JEEEEEE kanat karvalakkina!!!
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: JEEEEEE kanat karvalakkina!!!
Onnea Kristiinalle! Olipa hyvä tuuri, ettei munat kerenneet jäähtyä liiaksi! Mikä viiraus lie kanamammalle tullut, kun noin pesää vaihtoi.
Siis ne munat oli jääkylmiä ja mä olin varma et sinne män koko satsi. Mä luulen, että ku oli enskertalainen kana, itsekin kuoriutunu vasta tammikuussa 2009 niinkun koko mun revohka, niin varmaan jotenki säikähti piipitystä ja koputtelua. Muuta selitystä mä en keksi.
Mun parvihan on 4 kanaa ja kukko, tyrnäväläisii Muusalta. Ne tuli mulle maaliskuussa pikku nuorikoina ja alottivat 4 kk ikäisinä muninnan. Toivotaan ny et kaikki menis hyvin loppuun saakka.
Mun parvihan on 4 kanaa ja kukko, tyrnäväläisii Muusalta. Ne tuli mulle maaliskuussa pikku nuorikoina ja alottivat 4 kk ikäisinä muninnan. Toivotaan ny et kaikki menis hyvin loppuun saakka.
Eilinen iltakierros kanalassa kertoo että Helga haluais alottaa kolmannen kierroksen hautomisen ja Klaara kakkoskierroksen tälle kesälle... Ja tasan yks kana munii - Hulda. Se ei ole vielä koskaan yrittänytkään hautoo. Celinellä on 9 tipua alla ja Ujopiimällä 11 munaa hautumassa... Tummasilmällä on ne edelliset vielä niin nuoria ettei ole toista kierrosta alottanu, saa nähä kuinka sen kans käypi kunhan "kersat" vähän kasvaa... met hukumma tipuihin kohta *reps* 

täällä viel yks karvalakkina
ei pois muninta pesästä millään ja sit vain vaihto päivänmittaan aina sinne miss on munia.............Laitoin sill mielestäni kanatipujen munia 8 alle ja eroon kököttämään......MOKOMA JO TOISTAIN TÄNÄKESÄNÄ .ekathan synty huhtikuun lopulla.joten loppupuolella kuuta pitäs jotain tapahtua

Tänään 30.8 jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee oli jo 2 tipua kuoriintunut ja 6 jäljellä saa nähdä montako tipusta saan Alisa rouva täyty esitellä lapsensa ja sit kiireenvilkkaa sinne munien päälle takas
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Onnea harrastajalle tipusista!
3 tipua on ja tuo Alisan ryökäle muutti paikkaa niitten tipujen kans 4 munassa kun taskulampul katoin oli sisukset ja olihan 2 päiväsiä munia .niin mä lykkäsin munat sinne tipujen joukkoon.Saa nähdä käykö niin et jäähtyivät liikaa etteivät valmistukkaan mut annan olla pari kolme päivää jos se Alisa rouva huolii ne pitää .kiitos onnitteluista
EIPÄ? SIT ne ollut ihan niin Alisa ei huolinut enää hautoa ja tutkiin ..........3:ssa oli sisusta yks oli kuollu melkein loppuvaiheessa ,2 aika aikaisin ja 2 tyhjää niis ei ollu muuta kuin mätä munan sisus .joten sit tääkin viimeksi kuoriintunu on sellanen tirppa ku on kuva tytön kamerassa saa sen tänne niin laitan teille nähtäväksi ja täyty vähän viel opettaa syömäänkin kun toiset on sellasia viillejä et ne ei sie Alisan alla pysy muuta ku käymäs.puuro on nam nam ja leipä hyvää

Viimeksi muokannut harrastaja, 31 Elo 2009, 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No on se kumma kun syksy on meikäläisellä pistänyt kanat tipukuumeeseen ja ensinnäkin mullahan on koneessa ankan munia niin nyt sitten alko hy-line brown kana hautomaan kymmentä munaa, kaksi omaa kolme muilta hy-linelta ja loput on maattarien munia.Hautomapaikkana on väsäämäni haudontapesä
Jep nyt on sitten kokeilussa valkoiset munat laitoin eilen Alisalle 4 ruskeaa ja 4 valkoista munaa alle .Kun tuo ryökäle ei muuta tee ku hautoo ,jos kuukauden munii niin ehtii tehdä 4 lapset seuraavan vuoden aikana .Mut hyvä niin et selvisi viimekeväänä siit jalattomuudesta ja se on kana kun ei viisi joutilaana katella niin höytytöissä on. Alisa ei viihtynyt maitohuoneen nurkassa lämpimässä vaan nyt sillä on sellanen verkkohäkki kanalan puolella mut jos tulee pakkanen pakko on nostaa häkkeineen maitomökkiin muuten ne munat jäätyy siin nurkassa
Taas meillä karvalakki ompi Netta neiti jo toistamiseen tänä keväänä.8 munaa laitoin alle et juhannustipuja ootellaan ja toisen laitan kun huomen illalla saan munat kasaan.Laitoin huhtikuulliset tiput kaikki isojen kanssa niin siin on välikasvattamossa hyvä hautoa
Jo kolmas kana hautoo .. elisa 10 munan kanssa 

Viimeksi muokannut harrastaja, 10 Kesä 2010, 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä ootellaa juhannusvauvoja ja toisen laitoin 9 munan kanssa hautomaan,mutta taitaa tulla sou ennen kuin on kesäkuu loppu siellä pesissä 2 kanaa mulle vihasena kun otin munat pois 

Niinpä niin 5 hautojaa saa nähdä montako tipua saadaan