki se, että Inkku lopulta hyppäsi aina aidan yli, nähdessään mut... Joten tänä vuonna tätä ei enää ole harrastettu ollenkaan ja Inkkukin on pysynyt aidassa. :smt003
Mutta koska hanhia on kiva opettaa tekemään kaikkea tyhmää, niin tänä vuonna olen keskustellut hanhien kanssa... :smt005 Eli kun mä huudan poo-op, niin kaverit vastaa kuorossa ja nyt alkaa taas tilanne olla se, ettei hanhien tarvi kuin nähdä musta vilaus, niin mäki raikaa (ja naapurit tykkää taas). :smt004

Eli ainakin hanhia on helppo opettaa. Meidän kaverit tekee ainakin mitä vain pullanpalalla houkutellessa. Tosin mä ehkä ens vuonna mietin hiukan tarkemmin, et mitä niille aion opettaa! :smt002
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

En kanssa muuta tiedä hanhien(onhan se melkein ankka,,,,onhan :smt003 ) opettamisesta kuin:
Jo edesmennyt Markku hanhemme tuli hevostallilta kun pienemmät ratsastajat tuppasivat sitä kiusaamaan,Makella oli kurja tapa ottaa kumisaappaiden suun yläpuolelta kiinni ja puraista.Siivet levällään teki syöksyjä kun selkänsä käänsi.Aikani yritin hyvällä torua mutta kerran meni hermot,nappasin hanhea kurkusta kiinni ja ravistelin,(taisi silmät pyöriä kuin hedelmäpelissä,Markullakin :smt005 )Kannoin laitumen perimmäiseen nurkkaan ja siellä Markku kuikuili iltaan asti,aina kun yritti tulla pihalle komensin takaisin.
Illan hämärtyessä sai luvan tulla kanalaan.Ei ollut enää epätietoisuutta kumpi talossa on pomo.Ja vuosia saimme seurata Markun touhuja,ihmeellistä miten se oppi tunnistamaan autojenkin äänet :smt017 .Vieras kun tuli niin hirmuinen sähinä ja huuto päällä. :smt027
Ihan varmasti olisi oppinut temppuja jos olisimme niitä sille tajunneet opettaa. :smt031
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Me ollaan opetettu ankoille kutsuvihellys, eli tulevat kaukaakin (ovat vapaana järvellä) luokse kutsusta. Vihellys muistuttaa niiden poikasääniä, ja menee tui-tui-tui - tyyliin. Ankat kyllä odottavat herkkuja palkkioksi :) Vastaavat usein omalla kutsuäänellään tähän kutsuun, joten jos ankkoja ei näy niin siten saa myös paikallistettua ne. Ankat ovat mun mielestä oppineet myös elekieltä, eli kun niille näyttää kumpaakin kämmentä niin ne tajuaa että herkkuja ei ole enempää, tai että en kaiva niille en empää matoja.

Olen haaveillut että jos olisi aikaa niin opettaisin jonkun ankkamme tulemaan syliin ja sietämään hieman koskettelua. Ja ehkä jotain muutakin..
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Vastaa Viestiin