Xausin tyrnäväläisiä

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Xaus

Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Tipuset kuoriutuivat 22-24.6.09 Muusalla ja meille ne tulivat 25.6. :smt050
Kuva
Kuva
4 viikon iässä. Sukupuolet? Itse olen vajavaisilla taidoillani havainnut 4 varmaa kukkoa. :smt003
Kuva
Kuva
Kuva
Lisää kuvia kanoista ja muista elikoista täällä.
sisu65

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Kauniita :smt049 .
Bean

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja Bean »

Todella upean näköisiä noi raitapää-tiput! :smt007
Skuukkeli

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Hienoja tipuja!
Xaus

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Kana(t)?
Kuva
Kana?
Kuva
Kana?
Kuva
Kana?
Kuva
Kukna? Kukkojen rinnalla harja on pieni, mutta kanojen rinnalla se on iso. :smt017
Kuva
Kukot? (takana kana)
Kuva
Kukko?
Kuva
Kukko?
Kuva
Lentoharjoittelua
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Xaus, 21 Heinä 2009, 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muusa

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Kauniita :smt007 vaikka itse kehunkin :smt003
Ihan varmasti oot oikein tunnistanut sukupuolet ja tuo kuknakin on kana. Mullakin on muutamia kanoja ollut joilla se harja on epätavallisen iso ja värikäs, viimeksikin luulin yhdestä pariviikkoisena että se on kukko kun sillä oli silloin kukkomaisen turvonnut harja muttei se harja sitten jatkanutkaan kasvua samaan tahtiin oikeitten kukkojen harjojen kanssa.
Kiva että niistä mustista tuli noinkin eri värisiä! Mikä noista on se sulkajalkainen? Ja valkoisetkin ovat hauskasti erivärisiä, kiva että toinen niistä edes on kana! Varmasti seuraavassa polvessa saat ruskeitakin :smt001
Nyt kun noista näkee jo aikuisväritystä niin olen entistä varmempi että ne on pääasiassa meidän Ruskan jälkeläisiä, tuon harmaan voisi kuvitella olevan Lempin kun on ihan saman värinen, vähän tummempaa sävyä vaan eikä tuo väri ole meillä mitään yleisimpiä ollut.
Tuo musta valkoisella reippaasti kirjottu kana on oikea kaunotar :smt049 Hyvä tuuri sulla, mä itse aina kun saan tuonvärisiä on ne aina kukkoja :smt002
Xaus

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Tuo toinen "koko"mustista kanoista on sulkajalkainen. Nyt sillä on 1 pieni sulka, mun piti aluksi aina tihrustella, että löysin niiden mustien jalkojen joukosta sen yhden pienen sulan. :smt003
iiwi

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja iiwi »

Todella kauniita! :smt007
Minnimanni

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Ihania tipusia :smt007 todella kauniin värisiä.
etna

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja etna »

Vautsi, tosi nättejä! Minkähänlainen värikirjo noista meidän mustista tipuista tulee, jännityksellä odotellaan. Meillä kun on pelkkiä mustia, kuus kappaletta. :)) Toivottavasti nyt koneessa olevat ei olis ihan kaikki mustia, niin tulis vähän erivärisiäkin. :smt041
Xaus

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Ja lisää kuvia, oma pikku-kanala ekaa kertaa käytössä.
Kuva
Salama valostaa koppeja, eivät ole ihan noin valoisia.
Kuva
Kylpemistä
Kuva
Kuva
Kaunis, puhtaan valkoinen kukkoni. :smt003
Kuva
dumblonde

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja dumblonde »

Onpas kauniita kanoja ja kukkoja :smt049 Tosi hieno värikirjo on noilla tyrniksillä! Ja aivan ihanat munintapesät, voi ku joku tulis mullekkin tekemään noin hienon... Ite tekee aina vähän hätäisesti ja kuhan on sinnepäin :smt016
Bean

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja Bean »

On kyllä kauniita kanoja ja kukkoja!! Todella hienolta näyttää myös heidän kotinsa. :smt045
Xaus

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja Xaus »

dumblonde kirjoitti:Ite tekee aina vähän hätäisesti ja kuhan on sinnepäin :smt016
Sama vika... Tuossa oli ongelmana rakennuksen vinous, oli vanha omistaja tehnyt vähän vinoon ja sinnepäin- tyylillä. Ei tuo mikään hieno ole, mutta ajaa varmasti asiansa. :smt045 Pesäkopit on kirpparilta ja on oikein Iskun kaapit. :smt004 :smt005
iiwi

Re: Xausin tyrnäväläisiä

Viesti Kirjoittaja iiwi »

Onpa samanvärinen kukko kuin tuo meidän oli nuorempana. Siitä on nyt tullut kyllä melkoinen komistus :)
Vastaa Viestiin